2024-06-03, 17:41
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Du får backa några sidor eller googla inte svårare än så.
Jag googlade joakim lundell dokumentär tv4, hittade inte en enda artikel eller ett enda ord om denna dokumentär dem gör nu.
Du pratar som om "alla" har vetat om denna dokumentär och vad den ska handla om, men uppenbarligen inte. Verkar inte finnas några artiklar eller liknande om det, jag har inte hört jocke prata om det.
Det känns mer som att någon privat har berättat detta till dig, och sedan tror du att det är något alla vet.
Citera
2024-06-03, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Vad polisen vill och vad de faktiskt gör är två skilda saker.

För det första är polisen både överbelastade och underbemannade, för det andra så är det mer vanligt än ovanligt att man hamnar längst ned i prioriteringshögen vid våldsbrott (och massa andra brott), speciellt som det inte finns starka bevis och/eller vittnen.

Socialtjänsten däremot har det systemet att det räcker med en misstanke om missförhållanden.

Men det har inte polisen, såvitt jag vet.

Jaha så man ska skita i att anmäla eller prata med polisen för att dom är underbemannade. Polisen har god dialog med socialen och självklart jobbar dom tillsammans i vissa ärenden.
Tycker det är fel att sitta och skriva så mkt om hur Linnea har det men inte göra något åt de.
Citera
2024-06-03, 17:48
Avslutad
Citat:
Jaha så man ska skita i att anmäla eller prata med polisen för att dom är underbemannade. Polisen har god dialog med socialen och självklart jobbar dom tillsammans i vissa ärenden.
Tycker det är fel att sitta och skriva så mkt om hur Linnea har det men inte göra något åt de.

Återigen påstår du att vi som skriver om "problemet" inte gör något, något som du inte vet, eller hur? Fortfarande är det väldigt svårt för polisen att göra något om den drabbade inte är samarbetsvillig. I slutänden drabbar det Linnea, men hon måste förstå det själv. Jag kan tänka mig att hon är i det stadiet nu där hon hotar sina nära och kära att fortsätter dom strida för henne så vill hon inte ha någon vidare kontakt med dom. Och/eller att Chrippa skall kolla alla hennes SMS, och lyssna av hennes telefonsamtal i högtalare. Vi som vet, vi vet, vad som kommer sen, och det är inte vackert
Citera
2024-06-03, 18:03
Medlem
Citat:
Nej, jag tycker inte att man ska skita i att anmäla om man har starka belägg/bevis och/eller själv bevittnat det.

Socialtjänsten tar däremot emot anmälningar så svaga som tex ’en misstanke’ om missförhållanden.
(Vilket Jocke är snabb med att utnyttja)
Citera
2024-06-03, 18:19
Avslutad
Citat:
För om du gjorde något skulle du inte sitta här och skriva om Linnea.

Inte? Vad grundar du det på?
Citera
2024-06-03, 18:26
Medlem
Citat:
Varför ska du alltid dra in Jocke i allt? Shit vad ni uppmärksammar honom i allt.
Jag drar in honom i det sammanhang som han platsar, vilket ofta är i mina texter om Chrippa.
Han är inget oskyldigt litet offer som han vill framstå som, tvärtom.

Det är värt att uppmärksamma det, i en tråd som berör hans bror och hans familjeförhållanden.

Jag märker också att ni är några stycken som verkligen tar illa upp om man pratar om Jocke ur ett sämre perspektiv.
Varför det?
Citera
2024-06-03, 19:39
Medlem
Citat:
Men kan du läsa? Det har varit klart från både produktion & Jocke vad det ska handla om, det har ju länkats artiklar om det. Alla har fattat utom ni och Chrippa själv.
Citat:
Men den är några sidor bakåt i tråden sök på Google alltså ni kan sitta och skriva här men inte söka upp nått själva.
Kan du länka eller sprider du medvetet desinformation här? Jag har letat men har inte hittat någon.

Tycker så synd om Chrippas familj, framförallt deras mamma, som helt oskyldigt utsätts för detta. Igen.

TV4 är riktigt amatörmässiga som sänder ”dokumentärer” som inte dokumenterar verkligheten. Detta är ju som att ge Thomas Bergwall, förr Quick fria händer att beskriva sitt liv och inte ifrågasätta sanningshalten.

