2024-06-05, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Han är så lågintelligent att det är svårt att förstå. Har han kardborreband eller är det bara flip flops som han slipper knyta varje dag? Helt otroligt.

Bara att se hur han kommenterar tillbaka på sin YT är rent av löjlig.
Han gillar att använda sig utav dessa i sina kommentarer som skällsord gentemot andra.

fas10, vikt, arbetslöshet, semesterdagar, gruppboende, lönespecifikationer, resa, daghem, undersköterska lön, LSS,
Citera
2024-06-05, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Jag förstår inte heller hans tankegångar.

Men det blir väl intressant om det är en dokumentärserie där avsnitten inte är ca 42 min var, utan 9 timmar långa
Svårt bara att få in när man ska hinna se ett helt avsnitt.

Haha, ja det kommer bli problem för mig också att ens kunna sitta still i 9 timmar ☺️
Senast redigerad av 111-111 2024-06-05 kl. 02:17.
Citera
2024-06-05, 02:13
Medlem
Citat:
Det är ju märkligt att det hela tiden kan vara Jockes fel. De sminkade blåmärkena på L, var det också brorsans fel? Var det Jocke som sminkade dit de och sen såg till att de fotades
Att L säger att Kräftan aldrig slagit henne med knuten näve, är det också Jockes fel?

Jag gillar tydligheten som kommer från Chrippas håll 😅
Citera
2024-06-05, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag gillar tydligheten som kommer från Chrippas håll 😅

Jag tycker synd om snubben. 35 bast och uppenbart problem med att hålla sig till sanningen oavsett vad det gäller.
Man ser ju hur det går kommer att sluta.
Citera
2024-06-05, 04:50
Medlem
Citat:
Jag tycker synd om snubben. 35 bast och uppenbart problem med att hålla sig till sanningen oavsett vad det gäller.
Man ser ju hur det går kommer att sluta.

Ja det är faktiskt lite synd om honom eftersom han inte förstår att han själv orsakar problemen kring honom. Han är helt ovetande om sitt eget ansvar.
Citera
2024-06-05, 04:52
Medlem
Citat:
Jasså.

Jag vet ju inte om det är sant så klart. Men OM det är sant förvånar det mig inte att han inte vill ha pengar via faktura

Det var Simon (Vad är problemet) som sa det vid ett tillfälle.
Senast redigerad av 111-111 2024-06-05 kl. 04:54.
Citera
2024-06-05, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är skitsnack.
Han blev erbjuden 100K efter första samtalet med producenten där han ställer olika villkor för att delta.
Korrekt! Det florerar en hel del desinformation i denna tråd. Trollfabriken sover aldrig så det blir mycket man behöver bortse ifrån när man läser igenom tråden.

Det pågår försök att få det hela att verka som att familjen inte blev förda bakom ljuset av produktionen och att få det hela att verka som om Chrippa har förbjudit familjen att delta. Det framgår med all tydlighet att familjen väljer att avstå sin medverkan för att produktionen inte varit sanningsenliga med någon i familjen om hur dokumentären skulle vara uppbyggd och hur mycket dom skulle få chansen att dementera.

Jocke vill hela tiden få det att se ut som att Chrippa försöker styra folk med hot, det går inte så bra för han avslöjas varenda gång och varenda gång ljuger han om att han har filmer när han märker att ingen tror han.

Han kommer dra kortet att han eller produktionen är rädda för Chrippa, 100%.

Varför har Jocke ljugit för familjen i ett halvår? Det visar med all tydlighet hur genomfalsk och dum han helatiden är mot sin familj. Härligt för dom att dom äntligen blir av me han sas
Senast redigerad av Pallal 2024-06-05 kl. 06:35.
Citera
2024-06-05, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ja det är faktiskt lite synd om honom eftersom han inte förstår att han själv orsakar problemen kring honom. Han är helt ovetande om sitt eget ansvar.

Det är för att han inte tänker efter före. Det.äe ett återkommande inslag i hans liv och försätter han i situationer där han framstår som en pajas. Som han sen trasslar till ännu mer.
Det är synd.

Men jag tänker så här, han har en YT-kanal som han bestämmer över. Om han nu vill att det ska vara en oklippt version- 9 timmar, han får berätta allt om sina leksaker, resor till solen, om kompisarna han hade när han var liten, älta bråket igen från 2016 etc. Så kan han bara sätta sig fram sin egna kamera och börja prata.
Han kan ta med sina föräldrar på kanal, låta de prata om vad de vill helt fritt. Ingen som ifrågasätter eller lägger sig i.
Då har han 27 timmars material att publicera som en egen dokumentär, so blir på hans villkor.
Han kan göra en deal med sina päron om att ingen ska få betalt och då skänka bort alla intäkter till välgörenhet.
Eller så kan de splitta på allt eftersom alla var med lika mycket och på lika villkor.

