2024-06-08, 00:52
Medlem
Silfverryggs avatar
Alltså det verkar som ryssens verklighetsförankring verkligen är på väg åt helvete.
Citat:
Ryska federationens biträdande justitieminister Oleg Sviridenko framträdde vid det pågående ekonomiska forumet i Sankt Petersburg. I en paneldiskussion om "familjevärderingar" varnade Sviridenko för att anhängare av den "internationella hbtq-rörelsen" driver mot extremism och blir anhängare av "homonationalism" och "könsextremism", enligt Rysslands statliga nyhetsbyrå Tass i slutet av förra året förbjöd det ryska justitiedepartementet den internationella hbtq-rörelsen som en extremistorganisation.
...
- De ser sig själva som supermänniskor, de har superideal, säger Sviridenko.
...
År 2013 stiftade Ryssland en så kallad lag om homosexuell propaganda, som förbjuder att man offentligt berättar om sexuella minoriteter och könsminoriteter.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/58ba6b5a-5657-4a82-8ebc-5bf9ca82ef83
Har de verkligen inget viktigare att ta itu med än detta?
Som ung hörde man uttrycket "bögskräck", men detta tar fan ju priset.
Citera
2024-06-08, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Oleksey Arestovitj (Zelenskyjs f.d. rådgivare som sparkades för sin frispråkighet) uttalar sig om Ukrainas framtid. Han konstaterar att ukrainarna är suicidala, men gör ändå en mer optimistisk bedömning än många andra militäranalytiker och tror att AFU i ett idealscenario kan hålla ut i ett och ett halvt år till. Hans prognos är att ett vingklippt Rest-Ukraina därefter kommer bli någon slags stödberoende gråzon:

https://www.bitchute.com/video/SdPuR6t6hBs8/ (ca 1 minut långt klipp)

Angående Arestovitjs kompetens i frågan har han officersexamen från Odessas militärakademi och överstelöjtnants grad.

(För att undvika diskussioner om Bitchutes (o)tillförlitlighet så finns klippet på Arestovitjs egen Youtube-kanal, men där utan översättning)

Arestovitj Fick inte sparken för frispråkighet utan för att han ljög om att en missil som ryssarna sköt rakt in i ett bostadshus i Dnipro skulle ha genskjutits att ukrainsk luftvärn och därför träffade bostadshuset.
Tyvärr för Arestovitj blev hans lögn motbevisad av video som visade att missilen gick direkt in i bostadshuset utan att ha träffats av luftvärn.
Det går överhuvudtaget inte att ta något den mannen säger seriöst.
Citera
2024-06-08, 00:56
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Intressant prat om F-16 träningen : The REAL Truth About Ukrainian F-16 Pilot Training

https://www.youtube.com/watch?v=72QpCqBgrPU&ab_channel=WardCarroll

Ifrån 14 minuter. Påpekas saker jag inte har tänkt på, och man hoppas har tagit detta in i beaktning om vilka ukrainska piloter får "ratta" F-16. Saken var tydligtvis som så, att när Polen gick över ifrån MiG till F-16, så skickade de först deras bästa MiG-piloter över för träning. De misslyckades, och blev underkända i kursen. Sedan skicka man unga piloter, som inte var inkörda i MiG-tänket och gammal taktik. De lyckades.

Tydligtvis är det som så, att när det sker något oväntat/stressfullt så går man tillbaka i gammalt tänk. Desto äldre piloten är, desto svårare är det att "tvätta väck" gamla vanor.

Skall sägas att när jag har sett F-16 träning utav ukrainare, så förefaller det vara av yngre piloter. Ansikten är pixlade så jag kan inte säga med säkerhet.

Bra video, se den helt. Innehåller annat.

Justin Bronk va en synnerligen intressant "bekantskap", den skall jag hålla span på.
Citera
2024-06-08, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Intressant prat om F-16 träningen : The REAL Truth About Ukrainian F-16 Pilot Training

https://www.youtube.com/watch?v=72QpCqBgrPU&ab_channel=WardCarroll

Ifrån 14 minuter. Påpekas saker jag inte har tänkt på, och man hoppas har tagit detta in i beaktning om vilka ukrainska piloter får "ratta" F-16. Saken var tydligtvis som så, att när Polen gick över ifrån MiG till F-16, så skickade de först deras bästa MiG-piloter över för träning. De misslyckades, och blev underkända i kursen. Sedan skicka man unga piloter, som inte var inkörda i MiG-tänket och gammal taktik. De lyckades.