Bättre kan ni tv4.

Anmäl till granskningsnämnden och MPF, hans propaganda och desinformation borde få stanna på youtube, Flashback och på hans podd.
Citera
2024-06-03, 19:53
Medlem
Citat:
Jag drar in honom i det sammanhang som han platsar, vilket ofta är i mina texter om Chrippa.
Han är inget oskyldigt litet offer som han vill framstå som, tvärtom.

Det är värt att uppmärksamma det, i en tråd som berör hans bror och hans familjeförhållanden.

Jag märker också att ni är några stycken som verkligen tar illa upp om man pratar om Jocke ur ett sämre perspektiv.
Varför det?
Det är värt att uppmärksamma det i en tråd som Jocke, med hjälp av en utpressad Flashbackare har sett till har exploderat av desinformation ända sedan 1/1.

Desinformation om Linnea och Chrippa.

Nästan varje anklagelse som har uppstått i drevet, står Jocke bakom och nästan varje anklagelse har visat sig vara lögn. Alla anklagelser har lyfts upp av Anjo, 400Ben, Rask och han själv. Därför ska Joakim Lundell nämnas varje gång man tar upp anklagelserna. Rätt ska vara rätt!

Han ska inte kunna gömma sig bakom hans återkommande påståenden om att han inte vill bli inblandad eller att han inte har med saker och ting att göra när han ÄR själva drevet, han ÄR själva problemet. Han är skaparen, han är den som matar drevet, han är den som har upprätthållit drevet genom påtryckningar eller hot och han är den som genom att sluta terrorisera utpressa och hota, sluta uppvigla till förtal, kan sätta stopp för drevet.

Är det en slump att Jocke och Anjo är tysta samtidigt? Vad tycker du om att Cluee blir hotad av Jocke?
Citera
2024-06-03, 19:54
Medlem
Citat:
Men kan du läsa? Det har varit klart från både produktion & Jocke vad det ska handla om, det har ju länkats artiklar om det. Alla har fattat utom ni och Chrippa själv.
Jag har också googlat och hittar inga artiklar.
Citera
2024-06-03, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Det är värt att uppmärksamma det i en tråd som Jocke, med hjälp av en utpressad Flashbackare har sett till har exploderat av desinformation ända sedan 1/1.

Desinformation om Linnea och Chrippa.

Nästan varje anklagelse som har uppstått i drevet, står Jocke bakom och nästan varje anklagelse har visat sig vara lögn. Alla anklagelser har lyfts upp av Anjo, 400Ben, Rask och han själv. Därför ska Joakim Lundell nämnas varje gång man tar upp anklagelserna. Rätt ska vara rätt!

Han ska inte kunna gömma sig bakom hans återkommande påståenden om att han inte vill bli inblandad eller att han inte har med saker och ting att göra när han ÄR själva drevet, han ÄR själva problemet. Han är skaparen, han är den som matar drevet, han är den som har upprätthållit drevet genom påtryckningar eller hot och han är den som genom att sluta terrorisera utpressa och hota, sluta uppvigla till förtal, kan sätta stopp för drevet.

Är det en slump att Jocke och Anjo är tysta samtidigt? Vad tycker du om att Cluee blir hotad av Jocke?
De är ingen slump att Jocke och Anjo är tysta samtidigt.
Även om Anjo plötsligt har fått en gräsmatta att klippa så klingar det lite konstigt att Jocke har ställt in det 2 senaste poddavsnitten ’pga sjukdom’ samtidigt.
Det ser väldigt konstigt ut.

Det gör mig både ursinnig och illa berörd hur Cluee har behandlats.
Citera
2024-06-04, 00:04
Medlem
Citat:
Vi uppfattar nog Chrippas beslut om att inte medverka på olika sätt.

Från början va det ju inget tal om att Chrippa ville ha betalt.
Det verkar också vara så han trodde (dåligt att han inte kollade upp det innan) att han, mamman, pappan och Jacke skulle få samma utrymme i dokumentären som Jocke har fått.
När det visade sig (samma dag som tv4-teamet kom till Spanien) att Jocke har blivit filmad i nåt halvår och dessutom fått betalt drog Chrippa öronen åt sig och ville bygga upp ett nytt avtal.
Han blev tydligen erbjuden en summa, men jag antar att han resonerade som så att pengarna inte kan få undan ojämnheten i den här dokumentären och avböjde sin medverkan.

