2024-06-05, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Men är jockes tid mer dyrbar än Chrippas?
Är någons tid mer dyrbar än någon annans?
Varför ska vissa jobba gratis medan en annan får hutlöst betalt, i samma projekt?
Enligt dig är det här ett jobb för Jocke, medan Chrippa bara ska vara glad att han får vara med.

Du förstår inte orättvisan i det där?

Tänk lite, vad handlar dokumentären om?

1. Samtliga familjemedlemmars liv, resor, kompisar och lite gammalt groll.

2. Eller handlar dokumentären om att fokusera och granska en persons barndom och det behövs lite infallsvinklar från de runtomkring för att få in alla upplevelser och aspekter?
Citera
2024-06-05, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Jag fick höra att han betedde sig riktigt illa mot filmteamet, också lite kul med tanke på att dom bestämmer ju inte hur mycket chrippa ska få i betalt eller hur mycket tv tid han ska få.

För övrigt kan jag rekommendera att se skuldrådgivaren på youtube där han pratar om chrippas utbrott.

Men finns det mer än det som nu visats?
Citera
2024-06-05, 11:38
Avslutad
Citat:
När var Jocke gnällt om de? Jag har inte sett eller hört att han har gnällt. Dom fick chansen men tog den inte svårare än så är det inte.

Chansen till vad?
Citera
2024-06-05, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Men är jockes tid mer dyrbar än Chrippas?
Är någons tid mer dyrbar än någon annans?
Varför ska vissa jobba gratis medan en annan får hutlöst betalt, i samma projekt?
Enligt dig är det här ett jobb för Jocke, medan Chrippa bara ska vara glad att han får vara med.

Du förstår inte orättvisan i det där?

Att Chrippa överhuvudtaget ser sig själv som lika känd som Jocke säger ganska mycket om vilken bubbla han lever i. Speciellt när ”kändisskapet” mer eller mindre har varit att utnyttja Jockes naivitet och hopp om att kunna försonas med sin familj.

Den lilla information man får utifrån podden handlar dokumentären troligtvis om Jockes liv. Chrippa är en biroll i hans liv som mer och mer har tagit plats genom åren. Varför ska han ha ett eget avsnitt? För att kasta ur sig mer skit som i det långa loppet bara kommer förstöra för hans dotter ännu mer i framtiden?

Chrippa är en tvättäkta narcissist och det bevisar han gång på gång genom sina handlingar i olika relationer. Speciellt relationen till sin dotter. Inspelningen av dokumentären har pågått i 6 månader och pågår fortfarande vilket innebär att produktionsbolaget antagligen måste ha Chrippas bråk med Jocke under inspelningen. Om Chrippas tid nu är så dyrbar så förstår jag inte varför han inte satsar på att göra något produktivt utöver att fortsätta trissa igång drama… juste, han lever och suger åt sig energi med hjälp av drama.

Jag tolkar det som att produktionsbolaget har gett Jockes familj möjligheten att få vara med i dokumentären och säga saker ut sitt perspektiv. På vilket sätt vet vi inte ännu. Vissa familjemedlemmar har sagt ja och andra har sagt nej… eller blivit övertalade att inte tacka ja av Chrippa. Chrippa påstår även i videon att Jacke redan spelat in sin del men utan vetskap och info om att Jocke har fått betalt. Och att Jacke aaaaaaldrig hade ställt upp om han visste det. Det är vad Chrippa säger ja… Och Chrippa är dessutom fast vid att dokumentären kommer bli vinklad så att han eller familjer kommer framstå som dålig. Det gör han rätt bra själv utan ett produktionsbolag bakom sig.

