2024-06-05, 09:09
Medlem
mr.demons avatar
Det var ju tråkiga nyheter. Bästa rapparen i Sverige. Jättesynd.
Citera
2024-06-05, 09:10
Medlem
snigel1s avatar
Musikbranschen är inte helt utan faror.
Citera
2024-06-05, 09:10
Medlem
Tittar på Spotify och den här C. Gambino har nästan 1 miljon lyssnare. Som exempel har Per Gessle 500 000 lyssnare, Tomas Ledin har 550 000 lyssnare. Så hur tusan kan en sådan lokal sopa som C. Gambino ha 1 miljon lyssnare. Något är ju helt klart skevt på Spotify.
Citera
2024-06-05, 09:11
Medlem
https://dopest.se/c-gambino-dod-skjutning-rappare-goteborg/
Citera
2024-06-05, 09:12
Medlem
Rappare måste vara ett av Sveriges farligaste yrke
Citera
2024-06-05, 09:13
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Tittar på Spotify och den här C. Gambino har nästan 1 miljon lyssnare. Som exempel har Per Gessle 500 000 lyssnare, Tomas Ledin har 550 000 lyssnare. Så hur tusan kan en sådan lokal sopa som C. Gambino ha 1 miljon lyssnare. Något är ju helt klart skevt på Spotify.

Citat:
Kriminella använder Spotify för att tvätta pengar genom att köpa falska lyssningar, skriver Svenska Dagbladet.

– Jag kan säga med 100 procents säkerhet att det sker. Jag har själv varit delaktig, säger en anonym gängkriminell till tidningen.

https://www.svt.se/kultur/kriminella-uppger-sa-tvattas-pengar-pa-spotify#
Citera
2024-06-05, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Han bor väl där? Och ja, jag har helt klart mött upp någon kompis eller så sent där jag har min bil parkerad.

Som vill skjuta dig? för jag tror nämligen att han visste att han hade folk efter sig, och dom senaste händelserna i Göteborg har med detta att göra. De finns helt klart en koppling. Någon blir skjuten i foten i Backa, sen blir en dörr beskjuten i Backa,
Citera
2024-06-05, 09:14
Medlem
PaoloRobertos avatar
You live by the Gun, you die by the Gun..
Senast redigerad av PaoloRoberto 2024-06-05 kl. 09:35.
Citera
2024-06-05, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
HAHAHAHAHAA du vill inte bjuda hem nån så du bjuder den till ditt garage vid ditt hem? Om det är nära vän och ni ska röka en joint ja. Ananrs vad fan snackar du om lilla hora håll käften du vne va du snacka om du babblar ba du har inte ens en blekaste aning vad du snackar om så tyst gå till en annan forumdel kanske politik o gå engagera dig lite i din lilla rasisthobby

Ja det är väl klart, inte första gången någon möts upp i ett garage och snackar. Man bjuder väl inte hem tveksamma personer in i sitt hem.

Sen kan dom givetvis ha gömt sig där också och väntat på honom. Men jag tror fortfarande att de som har hänt den senaste tiden i Backa har med detta att göra. Och detta var pricken över Iet. Nu var detta klart, och nu kommer hämnden på hämnden och så kommer de fortsätta hela sommaren innan polisen griper dessa, dom får långa fängelsestraff IGEN. Sen får man gärna utvisa packet också, de är dags nu. Dom ska bort från detta landet
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2024-06-05 kl. 09:22.
Citera
2024-06-05, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeeRuX
https://dopest.se/c-gambino-dod-skjutning-rappare-goteborg/
Tar han aldrig av sig masken ?? Finns det ingen bild på hur han ser ut utan mask ??
Citera
2024-06-05, 09:16
Medlem
Ok. Som vanligt. "Prisad artist" Enligt pressen. Mr Nobody för 99,999 % av boende i landet...
Citera
2024-06-05, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975

Inte så konstigt iom att han har en Spotify Studio singel och blir framlyft av deras algoritmer: https://open.spotify.com/track/2mIRMIg4LpCWuN77vu3UnX

Jag skulle nog hellre vilja jämnföra C. Gambino som dagens Fronda eller dyl. snarare än att jämnföra med slödder som Yasin etc. Mao - Super känd i vissa kretsar, reko kille som gör rätt för sig men kanske endå inte helt rent mjöl i påsen - men inte heller en fullt blodsugande kriminell som förpestar Sverige. Skulle även vilja gå så pass långt att säga att det är ytterst tvek om man kan kalla hans musik för gangster rap - och då vet jag inte heller om man kan kalla honom som gangsterrappare - rappare känns faktiskt mer korrekt framförallt iom hans kopplingar till Spotify Studio, Grammis, Warner Music Sweden etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in