Ett beslut han förmodligen har tagit tillsammans med sin mamma och pappa som också skulle ha varit med.

Pengarna betyder ju ingenting i sammanhanget eftersom Chrippa med familjs syfte att medverka inte kommer att infrias.
Då drog de sig ur, hela familjen.
Jacke har ju redan blivit intervjuad så han kommer ju förmodligen vara med, vilket Chrippa beklagade.

Jag vet hur journalister fungerar, de har säkert förskönat vinklingen till Chrippa och det har varit en ’sanning med modifikation’ och med det har Chrippa hakat på det här i god tro.
Det är lätt hänt med en som inte är helt erfaren i hur det fungerar..

Chrippa va sent på bollen med att verkligen ta reda på vad det hela handlar om, men bättre sent än aldrig.

Hursomhelst så får ju Jocke sin egen lilla dokumentär och han kan återigen ’älta ut’ oemotsagd.

Förhoppningsvis snappar ett nytt (på riktigt oberoende) tv-team upp Chrippas familj och ger dessa en möjlighet att ge sin sida av allt Jocke har anklagat dem för och vilka konsekvenser det har gett.

För även om det Jocke säger om sin mamma (eventuellt) skulle vara sant, så är hela familjen uthängda och Jocke har fått härja fritt.
Det är illa nog.

Med det sagt så tror jag inte alls att Chrippa egentligen va ute efter några pengar i det här sammanhanget.

Vi ser nog på det olika.
När det kommer till Kräftan handlar det enbart om pengar. I varenda situation han befinner sig i handlar det om pengar.
Han föräldrar och brorsa är vuxna och kan ta egna beslut om de vill medverka eller ej. Det är inget Kräftan behöver styra eller lägga sig i.
Citera
2024-06-04, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Något troll kommer säkert att försöka vrida det till att du gör det.

Jag tolkar det du skriver som att du har insett att Joakim är farlig och vill uppmärksamma här att han är den största boven i dramat och att han inte är pålitlig eller har gott uppsåt.
Och att du inte skulle bli glad, istället mer lättad ifall han blev avslöjad.

Linnea är helt oskyldig, men bara se hur Jocke ännu en gång byggde upp en story om ett monster som aldrig ens existerat.

När kommer Joakim Lundells offentliga ursäkt för alla hans vidrigs lögner om Linnea och att han skickade tusentals fans att mordhota stackars Linnea? Han borde vara mogen nog att ta ansvar för sina handlingar.

Joakim är skyldig hela familjen Berg och hela familjen Lundström offentliga ursäkter.

Hur går det med rättsfallen? När faller första förtalsdomen? Joakim och en till har förhörts och riskerar att bli dömd och har la meddelat produktionen det.

När faller första domen mot förtalsligan? Innan eller efter ”dokumentären” har börjat sändas? Hur krishanterar tv4 det om domar börjar falla mitt i sändningarna? Ifall Jocke blir dömd för förtal, intrång, inbrott, stöld, olaga förföljelse, olaga hot, utpressning, skattebrott, medhjälp till skattebrott och penningtvätt och sånt han är misstänkt och anmäld för?

Tack!
Det är så jag menar.

Att ge kritik och att inte dela samma åsikter som en annan är att likställa med hat idag.
Det är illa när man inte kan debattera om en fråga utan att man ska komma och vifta med hat-kortet.
Men det är väl kanske för att deras egna ord och argument tar slut.

Chrippa har lika stor rätt att få upprättelse som en annan, vad man än tycker om honom.

Det är som att man plötsligt ställer sig helt och hållet bakom Chrippa bara för att man kritiserar Jocke.
I den här frågan (iofs) så står jag helt och hållet bakom Chrippa.

Vilket jag har upprepat förut, men det går inte in.

Man kan faktiskt tycka flera saker och dessutom klara av att hålla isär begreppen.
Men det verkar vara komplicerat för en del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in