Jag var inte beredd på att du skulle ta till så bisarra längder på det. Förstår du det orimliga i att stå och kolla i ett skyltfönster i 2 minuter utan att sedan minnas det? Bara att stå och kolla i 2 minuter är en extremt lång tid.
Sätt stoppur på den tiden och känn efter hur lång tid det är.
Men ja, förutsatt att SE springer snabbt, låser upp dörren kvickt med nyckeln vi inte vet om han har, har ett snabbt samtal med väktarna och pinnar på ut så går det ihop. Då går det från omöjligt till extremt osannolikt.
LOP ska ta sig sig ca 170 meter, vilket tar 131 sek i normal promenadtakt.
Se ska ta sig 310 meter utomhus och sedan minst 100m inomhus. Säger vi att han springer i 10km/h, villket är ett högt tempo, och börjar springa i samma sekund som MP passerar honom så tar utomhussträckan 111 sek och inomhussträckan i gångtakt 77 sek. Sedan har han minst tre dörrar att öppna och ett stämpelkort att dra. Jag räknar snällt på att det tar sammanlagt 15 sekunder. Sedan har han ett samtal med väktarna. Och är det samtalet de ofta uppskattade 2 minuterna så är det här bisarra scenariot fortfarande omöjligt. Så vi räknar snällt igen och säger 20 sek.
Då tar SEs sträcka 223 sekunder. En skillnad på 1 min och 32 sek. Så du kommer han ut 23 sek innan han måste börja vandra mot Sari för att kunna bli tensonmannen.
Det tar emot att skriva det här, för jag vet att det kommer att vantolkas
Det jag har räknat ut nu är alltså inte att det är en rimlig teori. Den är fortfarande så extremt osannolikt att det knappt går att ta in. Men du kommer att ta det här som att den är fullt rimlig känner jag på mig. Men jag måste hålla mig till vad matten säger och hjälpa dig med din teori. Bara en sådan sak att jag räknat på att SE börjar kuta i hög hastighet direkt när MP går förbi utan att någon märker honom. Och utan anledning dessutom.
Sedan har vi ju fler problem. Så som att vi inte ens vet om det är möjligt för SE att komma in på baksidan. Och att en man med överensstämmande signalement ses gå efter lite längre fram och verkar korsa gatan med LOP. Det får vi anta är en helt annan man som råkar ta över förföljandet och som inte hör av sig till utredningen då.