2024-06-04, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Ja, om han ska vara de två olika männen.

Det är inte vid vilken tid MP gjorde observationen som är intressant.

Det som betyder något att han står vi bokhandeln och ser LOP gå söderut och mannen följa efter. En förutsättning då för att det ska vara SE är att han på samma tid som de tar på sig att gå till Sari ska hinna springa förbi, stämpla ut och gå ut på gatan och möta dom.

Och det är helt omöjligt. Den tiden finns inte.

Och även om man skulle ge SE omänsklig hastighet så blir man ju väldigt fundersam på varför han skulle springa.

Då finns bara alternativet att LOP dröjer senare vid Sari ...längre än vad Lisbeth har uppskattat det till...
Citera
2024-06-04, 13:38
Medlem
BarnsligaBengts avatar
Citat:
Och även om man skulle ge SE omänsklig hastighet så blir man ju väldigt fundersam på varför han skulle springa.

Han vill självklart ta vägen genom Skandia och receptionen för att lämna ett pappersspår efter sig och verkligen bekräfta för omvärlden att han kom ut på gatan ungefär när LOP passerade.

Att bara skjuta OP när han ändå var ute och sedan tassa in bakvägen på Skandia och låtsas som om han aldrig ens var ute vore förstås ett oändligt mycket bättre alternativ. Men nu ville han alltså att det skulle vara bevisat att han inte var på Skandia när skotten föll.
Citera
2024-06-04, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarnsligaBengt
Han vill självklart ta vägen genom Skandia och receptionen för att lämna ett pappersspår efter sig och verkligen bekräfta för omvärlden att han kom ut på gatan ungefär när LOP passerade.

Att bara skjuta OP när han ändå var ute och sedan tassa in bakvägen på Skandia och låtsas som om han aldrig ens var ute vore förstås ett oändligt mycket bättre alternativ. Men nu ville han alltså att det skulle vara bevisat att han inte var på Skandia när skotten föll.

Du har ju klart rätt i att det var hans första tanke...

Alltså att skjuta Olof och sen tassa in bakvägen och trycka på sitt rum i 10min och sen stämpla ut...

Är han GM så ger han upp pga Mårten tror jag....Han kanske känner att det är för mkt folk.

Helt enkelt så sviker modet !!

Nu skyndar han tillbaka till Skandia för plötsligt vill han ju hinna med bussen hem..

Kommer ut på Sveavägen igen 23:20 och börjar gå norrut , då ser han LOP igen och nu är det betydligt färre människor och kanske han dessutom blir lite kränkt !
Citera
2024-06-04, 14:16
Medlem
Citat:

Vet inte om du läst inlägget med att jag menar på att Stålbågade glasögonen finns vid Grand men inte vid Brottsplatsen....!

Det stärker faktiskt Engström som GM mer än någon annan...

Anledningen till det är att Engström bar Glasögonen när han tänkte skjuta vid Grand men åkte av när han gav upp...

En annan GM hade ju behållt glasögonen på hela tiden !

Köper du det ?
Citera
2024-06-04, 14:24
Medlem
Citat:
Ja, om han ska vara de två olika männen.

Det är inte vid vilken tid MP gjorde observationen som är intressant.

Det som betyder något att han står vi bokhandeln och ser LOP gå söderut och mannen följa efter. En förutsättning då för att det ska vara SE är att han på samma tid som de tar på sig att gå till Sari ska hinna springa förbi, stämpla ut och gå ut på gatan och möta dom.

Och det är helt omöjligt. Den tiden finns inte.

Vet att du faktiskt tog upp det lilla problem att Stålbågade glasögonen försvinner vid brottsplatsen från Grand och att du faktiskt tror på en GM från Grand till DBG...

Vågar du tänka i banan att det faktiskt finns en anledning på Engström mer än någon annan just med glasögonen...?

Alltså att anledningen var att han ger upp och tar av dom vid sin utstämpling och ska med bussen...

Andra GM som bara förföljer har ju ingen anledning att ta av dom på samma sätt...

Våga tänk lite utanför din box och försök se om LOP kan ha dröjt lite vid Sari och att Lisbeth inte tänkt så mkt på det...
Citera
2024-06-04, 14:37
Medlem
BarnsligaBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Du har ju klart rätt i att det var hans första tanke...

