2024-06-05, 09:37
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Var skriver Chrippa något om det?

I samtalet han har med producenten - som ligger ute på Youtube - framgår det.

Han har skrivit det i kommentarer innan samtalet.
Citera
2024-06-05, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Och du verkar inte heller förstå. Varför i helvete skulle Chrippa backa Jocke i en dokumentär om en bror som ställt till ett helvete för honom, och fortfarande gör? Det är bara Jocke som skulle komma på en så sjuk idé.
"Ja, jag har varit "dum" men dom älskar mig och gör allt för mig"
WTF?

Ja allt är ju jockes fel glömde de 🤦‍♀️
Chrippa hade sin chans men han tog den inte.
Citera
2024-06-05, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Han har ju inte förstått grejen från första början, han vill ju att det ska handla lika mycket om honom som Jocke, han är ju så blåst. Men nu har han tackat nej och ställt till med bråk så ingen kommer vilja göra något med honom.

Han lät väldigt nervös och lite stressad när han pratade med producenten. Lite ynklig. Men det kanske bara var delen han delade med sig.
TV4 kanske har annat material där hans riktiga jag träder fram
Citera
2024-06-05, 09:54
Avslutad
Citat:

Vart skrev jag att det var Jockes fel? Oavsett vad Chrippa gjort, eller gör, så är det inte okej med det drev Jocke och Anjo sysslat med. Han har betett sig som brorsan från helvetet, och nu gnäller han över att familjen inte vill vara med i hans hyllningsdokumentär?
Hur lågt kan man sjunka?
Citera
2024-06-05, 09:57
Medlem
Citat:
Vart skrev jag att det var Jockes fel? Oavsett vad Chrippa gjort, eller gör, så är det inte okej med det drev Jocke och Anjo sysslat med. Han har betett sig som brorsan från helvetet, och nu gnäller han över att familjen inte vill vara med i hans hyllningsdokumentär?
Hur lågt kan man sjunka?

När gnällde han om det?
Citera
2024-06-05, 10:12
Medlem
micke_mans avatar
Citat:
Som i alla verksamheter finns det en VD i Trollfabriken. Chrippa ljuger, absolut, men Jocke ljuger mer. Han lever i en konstruerad sanning som bara han kan/vill styra, och fan ta den som ifrågasätter något
Allt som chrippa sagt har jocke och anjo kunnat lägga fram bevis på att han ljuger,Inga bevis har lagts fram från myttan chrippa
Citera
2024-06-05, 10:17
Medlem
micke_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Men är jockes tid mer dyrbar än Chrippas?
Är någons tid mer dyrbar än någon annans?
Varför ska vissa jobba gratis medan en annan får hutlöst betalt, i samma projekt?
Enligt dig är det här ett jobb för Jocke, medan Chrippa bara ska vara glad att han får vara med.

Du förstår inte orättvisan i det där?
ja så klart att jockes tid är mycket mer värd änn chrippas,Mer änn hälften av vad jocke drar in går till staten,Chrippa tjäna mest av sina pengar på att lura folk in i spelmissbruk och tar alla pengar rätt ned i egen ficka
Citera
2024-06-05, 10:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micke_man
Allt som chrippa sagt har jocke och anjo kunnat lägga fram bevis på att han ljuger,Inga bevis har lagts fram från myttan chrippa

Så när Chrippa satt med Anjo i den värsta myttovideon Anjo någonsin producerat, och påstod att Linneas familj var en del av "sekten", så bevisade Anjo lögnen genom att fortsätta spinna på ämnet? Eller när Chrippa påstod att Linnea misshandlat Lillen, så bevisade Jocke lögnen genom att anmäla henne?

