2024-06-04, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
När tom din kamrat i tråden säger att det stämmer kanske du ska ta till dig uppgiften om hur BB jobbar och agerar
Du vrider ju på varenda grej, jag har aldrig ifrågasatt hur Barnets bästa jobbar och agerar. Jag skrev att det du skrev inte stämde, du hittar på om allt som du egentligen har noll koll på.
2024-06-04, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nej det går ju bara om man gör djupa psykologiska tester för att spåra avvikande personlighet hos de som söker sig till arbete där man har möjlighet att komma nära barn , går ju dessutom inte att misstänka varenda eldsjäl som arbetar med barn

Du tycker med andra ord att ett system som inte kan kolla upp om de som arbetar med barn har en farlig läggning?
2024-06-04, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Så du har alltså tillgång till utredningar i ditt yrke och sitter och näthatar klienter på din fritid samt kanske även under arbetstid. Skrämmande.

Verkligen skrämmande. Hon är även fullblodsrasist. Vilka va det månne unde ww2
2024-06-04, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Blev du utvärderad på sådant sätt när du sökte jobb? Nä. Iofs lär du vara bidragstagare som resten, men nån gång måste du haft ett jobb.

Det är fortfarande inte soc uppgift att berätta det positiva om föräldrarna utan deras uppgift är att utvärdera missförhållanden. Vilka är negativa. Vill föräldern försvara sig får den själv bevisa motsatsen. Du måste släppa det där.

Det är inte socialtjänstens uppgift. Men då du inte förstår lagstiftning i ditt yrke och arbetar känslostyrt och inte sakligt, objektivt eller rättssäkert förstår jag att du säger så.
2024-06-04, 14:29
Medlem
Citat:
Haha ja hon ser ut som en riktigt nedgången tjackpundare. Stilen och hela altet. Fattas bara att hon spelar techno/prog-trance i bakgrunden.

Otroligt dömande. Är det så utifrån dina egna subjektiva och dömande åsikter du agerar på socialtjänsten?
2024-06-04, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Länkade till innehåll från denna sida.

https://www.youtube.com/@Barnetsbasta/featured

Det om något är konkret kritik mot soc. Jag förstår inte hur man kan försvara denna myndighet efter att ha satt mig in i vad som pågår bakom kulisserna där på den myndigheten. Då har man nog någon form av diagnos eller är helt hjärntvättad.

Jaha varför då menar du? Har ingen sådan diagnos vad jag vet. Du kanske jobbar på soc och är mästare på att utan utbildning ställa diagnoser på folk? Precis så jobbar de nämligen...

Hon jobbar garanterar på socialtjänsten
2024-06-04, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Du tycker med andra ord att ett system som inte kan kolla upp om de som arbetar med barn har en farlig läggning?
Förstår inte riktigt hur man skulle kunna kolla upp alla de 100 000 -tals som på något sätt jobbar med barn eller på något sätt indirekt har kontakt med barn förutom genom att kolla om de är dömda för den typen av brott .
Finns ju tex de som kör taxi som förgripit sig på unga med särskilda behov och de jobbar ju inte med barn mer än indirekt genom att de ibland kör barn..

Man kan inte scanna hela befolkningen för att kolla vilka som eventuellt har störningen att de är " intresserade " av barn och se till att de inte kan arbeta med barn eller på fritiden syssla med barnidrott, barnteaterverksamhet , scouter, 4 H - verksamhet , ridskola och andra verksamheter som till stor del är uppbyggt av och med ideella krafter

Man kan heller inte se alla eldsjälar som väljer att arbeta med eller ställa upp på fritiden för barn som kufiska och misstänka dem för att vara predatorer
Senast redigerad av adina 2024-06-04 kl. 15:01.
2024-06-04, 14:58
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Otroligt dömande. Är det så utifrån dina egna subjektiva och dömande åsikter du agerar på socialtjänsten?

Citat:

Haha du ger mig ett gott skratt i alla fall. Jag tackar för det.
Rolig både på TT och här. FU borde få ett eget program likt paradise hotel.
2024-06-04, 15:02
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Ja det är ett märkligt släkte som jobbar där, som varken tål kritik eller kan erkänna att de gör fel.

Eller så har de konstiga fans i denna tråd, som säger sig läsa utredningarna men är helt resistenta när det gäller kritisk granskning av samma utredningar. Allt soc säger är 100% sanning och alla som säger emot är "desinformatörer".
2024-06-04, 16:36
Medlem
Nariiouhs avatar
Lejonmamma är vättskrämd för ett träd fullt med larver.
Fantastisk live.
2024-06-04, 16:41
Medlem
Citat:
Lejonmamma är vättskrämd för ett träd fullt med larver.
Fantastisk live.
Hon undrar varför ingen tar bort dessa larver , hon kan ju ta med sig handskar och själv plocka bort bort dem , har själv sådana till och från på viss sorts växtlighet och det finns inget att göra hör hur de knaprar i sig bland kvällstid ...
2024-06-04, 17:28
Medlem
Citat:
Haha du ger mig ett gott skratt i alla fall. Jag tackar för det.
Rolig både på TT och här. FU borde få ett eget program likt paradise hotel.

Du skrattar väl oftast åt andra så jag tror inte du behöver en speciell person.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in