Alltså att skjuta Olof och sen tassa in bakvägen och trycka på sitt rum i 10min och sen stämpla ut...

Är han GM så ger han upp pga Mårten tror jag....Han kanske känner att det är för mkt folk.

Helt enkelt så sviker modet !!

Nu skyndar han tillbaka till Skandia för plötsligt vill han ju hinna med bussen hem..

Kommer ut på Sveavägen igen 23:20 och börjar gå norrut , då ser han LOP igen och nu är det betydligt färre människor och kanske han dessutom blir lite kränkt !

Menade alltså inte att han skulle skjuta OP direkt vid Grand. Det finns inget som hindrar honom från att bara följa efter lite och skjuta vid ett bättre tillfälle, till exempel vid Dekorima.

Det finns inget stöd av någon tidtabell att han skulle ha så extremt bråttom.
Citera
2024-06-04, 14:38
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Vet att du faktiskt tog upp det lilla problem att Stålbågade glasögonen försvinner vid brottsplatsen från Grand och att du faktiskt tror på en GM från Grand till DBG...

Vågar du tänka i banan att det faktiskt finns en anledning på Engström mer än någon annan just med glasögonen...?

Alltså att anledningen var att han ger upp och tar av dom vid sin utstämpling och ska med bussen...

Andra GM som bara förföljer har ju ingen anledning att ta av dom på samma sätt...

Våga tänk lite utanför din box och försök se om LOP kan ha dröjt lite vid Sari och att Lisbeth inte tänkt så mkt på det...
Nej, eftersom glasögonen nämns på en som inte kan vara SE.

Den logiken kan inte vara alltförsvår att förstå.

Det blir lika intressant för SE-gm-hypotesen som vad LJ hade på sig.
Citera
2024-06-04, 14:39
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Då finns bara alternativet att LOP dröjer senare vid Sari ...längre än vad Lisbeth har uppskattat det till...
Eller att det inte är SE. Men det alternativet verkar inte övervägas
Citera
2024-06-04, 14:47
Medlem
Citat:
Eller att det inte är SE. Men det alternativet verkar inte övervägas

Ska vi överväga att Engström inte alls kan vara GM ?

Det är ju väldigt enkelt gjort ...

Okej Engström kanske inte har något med mordet att göra ...Hur mkt mer finns det sen att överväga?

Efter jag övervägt att Engström inte kan vara GM så kan väl du överväga den tanken jag hade om glasögonen...

Eller är det bara jag som vågar överväga åt båda hållen ?

Tror du på allvar att jag aldrig övervägt att Engström inte är GM ?

Jag ska helt ärligt säga att jag har nog mellan 30-40% osäkerhet på GM
Citera
2024-06-04, 14:49
Medlem
Citat:
Menade alltså inte att han skulle skjuta OP direkt vid Grand. Det finns inget som hindrar honom från att bara följa efter lite och skjuta vid ett bättre tillfälle, till exempel vid Dekorima.

Nej , det stöd som finns ligger väl i hans egna story...
Citera
2024-06-04, 14:54
Medlem
Citat:
Nej, eftersom glasögonen nämns på en som inte kan vara SE.

Den logiken kan inte vara alltförsvår att förstå.

Det blir lika intressant för SE-gm-hypotesen som vad LJ hade på sig.

Men nu låser du dig igen...

Jag skrev att anledningen till att Glasögonen försvinner på brottsplatsen tyder på att någon kan ha avbrutit sitt försök mer än en person som bara följer efter...

Då påstår jag att Engström måste ha avbrutit ett försök pga sin utstämplingstid 23:19 och att det ger honom större anledningen till att isåfall inte ha glasögon på sig på brottsplatsen...

Köper du resonemanget även om du inte tror på Engström som GM ?
Citera
2024-06-04, 15:05
Medlem
Citat:

Jag tycker iallafall att resonemanget jag hade om dels varför Stålbågade glasögonen försvinner på brottsplatsen och det orimliga i att Keps med knäppe går bredvid varann på Sveavägen är bra...

Lägg till att dessa Keps med knäppe har varsin väska med samma mått också...

I min värld så kan jag faktiskt inte begripa att inte alla tycker detta är sjukt märkligt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in