Sen kan alla titta på de 27 timmarna och bilda sig en uppfattning om det som de pratar om. De kanske presenterar några bevis, kommer med någon ny information.
Sen kan alla även titta på TV4 dokumentären och bilda sin uppfattning, och se om experterna som medverkar bekräftar vad Kräftan och co säger, eller slår hål på saker.

Vill Kräftan förbereda sig, så kan han punkta upp lite områden han vill prata om. Det ska ju ändå vara en oklippt version så bloopers kommer det säkerligen finnas.

Så har en egen dokumentär och kan vara med i hur många avsnitt han vill
Citera
2024-06-05, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han hoppade av för att han och övriga familjemedlemmar inte fick garantier om att deras versioner skulle vara med oklippta.
Trollfabriken försöker skapa en alternativ verklighet här på fb. Det du skriver är sant, det framgick av videon och i samtalet med en av producenterna.
Citera
2024-06-05, 06:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Trollfabriken försöker skapa en alternativ verklighet här på fb. Det du skriver är sant, det framgick av videon och i samtalet med en av producenterna.

Som i alla verksamheter finns det en VD i Trollfabriken. Chrippa ljuger, absolut, men Jocke ljuger mer. Han lever i en konstruerad sanning som bara han kan/vill styra, och fan ta den som ifrågasätter något
Citera
2024-06-05, 06:58
Medlem
Citat:
Jag förstår inte heller hans tankegångar.

Men det blir väl intressant om det är en dokumentärserie där avsnitten inte är ca 42 min var, utan 9 timmar långa
Svårt bara att få in när man ska hinna se ett helt avsnitt.
Du förstod nog mycket väl att Chrippa tog upp sina 9 timmar i relation med Jockes halvår med tv-teamet.

Det måste ju vara någon form av substans i kritiken om man ens ska ta en skrift på allvar.
Det finns ju inget att bemöta när det egna tolkningarna och slutsatserna blir så otroligt långt ifrån verkligheten.

Chrippa har inte någonstans beskrivit att han vill ha med alla 9 timmar i dokumentären, han har (återigen) enbart ställt de 9 timmarna med teamet i relation med Jockes halvår.
Citera
2024-06-05, 07:05
Medlem
Citat:
Det är för att han inte tänker efter före. Det.äe ett återkommande inslag i hans liv och försätter han i situationer där han framstår som en pajas. Som han sen trasslar till ännu mer.
Det är synd.

Men jag tänker så här, han har en YT-kanal som han bestämmer över. Om han nu vill att det ska vara en oklippt version- 9 timmar, han får berätta allt om sina leksaker, resor till solen, om kompisarna han hade när han var liten, älta bråket igen från 2016 etc. Så kan han bara sätta sig fram sin egna kamera och börja prata.
Han kan ta med sina föräldrar på kanal, låta de prata om vad de vill helt fritt. Ingen som ifrågasätter eller lägger sig i.
Då har han 27 timmars material att publicera som en egen dokumentär, so blir på hans villkor.
Han kan göra en deal med sina päron om att ingen ska få betalt och då skänka bort alla intäkter till välgörenhet.
Eller så kan de splitta på allt eftersom alla var med lika mycket och på lika villkor.

Sen kan alla titta på de 27 timmarna och bilda sig en uppfattning om det som de pratar om. De kanske presenterar några bevis, kommer med någon ny information.
Sen kan alla även titta på TV4 dokumentären och bilda sin uppfattning, och se om experterna som medverkar bekräftar vad Kräftan och co säger, eller slår hål på saker.

Vill Kräftan förbereda sig, så kan han punkta upp lite områden han vill prata om. Det ska ju ändå vara en oklippt version så bloopers kommer det säkerligen finnas.

Så har en egen dokumentär och kan vara med i hur många avsnitt han vill

En oklippt version är bland annat att man inte plockar något ur ett helt sammanhang.
Givetvis förstod nog Chrippa att det skulle klippas ned, men att man inte klistrar in citat i ett sammanhang som det inte handlade om från början.
Fulklipp med en orättvis vinkling kanske är en beskrivning som lämpar sig bättre än ’oklippt’

Det är inte jättesvårt att förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in