2024-06-05, 19:53
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massajen
Har du läst någon av Mearsheimers böcker? Hans artiklar?

-Eh? Varför skulle man göra det, av det jag ser av han så låter han som en standard vatnik.

https://johnmenadue.com/john-mearsheimer-things-are-going-to-get-worse-in-ukraine-middle-east-and-south-east/
Citat:
John gives an overview of what offensive realism is. Furthermore he discusses the European Union’s foreign policy and how dependent it is on that of the US. He explains Russia’s strategy and how Ukraine is going to lose with severe negative consequences for Europe and NATO.

He also gives his view on the tensions between US and China and how the situation in the Middle East could spiral out of control.

At the end John discusses the strength of the dollar and how in general things will get worse across the world before they get any better.

Ryssland är en skurkstat. Kina är ett depraverat helvete. Varför kulle man vilja att dom två länderna skulle få mer makt? Det kommer bara sluta med att fler människor är förtryckta, får det sämre. Logiken är inte sund här.
Citera
2024-06-05, 19:54
Medlem
Citat:
Vad får dig att tro att John inte känner till Ukraina? Om inte, hur kunde han få rätt i sina förutsägelser?
Medan våra stjärngossar som befolkar TV sofforna visat sig ha fel?
Har du läst någon av Mearsheimers böcker? Hans artiklar?

Inget får mig att tro att John inte KÄNDE till Ukraina nej, precis som att Nostradamus kände, KÄNDE till sina marker under sina år han också. Den senare tystnade genom att han blev äldre och som den RIKTIGA realist han var så nickade han till slut åt det som kallades gissningar och log. Jo, jag har läst några av Johns alster, intressanta utan tvekan. Sedan har jag druckit en kopp med honom också, intressant även det. Helt ovidkommande dock, då faktumet är ett faktum (och han vet om det också) och det saknaden...Nästa bok han skriver kommer förmodligen handla om det, då hans "crowd" av nykläckta (läs enkelt övertygade tvåfotingar) 18 åringar nu blivit lite äldre och LEVT ett tag....nog för att ifrågasätta honom, och dessuto bytt universitet

Nej, jag säger det igen - John VAR mycket fin i sin tanke, DÅ, men DÅ är INTE NU

Svar - Nej, han vet faktiskt inte ett skit om Ukraina som idag nej....hans minnen grusar perceptionen av idag, till ingen nytta mer än möjligtvis hans egen då......som sagt, allt evolverar och INGET är statiskt
Citera
2024-06-05, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Är det sant att Ryssland och Putin äntligen är på väg att kollapsa? Att det bara är någon vecka bort nu? Vad är anledningen till det? Att Ukraina äntligen får bomba inne i Ryssland?

Kommer Ukraina vinna kriget snart?

Hur lång tid det kommer ta vet ingen.

Putins största svaghet är att han har/hade ingen "ok - nu backar vi lite"-strategi.

Han har hittills bara satsat mer och mer i kriget.

Så länge Putin sitter vid makten så kommer det inte blir någon fred - bara mer döda ryssar och sämre rysk ekonomi.

Putin kommer inte vara en del av lösningen - en dag kommer vi läsa i tidningarna att Putin avrättats eller råkat trilla ut ur ett fönster eller trillat ned precis framför en ångvält - det viktiga är att Putin försvinner. Så fort Putin är borta så finns det en chans till fred.
Citera
2024-06-05, 20:10
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Inget får mig att tro att John inte KÄNDE till Ukraina nej, precis som att Nostradamus kände, KÄNDE till sina marker under sina år han också. Den senare tystnade genom att han blev äldre och som den RIKTIGA realist han var så nickade han till slut åt det som kallades gissningar och log. Jo, jag har läst några av Johns alster, intressanta utan tvekan. Sedan har jag druckit en kopp med honom också, intressant även det. Helt ovidkommande dock, då faktumet är ett faktum (och han vet om det också) och det saknaden...Nästa bok han skriver kommer förmodligen handla om det, då hans "crowd" av nykläckta (läs enkelt övertygade tvåfotingar) 18 åringar nu blivit lite äldre och LEVT ett tag....nog för att ifrågasätta honom, och dessuto bytt universitet

Nej, jag säger det igen - John VAR mycket fin i sin tanke, DÅ, men DÅ är INTE NU

Svar - Nej, han vet faktiskt inte ett skit om Ukraina som idag nej....hans minnen grusar perceptionen av idag, till ingen nytta mer än möjligtvis hans egen då......som sagt, allt evolverar och INGET är statiskt
Du tror alltså det bara var tur att han visade sig få rätt? Det där är inte seriöst. I sina artiklar förklarar han utförligt varför Ukrainas motoffensiv var ett futilt företag. Bara som ett exempel.
Vad är det han missat om Ukraina?
Citera
2024-06-05, 20:21
Medlem
Citat:
Du tror alltså det bara var tur att han visade sig få rätt? Det där är inte seriöst. I sina artiklar förklarar han utförligt varför Ukrainas motoffensiv var ett futilt företag. Bara som ett exempel.
Vad är det han missat om Ukraina?