Bara för att deltagare får betalt för att vara med betyder det inte att ett program vinklas till ens fördel. Man får dessutom inte alltid betalt för att vara med heller för den delen. Jocke har antagligen skrivit på ett kontrakt som gör att han är bunden till produktionsbolaget. Hade Jocke velat att bara hans perspektiv skulle komma fram hade han aldrig låtit produktionsbolaget intervjua hans familj med tanke på allt som framkommer i soc-pappren. Chrippa vill lägga locket på och vända det till att Jocke är girig istället för att kanske rannsaka sig själv att han har blivit påverkad minst lika mycket av Jockes uppväxt. Egentligen är det ganska synd om Chrippa, Jacke och deras syster som bara fått deras mammas synvinkel genom hela livet.
Citera
2024-06-05, 12:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Argkattkvinna

Chrippa är en tvättäkta narcissist och det bevisar han gång på gång genom sina handlingar i olika relationer.

I det här håller jag med dig, det andra orkade jag inte läsa. Men då är dom två, Jocke är definitivt en narcissist, vilket han visat öppet i många år. En riktigt otäck typ, eftersom han agerar bakom andra och snabbt slår ifrån sig att han inte gillar drama, och inte vill ha med något att göra.
Chrippa är patetisk när han sitter i sina streams och hävdar sin präktighet, hur snygg han är, vilken kändis han liknar och hans framgångar. Jocke "nöjer" sig med att flasha med kläder, klockor och bilar, men inte mindre narcissistisk för det
Citera
2024-06-05, 13:21
Medlem
Citat:
Han har ju inte förstått grejen från första början, han vill ju att det ska handla lika mycket om honom som Jocke, han är ju så blåst. Men nu har han tackat nej och ställt till med bråk så ingen kommer vilja göra något med honom.

Han verkade på riktigt tro att han skulle få ta upp hela sitt liv. Få trycka till Jocke. Älta samma gamla tugg som han gör hela tiden. Han skulle hämnas.
Jag tror inte alls de har varit otydliga utan jag tror att hans huvud spinner hela tiden så han har inte tagit in all information. Han var troligen helt uppe i varv av hämndbegär och lyssnade inte alls.
Citera
2024-06-05, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke_man
Du har så jävla liten koll,det var chrippa från början som misstänkte att linneas familj var med i en sekt och sen hjälpte julia till att spä på dom ryktena,Ja så klart jocke anmäler linnea när hans een bror säger att hon slagit lillen,Jag kan rabla upp hundratals grejer chrippa har ljugit om och sen jocke och anjo lagt fram konkreta bevis på att han ljugermen jag pallar inte förklara det för er 3 här som krigar för chrippa

Ja så var det. Men den delen om sekten verkar ett fåtal minnas extremt selektivt.
Citera
2024-06-05, 13:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Han verkade på riktigt tro att han skulle få ta upp hela sitt liv. Få trycka till Jocke. Älta samma gamla tugg som han gör hela tiden. Han skulle hämnas.
Jag tror inte alls de har varit otydliga utan jag tror att hans huvud spinner hela tiden så han har inte tagit in all information. Han var troligen helt uppe i varv av hämndbegär och lyssnade inte alls.

Ja det är ju din uppfattning, men upplägget som från början presenterades var inatt dokumentären skulle handla om Jocke, något han uttryckte missnöje om. Att det sen har ändrats sig med tid är en annan sak som jag inte kommer gå in på, eller besvara
Citera
2024-06-05, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Och du verkar inte heller förstå. Varför i helvete skulle Chrippa backa Jocke i en dokumentär om en bror som ställt till ett helvete för honom, och fortfarande gör? Det är bara Jocke som skulle komma på en så sjuk idé.
"Ja, jag har varit "dum" men dom älskar mig och gör allt för mig"
WTF?

Var har Jocke sagt att Chrippa skulle backa honom? Det var ju Chrippa som skulle berätta hur HANS barndom varit.
Men Chrippa trodde det handlade om annat.

Vi kan ha olika upplevelser av barndom.
Ett barn kan ha det helt fantastiskt medan ett syskon kan vara utsatt för tex sexuella övergrepp. Det är ju det dom ville få fram.