Tydligtvis är det som så, att när det sker något oväntat/stressfullt så går man tillbaka i gammalt tänk. Desto äldre piloten är, desto svårare är det att "tvätta väck" gamla vanor.

Skall sägas att när jag har sett F-16 träning utav ukrainare, så förefaller det vara av yngre piloter. Ansikten är pixlade så jag kan inte säga med säkerhet.

Bra video, se den helt. Innehåller annat.

Det var väl lika i Sverige när JAS 39 Gripen kom.
Gammal erfaren flygförare kvaddade dom första
Van att ge mekaniska roderutslag som kräver en helt annan känsla än de datainput man nu styrde rodren med.

En ung datagamer hade nog lärt sig hantera rodren bättre.
Men då missar man all annan erfarenhet som behövs.
Citera
2024-06-08, 04:57
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Checka fakta... Ryssland går bra ekonomiskt. Inte ens Google kan vrida till det så att Wouk maskineriet får som de vill.
Ja alla med ekonomiska kunskaper fattar att bedriva invasionskrig på den här nivån med +1000 förlorade soldater om dagen är ren vinst och påverkar ekonomin extremt positivt. Ryssland kommer snart ha rest sig ur den ekonomiska bottennivån och snart tillhöra världens mest välmående länder. Snart kommer kanske bara 30% behöva skita på utedass och behöva bära in vatten.
Citera
2024-06-08, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaist
Tankbilar? Enligt Snauzzer så handlar trupperna byggvaror hos civila bygghandlare, så då tankar man på vanliga mackar med!

Mackar har förvisso Diesel också men knappast den mängd en invassions arme förbrukar.
Citera
2024-06-08, 06:47
Medlem
Verkar gå åt helvete för rysskackerlackorna i Vorochansk.

Gregg nu på morgonen:
08.06.2024 kort uppdatering.

Turisterna drar sig tillbaka gata för gata i Vorochansk. De våra slår ut deras backup och fordon med västerlänska vapen. Nu har de bara området kring sjukhuset och lite av norra delen kvar.

Uppdateringar följer när hemma.
SLAVA UKRAINI
https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440
Citera
2024-06-08, 06:58
Medlem
donald12s avatar
08.06.2024
Tanks — 7843 (+9)
Armored fighting vehicle — 15105 (+9)
Artillery systems — 13533 (+36)
MLRS — 1095
Anti-aircraft warfare — 834 (+1)
Planes — 357
Helicopters — 326
UAV — 10945 (+59)
Cruise missiles — 2277 (+7)
Ships (boats) — 28
Submarines — 1
Cars and cisterns — 18484 (+68)
Special equipment — 2248 (+10)
Military personnel — aprx. 517290 people (+1210)
Citera
2024-06-08, 07:21
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Verkar gå åt helvete för rysskackerlackorna i Vorochansk.

Gregg nu på morgonen:
08.06.2024 kort uppdatering.

Turisterna drar sig tillbaka gata för gata i Vorochansk. De våra slår ut deras backup och fordon med västerlänska vapen. Nu har de bara området kring sjukhuset och lite av norra delen kvar.

Uppdateringar följer när hemma.
SLAVA UKRAINI
https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440

Vapenstödet från USA och Sverige gör susen mot terroristerna. Jag skulle inte bli förvånad om Ukraina har besegrat Ryssland före nyår. Jäklar vilket övertag de har nu.
Citera
2024-06-08, 07:36
Medlem
Den där påstådda franska soldaten som greps med franska flaggan på uniformen, har den debunkats som fejk ännu eller kör rysstrollen på den fortfarande?
Citera
2024-06-08, 07:38
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Arestovitj Fick inte sparken för frispråkighet utan för att han ljög om att en missil som ryssarna sköt rakt in i ett bostadshus i Dnipro skulle ha genskjutits att ukrainsk luftvärn och därför träffade bostadshuset.
Tyvärr för Arestovitj blev hans lögn motbevisad av video som visade att missilen gick direkt in i bostadshuset utan att ha träffats av luftvärn.
Det går överhuvudtaget inte att ta något den mannen säger seriöst.
Man förstår att rysshoror och Bitchute gärna länkar till en sån landsförrädare.
Nu kan vi i alla fall släppa det svinet och fokusera på mer sanning.
Citera
2024-06-08, 07:41
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Mackar har förvisso Diesel också men knappast den mängd en invassions arme förbrukar.
Mackarna i de sydöstra delarna har väl sen länge inget att sälja?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in