2024-06-03, 21:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag har hört för mkt om missförhållanden för att det ska vara ett undantag. Problemet är det jobbat psykiskt störda människor på soc som inte stoppas vad de än hittat på för elakheter och rent brottslig verksamhet

Du "har hört" igen alltså.
Jamen dåså, hur kan nån tvivla?
2024-06-03, 21:27
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Länkade till innehåll från denna sida.

https://www.youtube.com/@Barnetsbasta/featured

Det om något är konkret kritik mot soc. Jag förstår inte hur man kan försvara denna myndighet efter att ha satt mig in i vad som pågår bakom kulisserna där på den myndigheten. Då har man nog någon form av diagnos eller är helt hjärntvättad.

Jaha varför då menar du? Har ingen sådan diagnos vad jag vet. Du kanske jobbar på soc och är mästare på att utan utbildning ställa diagnoser på folk? Precis så jobbar de nämligen...

Ptja ditt svar svarar på frågan.
Jag påpekar att du inte länkar granskat material som referens till dina påståenden, varpå du direkt väljer att länka till en jävla yt-video…

Det finns barn som far väldigt illa hos sina föräldrar. Varför man lägger så enorm energi på att motarbeta det lilla stöd som finns för barnen är för mig en gåta.
Självklart finns det enstaka fall där saker kanske inte gått rätt till, som med det mesta. Men dom som är aktiva och diskuteras i denna tråd är definitivt inga änglar som råkat få sina barn lvuade för att ena hårsnodden var rosa och den andra blå.
Nog bättre om du skriver i soctråden då du inte verkar förstå vilka personer vi diskuterar här.
2024-06-03, 21:29
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Du "har hört" igen alltså.
Jamen dåså, hur kan nån tvivla?

Antingen så tar man reda på fakta eller så blundar man som du och dina gelikar som tror att soc aldrig gör fel.

Ja det är en smutsig verksamhet som dessvärre inte granskas tillräckligt och som skadar barm genom felaktig myndighetsutövning.

Ytterst är det politikerna som är ansvariga för att de låter det ske. Det här är inget nytt fenomen, utan soc har människoliv på sitt samvete.
2024-06-03, 21:34
Avslutad
Citat:
Antingen så tar man reda på fakta eller så blundar man som du och dina gelikar som tror att soc aldrig gör fel.

Jamen jag har tagit reda på all fakta har jag ju sagt. Jag har läst alla utredningar som finns! Och hört en VÄLDIG massa!
Varför är du mer trovärdig än jag?
Varför är det du säger fakta men inte det jag säger?

Citat:
Ursprungligen postat av adina
Barnen togs för att hon inte kunde ta hand om dem eller sköta sitt eget hem , är ju inte så att hon fungerade bättre när barnen bodde hemma än vad hon gör nu

Varför hon behåller en massa prylar som barnen hade när de var 2 och 3 år när det gått 5 år eller liknande sedan de omhändertogs är mycket oklart , de har ju vuxit i från leksakerna och har inget minne av dessa , det enda som kan vara värt att spara är mjukdjur som barn kan behålla långt upp i åren.
Hon påstår att hon tar hand om sin morfar , är i hans hem hon bor men om så är fallet lär han inte ha så mycket glädje av henne när hon dagar i ända sitter och gråter och svamlar nonsens , betrodd med morfars ekonomi är hon inte för morfar har god man eller förvaltare

Ålder på henne?

Det är roande och mkt skrattligt att hon överlägset och malligt deklarerar att hon aldrig dricker eller tar droger, "skulle aldrig göra, hon är nämligen ingen idiot!" När hon både ser ut som och är 10 ggr mer psykotisk än en klassisk kvinnlig sprutnarkoman från början av 70-talet.
2024-06-03, 21:49
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jamen jag har tagit reda på all fakta har jag ju sagt. Jag har läst alla utredningar som finns! Och hört en VÄLDIG massa!
Du har läst utredningar säger du? Är socialtjänstens utredningar att betrakta som fakta menar du?