Det är inte Jocke som producerar dokumentären. Jag hörde tydligt att det var en kvinna.
Citera
2024-06-05, 13:34
Medlem
Citat:
Ja det är ju din uppfattning, men upplägget som från början presenterades var inatt dokumentären skulle handla om Jocke, något han uttryckte missnöje om. Att det sen har ändrats sig med tid är en annan sak som jag inte kommer gå in på, eller besvara

Det där tror jag inte på. Att det ändrats över tid. Det tror jag är din syn på det för att Chrippa säger så.
Citera
2024-06-05, 13:38
Medlem
Citat:
Vart skrev jag att det var Jockes fel? Oavsett vad Chrippa gjort, eller gör, så är det inte okej med det drev Jocke och Anjo sysslat med. Han har betett sig som brorsan från helvetet, och nu gnäller han över att familjen inte vill vara med i hans hyllningsdokumentär?
Hur lågt kan man sjunka?

Tja är han den kvinnomisshandlare du säger att han är så är det helt obegripligt att du försvarar honom så hårt.
Citera
2024-06-05, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argkattkvinna
Att Chrippa överhuvudtaget ser sig själv som lika känd som Jocke säger ganska mycket om vilken bubbla han lever i. Speciellt när ”kändisskapet” mer eller mindre har varit att utnyttja Jockes naivitet och hopp om att kunna försonas med sin familj.

Den lilla information man får utifrån podden handlar dokumentären troligtvis om Jockes liv. Chrippa är en biroll i hans liv som mer och mer har tagit plats genom åren. Varför ska han ha ett eget avsnitt? För att kasta ur sig mer skit som i det långa loppet bara kommer förstöra för hans dotter ännu mer i framtiden?

Chrippa är en tvättäkta narcissist och det bevisar han gång på gång genom sina handlingar i olika relationer. Speciellt relationen till sin dotter. Inspelningen av dokumentären har pågått i 6 månader och pågår fortfarande vilket innebär att produktionsbolaget antagligen måste ha Chrippas bråk med Jocke under inspelningen. Om Chrippas tid nu är så dyrbar så förstår jag inte varför han inte satsar på att göra något produktivt utöver att fortsätta trissa igång drama… juste, han lever och suger åt sig energi med hjälp av drama.

Jag tolkar det som att produktionsbolaget har gett Jockes familj möjligheten att få vara med i dokumentären och säga saker ut sitt perspektiv. På vilket sätt vet vi inte ännu. Vissa familjemedlemmar har sagt ja och andra har sagt nej… eller blivit övertalade att inte tacka ja av Chrippa. Chrippa påstår även i videon att Jacke redan spelat in sin del men utan vetskap och info om att Jocke har fått betalt. Och att Jacke aaaaaaldrig hade ställt upp om han visste det. Det är vad Chrippa säger ja… Och Chrippa är dessutom fast vid att dokumentären kommer bli vinklad så att han eller familjer kommer framstå som dålig. Det gör han rätt bra själv utan ett produktionsbolag bakom sig.

Bara för att deltagare får betalt för att vara med betyder det inte att ett program vinklas till ens fördel. Man får dessutom inte alltid betalt för att vara med heller för den delen. Jocke har antagligen skrivit på ett kontrakt som gör att han är bunden till produktionsbolaget. Hade Jocke velat att bara hans perspektiv skulle komma fram hade han aldrig låtit produktionsbolaget intervjua hans familj med tanke på allt som framkommer i soc-pappren. Chrippa vill lägga locket på och vända det till att Jocke är girig istället för att kanske rannsaka sig själv att han har blivit påverkad minst lika mycket av Jockes uppväxt. Egentligen är det ganska synd om Chrippa, Jacke och deras syster som bara fått deras mammas synvinkel genom hela livet.

Det här är så bra formulerat. Det är precis så jag också uppfattar hela alltet kring detta. Jocke säger själv att han ville verkligen att dokumentären skulle ses ut deras perspektiv också. Han ville inte att den skulle vara endast ur hans perspektiv.
Sen gör Chrippa om det när han inte får som han vill. Lite som ett barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in