2024-06-05, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Skynda sig ?

Han kan gå tillbaka i rask takt utan att direkt springa till Skandia...

Men om han fegar ut så vid ca 23:15 så har han kanske lite bråttom, det beskriver han ju själv att han har i förhör när han går på Sveavägen I rask takt vid 23:21 så när han fegar ur så får man ju anta att han vill hem ?

Det är för långsökt och du kan inte ha för långt stopp vid Sari om man nu inte vill senarelägga mordet. Men det är väl nästa grej, mordet kanske var 23.23.....
I rest my case.
Citera
2024-06-05, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Det är för långsökt och du kan inte ha för långt stopp vid Sari om man nu inte vill senarelägga mordet. Men det är väl nästa grej, mordet kanske var 23.23.....
I rest my case.

Jag förstår inte hur du räknar...

Men om Engström avbryter sitt försök 23:15:30 så är han tillbaka på Skandia 23:17:30
Han stämplar ut 23:19 och växlar några ord med väktarna och är ute 23:20:15 t.ex

Ser LOP norrut igen och nu med betydligt färre människor

Vad är det som är så konstigt med detta..?

Att detta blir tajt är ju helt i sin ordning då en händelsekedja är ju tajt som det ska vara !!
Citera
2024-06-05, 13:36
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Han säger själv att han avslutar sitt arbete 23:15 ...Varför han har bråttom är det väl ingen eg som förstår !

Bråttom har han i efterhand. På väg hem mordkvällen finns ingen känd omständighet som indikerar att han har brått (annat än att han kanske var allmänt stressad över att hinna färdigt).

Detta låter sig förstås i skenet av det lite ”försenade” vittnet som placerar sig närmare händelsen än vad som faktiskt var fallet.

Att GM-SE lider av retroaktiv brådska är dock svårare att förstå.

Citat:
Grand skulle han för att avsluta sitt jobb..
Citera
2024-06-05, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roerlig
Bråttom har han i efterhand. På väg hem mordkvällen finns ingen känd omständighet som indikerar att han har brått (annat än att han kanske var allmänt stressad över att hinna färdigt).

Detta låter sig förstås i skenet av det lite ”försenade” vittnet som placerar sig närmare händelsen än vad som faktiskt var fallet.

Att GM-SE lider av retroaktiv brådska är dock svårare att förstå.

Det är ju inte jag som iallafall påstår att det är omöjligt...

Men när man staplar upp det så blir det ju inte omöjligt men då verkar ni ta till saker ..

Om det nu är så jävla omöjligt så borde det ju vara hyffsat enkelt att förklara varför...
Citera
2024-06-05, 13:42
Medlem
Citat:

Men om Engström avbryter sitt försök 23:15:30 så är han tillbaka på Skandia 23:17:30
Han stämplar ut 23:19 och växlar några ord med väktarna och är ute 23:20:15 t.ex

Att detta blir tajt är ju helt i sin ordning då en händelsekedja är ju tajt som det ska vara !!

Det är skitkonstigt. Mårten såg Grandmannen följa efter. Det är omständigheterna som gör det orimligt. Stå o snacka med väktarna efter ett misslyckat mordförsök och sen gå ut och lyckas helt plötsligt. Förresten hade CA stålbågade glasögon också och Latif hade en liten väska. Det finns så många kandidater till det här mordet. SE är knappt en bubblare....
Citera
2024-06-05, 13:43
Medlem
Citat:
I rest my case.

Anledningen till att man testar om Engström är omöjlig vid Grand är väl för att testa det ordentligt...

Om man inte kan göra det omöjligt så är det fine....Men då får man också hålla det öppet att Engström kan vara vid Grand
Citera
2024-06-05, 13:45
Medlem
Citat:
Det är skitkonstigt. Mårten såg Grandmannen följa efter. Det är omständigheterna som gör det orimligt. Stå o snacka med väktarna efter ett misslyckat mordförsök och sen gå ut och lyckas helt plötsligt. Förresten hade CA stålbågade glasögon också och Latif hade en liten väska. Det finns så många kandidater till det här mordet. SE är knappt en bubblare....

Ja CA hade stålbågade glasögon men hade han någonsin en keps med knäppe ?
Det är ju faktiskt tre viktiga detaljer som Engström passar in på som inte går att förneka...!
Citera
2024-06-05, 13:47
Avslutad
Citat:

Är SE Grandmannen som Anneli K och Margareta S såg ca kl 23:07 var det 14 minuter kvar till mordet vid Dekorima. Signalementen spretar- mest sannolikt var det flera olika män där på kvällen utanför Grand.
Citera
2024-06-05, 13:48
Medlem
Citat:
Ja CA hade stålbågade glasögon men hade han någonsin en keps med knäppe ?
Det är ju faktiskt tre viktiga detaljer som Engström passar in på som inte går att förneka...!

Jag kommer Inte ihåg på rak arm men Latif hade keps har jag för mig.
Citera
2024-06-05, 13:52
Medlem
Citat:

Om du hade vågat stapla upp det ordentligt så ger det ju en annan bild ..

Engström:

Trekvartslång överdel
Keps med knäppe
Stålbågade glasögon
Handledsväska
Stämplar ut på Sveavägen 23:19

CA som är troligen din kandidat :

Trekvartslång överdel...Ja kanske
Keps med knäppe...nja va ?
Stålbågade glasögon...Ja
Väska i mått som YN ...nja
Är på Sveavägen...nja

Sen kan du ta vilken kandidat som helst och göra samma sak med...
Citera
2024-06-05, 13:55
Medlem
Citat:
Jag kommer Inte ihåg på rak arm men Latif hade keps har jag för mig.

Tycker du inte själv det är en sak med 100% befintligt och varandes än att försöka hitta några glasögon hit..någon väska dit...osv..

Engström har detaljerna och är varandes på Sveavägen...

Jävligt stor skillnad enligt mig
Citera
2024-06-05, 13:56
Medlem
Citat:
Om du hade vågat stapla upp det ordentligt så ger det ju en annan bild ..

Engström:

Trekvartslång överdel
Keps med knäppe
Stålbågade glasögon
Handledsväska
Stämplar ut på Sveavägen 23:19

CA som är troligen din kandidat :

Trekvartslång överdel...Ja kanske
Keps med knäppe...nja va ?
Stålbågade glasögon...Ja
Väska i mått som YN ...nja
Är på Sveavägen...nja

Sen kan du ta vilken kandidat som helst och göra samma sak med...

Problemet är att vi inte vet om alla de attiraljerna som du räknar upp stämmer in på GM och nej CA är inte min kandidat men om jag måste välja så är CA mer trolig än SE.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in