Citat:
Skillnaden mellan dig och mig är att jag läser allt material inkl journalanteckningarna och granskar utredningarna kritiskt, medan du verkar svälja allt soc påstår med hull och hår och vill inte se bristerna. För utredningarna har stora brister. Det är ett gammalt välkänt problem och har kritiserats i åratal, långt innan det fanns någon "LVU-kampanj".

https://www.advokaten.se/tidigare-nummer/new-page/nr-5-2021-argang-87/socialtjansten-tar-lagen-i-egna-hander-medan-rattsvasendet-tiger-still/

'
2024-06-03, 21:53
Medlem
Citat:

Ålder på henne?

Det är roande och mkt skrattligt att hon överlägset och malligt deklarerar att hon aldrig dricker eller tar droger, "skulle aldrig göra, hon är nämligen ingen idiot!" När hon både ser ut som och är 10 ggr mer psykotisk än en klassisk kvinnlig sprutnarkoman från början av 70-talet.
J är 35-36 år , hon var inte så sliten och avmagrad för några år sedan
2024-06-03, 22:02
Avslutad
Citat:

Skillnaden mellan dig och mig är att jag läser allt material inkl journalanteckningarna och granskar utredningarna kritiskt

'

Nej, det är precis det jag också har gjort!
2024-06-03, 22:12
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Nej, det är precis det jag också har gjort!

och vad kom du fram till? Har du verkligen granskat utredningarna du läst kritiskt?
2024-06-03, 22:17
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:

Haha ja hon ser ut som en riktigt nedgången tjackpundare. Stilen och hela altet. Fattas bara att hon spelar techno/prog-trance i bakgrunden.
2024-06-03, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Har lyssnat en del på deras föreläsningar och vet att flera medlemmar i föreningen har fått hem sina barn även om det varit lvu och begränsningar i umgänge .

Den länkade filmen var väl 6 år och något intryck har den tydligen inte gjort hos lagstiftare eller myndigheter med tanke på att lvu - kampanjen tagit fart långt senare

De i föreningen håller sig långt från FU och övriga som syns med sina protester på gator och torg och arbetar vad jag förstår mer seriöst , anordnar föreläsningar , utbildning osv .
Barnens bästa som förening har varit aktiva många år
Och nu sprider du desinformation om föreningen Barnets bästa också. Du har ingen aning om vilka som är medlemmar i vilka föreningar utan du sitter enbart och gissar. Det finns mängder av barnrättsföreningar och de jobbar på olika sätt. Orsaken till att Barnets Bästa kan jobba som de gör och sprida information är att de även samlar in pengar.

Här kan du läsa mer om hur tungrott det är och vilka steg de gått igenom och var de landat för att kunna åstadkomma det de gör:
https://www.barnetsbasta.org/wp-content/uploads/2018/11/Tribunalen-5-Hur-avsl%C3%B6ja-redan-2019.pdf

Det är så absurt, du säger att du lyssnat på deras föreläsningar, ändå sitter du och sprider domar här som om de stämmer med hur verkligheten ser ut.
2024-06-03, 22:51
Medlem
Citat:

Ålder på henne?

Så du har alltså tillgång till utredningar i ditt yrke och sitter och näthatar klienter på din fritid samt kanske även under arbetstid. Skrämmande.
2024-06-03, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Och nu sprider du desinformation om föreningen Barnets bästa också. Du har ingen aning om vilka som är medlemmar i vilka föreningar utan du sitter enbart och gissar. Det finns mängder av barnrättsföreningar och de jobbar på olika sätt. Orsaken till att Barnets Bästa kan jobba som de gör och sprida information är att de även samlar in pengar.

Här kan du läsa mer om hur tungrott det är och vilka steg de gått igenom och var de landat för att kunna åstadkomma det de gör:
https://www.barnetsbasta.org/wp-content/uploads/2018/11/Tribunalen-5-Hur-avsl%C3%B6ja-redan-2019.pdf

Det är så absurt, du säger att du lyssnat på deras föreläsningar, ändå sitter du och sprider domar här som om de stämmer med hur verkligheten ser ut.
Om domar inte stämmer så kan vi ju lägga ned alla förvaltningsdomstolar eller är det bara domar angående lvu som inte stämmer med verkligheten .
Klart jag vet en del medlemmar i olika föreningar , jag kan namnge några i BB vars barn kom hem efter ett antal år

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in