Krävs det någon licens eller Nyckel för Win 11 numera.
Eftersom jag inte har några sådana. Annars uppdaterar jag gärna till Win 11.
Det är denna som spökar hela tiden
Funktionsuppdatering för Windows 10, version 22H2
Ja det behövs en licens numera för W11, kostar mellan 120 - 170kr. Men till W10 är det ju gratis då du redan har det. En full W10 nyinstallation kommer garanterat åstadkommas.
Vilket "bygge" av Windows har du nu, vilken nummerversion?
Jag måste fråga igen för definitiv bekräftelse - har du provat en uppgraderings/reparationsinstallering via installationsmedia av W10? Om det gjorts och fallerat, vilket var meddelandet om varför?
Ja det behövs en licens numera för W11, kostar mellan 120 - 170kr. Men till W10 är det ju gratis då du redan har det. En full W10 nyinstallation kommer garanterat åstadkommas.
Vilket "bygge" av Windows har du nu, vilken nummerversion?
Jag måste fråga igen för definitiv bekräftelse - har du provat en uppgraderings/reparationsinstallering via installationsmedia av W10? Om det gjorts och fallerat, vilket var meddelandet om varför?
Jag har Windows 10 Pro. Digital Licens. 64 Bit OS.
Version 1709 OS - Version 16299.192
Jag har testat med uppgraderings/reparationsinstallering via installationsmedia av W10?
& En Återställning. Men valt att behålla privata filer, Så Program fick installeras på nytt.
Men ändå så blir det samma Felkoden är 0x80240034
Dock upptäckte jag att mappen för Software Distribution C:\Windows\SoftwareDistribution är på ca 9 GB
Jag har Windows 10 Pro. Digital Licens. 64 Bit OS.
Version 1709 OS - Version 16299.192
Jag har testat med uppgraderings/reparationsinstallering via installationsmedia av W10?
& En Återställning. Men valt att behålla privata filer, Så Program fick installeras på nytt.
Men ändå så blir det samma Felkoden är 0x80240034
Dock upptäckte jag att mappen för Software Distribution C:\Windows\SoftwareDistribution är på ca 9 GB
Då är du inte klar upp till 22H2 då ditt byggnummer motsvarar Jan. 2018. Det borde vara högre om du har omstartat datorn med de hittintills nämnda uppdateringarna.
Ok.
Ja då har du att välja på att göra någon timmes felsöksjobb vilket ofta resulterar i inget, eller att NYinstallera W10.
Då är du inte klar upp till 22H2 då ditt byggnummer motsvarar Jan. 2018. Det borde vara högre om du har omstartat datorn med de hittintills nämnda uppdateringarna.
Ok.
Ja då har du att välja på att göra någon timmes felsöksjobb vilket ofta resulterar i inget, eller att NYinstallera W10.
Vet inte riktigt hur det gick till. Det bara stod & Tuggade & Tuggade & sedan så var det till slut klart.
Om det inte var så att det bara hade kommit i kapp.
Men när version 22H2 installerades tog det ca 2-3 timmar.
Så något var det i alla fall. Men nu flyter det på till slut.
Vet inte riktigt hur det gick till. Det bara stod & Tuggade & Tuggade & sedan så var det till slut klart.
Om det inte var så att det bara hade kommit i kapp.
Men när version 22H2 installerades tog det ca 2-3 timmar.
Så något var det i alla fall. Men nu flyter det på till slut.
Av nyfikenhet måste jag fråga, 40kr - vad var det för sorts affär och, vilken dator är det?
Av nyfikenhet måste jag fråga, 40kr - vad var det för sorts affär och, vilken dator är det?
För ca 5-7 år sedan så jobbade jag i en Second Hand affär å var där på besök & kollade upp vad som fanns & så såg denna dator. Men det fanns ingen strömkabel eller så till den.
Ingen skärm ,tangentbord m.m.
Så det blev på vinst & förlust 40 kr för datorn.
Bara en Lenovo 10126, AMD E1, 4 GB, 500GB, WLAN
Processor AMD E1-2500 APU with Radeon(TM) HD Graphics 1.40 GHz
Installerat RAM-minne 4,00 GB (3,42 GB går att använda)
Systemtyp 64-bitars operativsystem, x64-baserad processor
Utgåva Windows 10 Pro
Version 22H2
Installerad 2024-05-10
OS-version 19045.4355
Gränssnitt Windows Feature Experience Pack 1000.19056.1000.0
Turligt nog så hade Clas Ohlson en laddare som passade till flera olika datorer
Den kostade ca 400-500 kr
För ca 5-7 år sedan så jobbade jag i en Second Hand affär å var där på besök & kollade upp vad som fanns & så såg denna dator. Men det fanns ingen strömkabel eller så till den.
Ingen skärm ,tangentbord m.m.
Så det blev på vinst & förlust 40 kr för datorn.
Bara en Lenovo 10126, AMD E1, 4 GB, 500GB, WLAN
Processor AMD E1-2500 APU with Radeon(TM) HD Graphics 1.40 GHz
Installerat RAM-minne 4,00 GB (3,42 GB går att använda)
Systemtyp 64-bitars operativsystem, x64-baserad processor
Utgåva Windows 10 Pro
Version 22H2
Installerad 2024-05-10
OS-version 19045.4355
Gränssnitt Windows Feature Experience Pack 1000.19056.1000.0
Turligt nog så hade Clas Ohlson en laddare som passade till flera olika datorer
Den kostade ca 400-500 kr
Ok, intressant projekt.
Behöver du tips på uppsnabbande justeringar så hör av dig.
Lycka till.
Senast redigerad av 1FF 2024-05-11 kl. 08:03.
Har tar man sig in på bios på en vissa datorer med win 10
Vill köra en hårdvarudiagnos vad det nu kan vara värt
Normalt så trycker man ju på nån F knapp vid uppstart så hamnar
man där men inte på en viss annan dator
Letade efter ett annat sätt att öppna en app i systemkonfig med diagnostikstart men
det hoppas över bara vid omstart ?
Har tar man sig in på bios på en vissa datorer med win 10
Vill köra en hårdvarudiagnos vad det nu kan vara värt
Normalt så trycker man ju på nån F knapp vid uppstart så hamnar
man där men inte på en viss annan dator
Letade efter ett annat sätt att öppna en app i systemkonfig med diagnostikstart men
det hoppas över bara vid omstart ?
Sök på nätet för denna "vissa" dator.
Menar du att istället för att gå i felsäkert läge så startar datorn upp i vanligt - igen?
Prova att ange - Gör alla startinställningar permanenta, också.