2024-06-04, 11:55
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
I Sverige kan han såklart hamna, men ingen vill väl betala nått för att skriva längre kontrakt med honom? Då blir det korttidskontrakt istället och då är det dom som behöver nån snabbfix som är intresserade. Alltså typ Norrköping eller Kalmar.
Kan iofs bli för att täcka upp för en långtidsskada eller nått sånt för ett Europa-jagande lag också.

EDIT: Mjällby tror jag i alla fall inte på, inte direkt wingbackarna som är problemet där. Om det inte säljs en massa i sommar..
Jag har en dålig känsla i magen av att han landar hos oss faktiskt. Med vår ekonomi så kan Berntsen vara väldigt pragmatisk om ersättningskraven är rimliga. Det är absolut en position vi behöver förstärka och Jeahze är inte en dålig fotbollsspelare.

Med detta sagt, vill jag naturligtvis inte ha någon spelare med bakgrund i Hammarby, och allra minst en sådan med anklagelser om kvinnobox på bältet.
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Vilken Kunta blir inte misstänkt för åldersfusk??
Men man kan ändo förstå misstankar när halva Nigerias u17 lag bestod av 30åringar i nåt mästerskap, kan va nåt annat Afrika land som fuska på u17 mästerskapet för några år sedan.
Den bästa var väl ändå Iran's slöjbeklädda damlandslag som bestod uteslutande av män..
Senast redigerad av Teu 2024-06-04 kl. 12:01.
2024-06-04, 13:17
Medlem
QuantumQuills avatar
Dif tappar Bergwall och eventuellt Widell Zetterström, och har 100M+ miljoner att förstärka för.

Aik tappar nog Pittas och behöver stärka upp en hel del. Är det troligt med fler försäljningar av rang?

Bajen tappar Adjei, Kurtulus och förmodligen även Djukanovic för 150M+ miljoner, samt massor av frågetecken kring flera utfyllnadsspelare där många lär försvinna.

Känns som sommarsillyn, iaf för Stockholmslagen, kommer bli stormigare än vintersillyn var.
Vi kan ha helt andra förutsättningar när vi går in i 2:a halvan av säsongen, både på gott och ont för de nämnda.

I både Aik och Dif lägren har det dessutom pratats om att byta tränare, men så mycket stake vågar man väl inte visa redan nu...
2024-06-04, 13:36
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Vi har även Strand, Llinares och Kralj (som lär dumpas ifs).
Jo men Jeahze är väl bättre än samtliga av dem? Hans senaste säsong i Bajen gjorde han ju mer poäng än vad de tre har gjort sammanlagt i klubben. Men såklart måste ju minst två av dem dumpas om han ska få plats.
2024-06-04, 13:49
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Jo men Jeahze är väl bättre än samtliga av dem? Hans senaste säsong i Bajen gjorde han ju mer poäng än vad de tre har gjort sammanlagt i klubben. Men såklart måste ju minst två av dem dumpas om han ska få plats.
Han VAR bra, det säger jag inget om. Men det finns ju en anledning att han inte spelat sedan dess. Inget säger att han fortfarande har vad som krävs än mindre att han petar någon av de nämnda...

...då har vi inte tagit upp kontroverserna ens (som jag inte kan detaljerna om och därför inte uttalar mig).
2024-06-04, 16:07
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Han VAR bra, det säger jag inget om. Men det finns ju en anledning att han inte spelat sedan dess. Inget säger att han fortfarande har vad som krävs än mindre att han petar någon av de nämnda...

...då har vi inte tagit upp kontroverserna ens (som jag inte kan detaljerna om och därför inte uttalar mig).
Han kommer nog alltid ha mer fotboll i sig än vad Strand, Llinares och Kralj, de håller ju som bekant ”tjackis på läktaren”-nivå. Eftersom han inte har vart med om en bilolycka så antar jag att han petar dem. Konkurrensen är väl högre i MLS, kan ju va det plus hans möjliga svagare karaktärsdrag som gör att de släpper honom bara.

Men känns inte klokt för någon klubb att plocka en anklagad kvinnoboxare från en amerikansk frysbox.
2024-06-04, 16:23
Medlem
ardagulers avatar
Kommer Djuuu värva högerback när Piotr har dragit kossbandet?
2024-06-04, 20:55
Medlem
buisnismannens avatar
Hamad är klubblös och menar på att han skulle gå in och vara en av de bättre i Allsvenskan.
2024-06-04, 20:56
Medlem
eternussermos avatar
PL-Klubb sägs vara beredd slanta upp 100 bajenmiljoner för Adjei
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/hjelmberg-om-vilka-spelare-som-kan-saljas-och-om-vasic-flort-han-gjorde-mal-/

Hoppas att vi nobbar!
2024-06-05, 07:54
Medlem
Västerås förstärker med Ytterbacken Elyas Bouzaiene från Degerfors.

Tycker Västerås spelar intressant, hoppas verkligen de klarar sig,och börjar sätta sina chanser ,de bör ha chans gå förbi Kalmar och Norrköping som helt klart känns som seriens sämsta lag .
Men de kan värva sig högre upp i sommar.
2024-06-05, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Västerås SK får tillbaka mittfältaren Daniel Ask på lån från AaB. Förra året utsågs han till Superettans bästa mittfältare.

Mycket bra nu när Åslund försvinner!

https://www.vskfotboll.nu/klart-daniel-ask-atervander-till-vsk-pa-lan/
Mycket glädjande besked. Kan vara det som avgör om de klarar sig kvar.
2024-06-05, 08:15
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Västerås förstärker med Ytterbacken Elyas Bouzaiene från Degerfors.

Tycker Västerås spelar intressant, hoppas verkligen de klarar sig,och börjar sätta sina chanser ,de bör ha chans gå förbi Kalmar och Norrköping som helt klart känns som seriens sämsta lag .
Men de kan värva sig högre upp i sommar.
Norrköping har väl upp mot 50 miljoner att värva ett par spelare för att säkerställa kontraktet. Tyvärr alltså, för jag hade hellre sett att dom åker ut och får prova superettan ett par år.

Jag tror Värnamo, BP och Sirius ligger brunt till fortfarande, utöver Västerås och Kalmar dvs.
2024-06-05, 08:19
Medlem
Citat:
Norrköping har väl upp mot 50 miljoner att värva ett par spelare för att säkerställa kontraktet. Tyvärr alltså, för jag hade hellre sett att dom åker ut och får prova superettan ett par år.

Jag tror Värnamo, BP och Sirius ligger brunt till fortfarande, utöver Västerås och Kalmar dvs.
Du tror inte Göteborg med kommer va I riskzonen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in