Nu förväntar sig Jocke att Chrippa, och hela familjen, skall ställa upp på en dokumentär som gör hans lögner sanna? Vilket djävla stolpskott han är
Senast redigerad av Goldentie 2024-06-05 kl. 10:30.
Citera
2024-06-05, 10:33
Medlem
micke_mans avatar
Citat:
Så när Chrippa satt med Anjo i den värsta myttovideon Anjo någonsin producerat, och påstod att Linneas familj var en del av "sekten", så bevisade Anjo lögnen genom att fortsätta spinna på ämnet? Eller när Chrippa påstod att Linnea misshandlat Lillen, så bevisade Jocke lögnen genom att anmäla henne?
Du har så jävla liten koll,det var chrippa från början som misstänkte att linneas familj var med i en sekt och sen hjälpte julia till att spä på dom ryktena,Ja så klart jocke anmäler linnea när hans een bror säger att hon slagit lillen,Jag kan rabla upp hundratals grejer chrippa har ljugit om och sen jocke och anjo lagt fram konkreta bevis på att han ljugermen jag pallar inte förklara det för er 3 här som krigar för chrippa
Citera
2024-06-05, 11:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micke_man
Du har så jävla liten koll,det var chrippa från början som misstänkte att linneas familj var med i en sekt och sen hjälpte julia till att spä på dom ryktena,Ja så klart jocke anmäler linnea när hans een bror säger att hon slagit lillen,Jag kan rabla upp hundratals grejer chrippa har ljugit om och sen jocke och anjo lagt fram konkreta bevis på att han ljugermen jag pallar inte förklara det för er 3 här som krigar för chrippa

Vi är i alla fall tre, minst, skilda individer
Citera
2024-06-05, 11:26
Medlem
Citat:

Chrille är inte den bästa på att uttrycka sig alla gånger. Men det är fortfarande fullt förståeligt att han inte ställer upp, sedan han fått höra att Jocke ska tjäna en halv mille på produktionen. Oavsett vem som har rätt så är det liksom ett faktum att det pågår ett stort drev orkestrerat av Joakim mot Chrille just nu, och han blir utmålad som en klandervärd människa för hela Sverige. Mycket av det han målas ut som kanske är sant, men det är ändå förståeligt att han kan känna ett förakt för sin bror som låter alla veta dessa saker, och absolut inte vill underlätta för hans dokumentär. Sedan är ju inte en dokumentär en verklighetsskildring. Man kan fortfarande anlägga vinklar och framställa folk på ett negativt sätt. Det går att framställa någon som antagonist i en dokumentär, allt beror på hur man gör redigeringen. I vilken kontext man låter en person komma fram, och vilken annan information dennes uttalanden ställs emot, osv.

Det finns all anledning att känna misstro mot Jocke från Chrilles sida, med tanke på att Jocke verkar vara på en riktig krigsstig. Sedan framstår inte Joakim som är ärlig människa. För bara ett halvår sedan var han och Chrille väldigt nära. De åkte på flertalet resor under 2023 och umgicks tätt med varandra. Det känns väldigt osannolikt att Joakim inte har känt till att Chrille tar kokain, anabola steroider, fifflar med skatten, etc, etc. Men nu helt plötsligt när de är ovänner med varandra, då ser han till att han blir hatad för dessa saker av hela Sverige. Hade Jocke varit bekymrad över sådant på riktigt, då hade fördömandena kommit för längesedan. Om det var rättspatos som drev honom hade han "ringt eko" när de var vänner, med motiveringen att du är min bror, men rätt ska vara rätt.. Det blir rätt patetiskt att han då står i täten för ett drev där man tycker att man ska jobba, göra rätt för sig, och betala skatt, och att Chrille är en tönt med för stora muskler och märkeskläder. För bara några månader sedan umgicks Jocke och Anjo med Chrille, och han var precis likadan då. Nu ska alla deras följare hata honom för det istället.
Citera
2024-06-05, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Han lät väldigt nervös och lite stressad när han pratade med producenten. Lite ynklig. Men det kanske bara var delen han delade med sig.
TV4 kanske har annat material där hans riktiga jag träder fram

Jag fick höra att han betedde sig riktigt illa mot filmteamet, också lite kul med tanke på att dom bestämmer ju inte hur mycket chrippa ska få i betalt eller hur mycket tv tid han ska få.

För övrigt kan jag rekommendera att se skuldrådgivaren på youtube där han pratar om chrippas utbrott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in