Kan du enkelt upplysa någon som inte är så insatt, vad var hans prediktioner och när inföll dessa?
En enkelt lista och gärna inget svammel. Har inte för mycket fritid
Det du nämner där är tex analys av saker som redan skett.
Citera
2024-06-05, 20:26
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
https://x.com/Osinttechnical/status/1798401278961479963
Perfekt! 60 Geparder är jävligt välkomna kan jag tänka mig. Det har varit otroligt framgångsrika för luftvärnet.
Citera
2024-06-05, 20:47
Medlem
Nihennas avatar
Haha efter all denna diskussion om hur Bitchute är lika mycket värt som toapapper är som källa så kollade jag lite på trending.

Pajasen Macgregor är fortfarande i farten, och denna gången tror han att ryssen kommer atombomba...Sverige

https://www.bitchute.com/video/OqgOL5gD8VLM/
Citera
2024-06-05, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Haha efter all denna diskussion om hur Bitchute är lika mycket värt som toapapper är som källa så kollade jag lite på trending.

Pajasen Macgregor är fortfarande i farten, och denna gången tror han att ryssen kommer atombomba...Sverige

Logiken är så slående att det näöstan skulle ordna högsta beredskap i Sverige ja...men vänta lite, det är röda dagar och klämdagar nu. Helt otroligt att en idiot som honom kan få lov att sitta och fantisera om saker som dessa utan att en 30/06 besökt honom för att få honom att slappna av. Dumheten får dem att överleva.....sorgligt men sant, förbannat sorgligt
Citera
2024-06-05, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Efter att Ukraina fick ett dumt råd om motoffensiv förra sommaren så har dom nu lagt dom planerna på hyllan. Numera så handlar det mer om att sakta mala ner orcherna. Och av det vi ser och läser så gör dom ett bra jobb på det.
Mycket bra jobb ja, och reglerna har ändrats som tur är
Citera
2024-06-05, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
De kommer inte att ”vinna” och de kommer inte att ”förlora” på den nivån att Ukraina inte längre existerar. När tillräckligt många tröttnat, och det gör man i alla krig tillslut, så kommer man att sluta fred. Jag är en av dem som från början sagt att Ukraina förlorar mer på detta krig än Ryssland och så har det också uppenbarligen blivit och fortsätter dag för dag.
Ja verkligen, visst är ryssarna de stora vinnarna. De har med råge ersatt de utfattiga européerna, som gnager på sina barns marsvin, med de stormrika mordkoreanerna som kunder. Dessutom har man fått chansen att byta några miljoner tunnor olja samt mer timmer, vete, stenkol och järnmalm än vi vanliga dödliga ens kan föreställa oss, mot kinesiska vattenkokare av så hög kvalitet att det för närvarande är svårt för folkmordsrepubliken att hitta avsättning för dem på världsmarknaden. Och som grädde på moset har man exporterat avsevärda volymer råvaror till Indien, och alla de miljarder rupier som står på ryska statens konto värmer gott, och kommer att komma väl till pass när bajsväskägare v.puttin beslutat sig för vilka indiska varor som ska förgylla den ryska allmogens vardag, kanske fina bonader föreställande Stalin att sätta upp på landets 40 miljoner utedass.

Ukrainarna har verkligen haft otur, inte nog med att de påtvingats ett handelsavtal med de utfattiga européerna, de har dessutom påtvingats en massa militärt skrot, säkerhetsgarantier och annat trams.
Citera
2024-06-05, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Popasna. Där hade Wagner sitt HQ i Donbass så länge de deltog i Bakhmutstriderna. Popasna, 19 km från dagens front.
Så ryssarna har avancerat 700 meter i månaden, och med den höga farten har de nått halvvägs till Lviv redan till nästa sekelskifte.
Citera
2024-06-05, 21:15
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna

Vilket europeiskt land har INTE ryzzen hotat atombomba?, Monaco?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in