2024-06-05, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Jag, min familj, släkt, vänner, vänners vänner, skolan jag går på osv, ingen har hört talas om gangstern innan.

99,9% vet inte vem arabtönten och kriminella avskummet var.

Alla som har tiktok vet vem han är.
Citera
Medlem
Lite förvånande att en superneger drabbas av detta. Min huvudsakliga tes är att det nog handlar om rasism, möjligen föranlett av SDs hatretorik kopplat till folkutbyte och liknande konspirationsteorier.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Byt ut Bolag A under punkt 3 till upphovsrättsinnehavaren. Royalty betalas ut (pengarna vita) och antalet streams ökar varumärket. Inte ens Sverige har så många babbar som gillar den typen av ljud att det är rimligt med så många lyssningar totalt.
Petter har 700 000 lyssnare. Timbuktu har 500 000 lyssnare. Att den här Gambino har 1 miljon lyssnare kan jag omöjligt förstå.
Citera
2024-06-05, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Byt ut Bolag A under punkt 3 till upphovsrättsinnehavaren. Royalty betalas ut (pengarna vita) och antalet streams ökar varumärket. Inte ens Sverige har så många babbar som gillar den typen av ljud att det är rimligt med så många lyssningar totalt.

Upphovsrätt är komplext. För att förklara det enkelt så "hyr du ut" rättigheterna till ett bolag som kan "nå ut" bättre än vad du kan (ex Warner Music). Om du däremot vill tvätta pengarna så behöver du beskatta dom, och det gör du bäst genom ett bolag, och då tvättar du effektivare om du lägger ut musiken under ditt egna bolag ex Yasin (Yasin har samma namn på skivbolaget som sitt eget namn)
Citera
2024-06-05, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av openstack
Märkligt att han fortfarande bodde hemma hos sin mamma..
Nej. Snarare svenskar/västerlänningar som sticker ut i den kontexten. Många andra folkslag flyttar inte till eget förrän de gifter sig, och även då fortsätter de ofta att leva med (främst mannens) föräldrar.
Citera
2024-06-05, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filuren96
Vem som helst kan redigera en Wikipedia sida? Den redigerades efter 00:00 och då var infon redan ute.

Oavsett vem som redigerade så får man hoppas att polisen gör sitt jobb och tar reda på vem det är.
Citera
2024-06-05, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Nja, så okänd var han inte. Om man inte vill gå på köpta streams så kan man titta på t ex Googlesökningar, där låg han på ungefär 2000 i månaden, där ligger t ex Tomas Ledin och Ulf Lundell fem gånger högre. Miss Li och Molly Hammar tio gånger högre. Men intresset är absolut inte obefintligt.

Men han var en förhållandevis väletablerad artist, precis nivån under våra största rapartister, låg ofta med på New Music Friday på Spotify t ex. Att du inte har hört talas om honom är inte representativt för svenska folket.
Hur många av de 2000 Googlesökningarna i månaden var folk som sökte efter Carlo eller Childish Gambino men råkade skriva fel...?

Vilket patetiskt artistnamn, det är som om en svensk popsångerska skulle ta artistnamnet T. Swift eller nånting.
Citera
2024-06-05, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Vi har tiktok.

Då är ni unikum eller använder det på fel sätt. Kolla in honom på spotify så känner ni igen musiken som har trendat. Sluta spela dum herr jante.
Citera
2024-06-05, 12:17
Medlem
C Gambino var en av Sveriges top 10 kändaste och mest spelade artister. Alla jag känner lyssnar på honom. Det här kom lite som en chock faktiskt eftersom den stora artist som sist blev skjuten var Einar. Vad vet vi mer om C Gambino som person? Det känns som mycket rykten och ingen här verkar veta utan mest tycka saker.
Citera
2024-06-05, 12:19
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HataModeraterna
C Gambino var en av Sveriges top 10 kändaste och mest spelade artister. Alla jag känner lyssnar på honom. Det här kom lite som en chock faktiskt eftersom den stora artist som sist blev skjuten var Einar. Vad vet vi mer om C Gambino som person? Det känns som mycket rykten och ingen här verkar veta utan mest tycka saker.
Säger tyvärr mer om dig än du tror, har aldrig hört om honom heller, men antar jag slipper höra om honom mer om några veckor, hittepåartist
Citera
2024-06-05, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Hur många av de 2000 Googlesökningarna i månaden var folk som sökte efter Carlo eller Childish Gambino men råkade skriva fel...?

Vilket patetiskt artistnamn, det är som om en svensk popsångerska skulle ta artistnamnet T. Swift eller nånting.

Sannolikt rätt få. Det korrelerar rätt bra mot övrig exponering för en grammisvinnare och någon som relativt konsekvent ligger med på Spotifys listor över ny musik.

Men vad är narrativet här? Att det är superviktigt för ett fåtal användare att pusha att han "faktiskt inte alls var känd för jag har inte hört talas om honom"? Han var snäppet under våra mest kända rappare, men han var inte okänd.
Citera
2024-06-05, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Petter har 700 000 lyssnare. Timbuktu har 500 000 lyssnare. Att den här Gambino har 1 miljon lyssnare kan jag omöjligt förstå.

Han har 950.000 köpta spelningar.

Du köper 10.000 spotify spelningar för 300 kr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in