2024-06-03, 14:20
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Dom kommer 5 juni, nu på onsdag alltså. Fler brott? Hur tänker du?

Tänker bara på om han gjort andra brott...
Citera
2024-06-03, 15:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Att kvinnan äter p-piller tar inte ifrån mannen sitt egna ansvar att använda kondom, vilket MGM inte verkar ha gjort..

Oavsett om MGM har använt kondom eller ej så är tvång aldrig bra. Har du överhuvudtaget hört talas om samtycke? Att skaffa barn ska väl vara ett gemensamt beslut?

Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Det enda sättet att vara helt säker att undvika det man inte vill är att utesluta aktiviteten. Svårare än så är det inte.

Du resonerar som en väldigt gammaldags person, i det aktuella fallet har 22-åringens önskan om att inte bli förälder ignorerats och detta har skapat en konflikt.

Nu vet dock inte vi om denna konflikt har en koppling till kvinnans död men snart får vi ta del av domen.
Citera
2024-06-03, 16:03
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Tänker bara på om han gjort andra brott...

Vad exakt för brott misstänker du han har gjort?

Du kan kanske vidareutveckla dina teorier kring detta?

Man får intrycket att du tror på 22-åringens uppgifter om att han har förvarat saker åt gängkriminella i hennes bostad?
Citera
2024-06-03, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Oavsett om MGM har använt kondom eller ej så är tvång aldrig bra. Har du överhuvudtaget hört talas om samtycke? Att skaffa barn ska väl vara ett gemensamt beslut?
Ja, ingen har väl tvingat den andre till sexuellt umgänge? Borde inte MGM ha anmält BO för våldtäkt då om han under tvång behövt utföra sexuella handlingar?
Att skaffa barn är ett resultat av penetrering, vilket MGM verkar ha gjort frivilligt - vill man inte ha barn får man använda det skydd som finns för ditt kön alt. avstå sexuella handlingar. Svårare än så är det inte.

Citat:
Du resonerar som en väldigt gammaldags person, i det aktuella fallet har 22-åringens önskan om att inte bli förälder ignorerats och detta har skapat en konflikt.

Nu vet dock inte vi om denna konflikt har en koppling till kvinnans död men snart får vi ta del av domen.
Det må jag göra, eller så kan man säga att det är ett logiskt tänkande baserat på orsak-verkan.
Citera
2024-06-03, 17:36
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Han har använt olika strategier mot tjejerna.
För arbetsledaren R. berättade han om sina jobbiga hemförhållanden och vann hennes sympati.

D*ana, som ljög i rätten för hans skull, var väldigt kär i honom när de var yngre. De ska ha känt varandra sen barnsben.
Han bad henne ofta om att göra tjänster för honom. Hon hade också en annan pojkvän så det verkar ha varit en komplicerad relation.

De andra tjejerna som nämnts har han raggat via Tinder enligt FUP.

Det skriker antisocial personlighetsstörning om den här sopan till gosse.
Livstid i fängelse är det enda som hindrar honom från att skada fler människor i sin omgivning ett tag framöver.
Det första han kommer att göra när han kommer ut är att leta upp 4-5 tjejer att parasitera på och skada.
Samhället förtjänar att skyddas från smutset som inte lyckats göra något bra under hela sin livstid.
Iallafall inget varken hans föräldrar eller omgivning har velat vittna om.
Det har enbart framkommit negativa egenskaper om Amin.
Tom hans egna mamma upprepade dagligen för honom hur usel han var.
Hon hade rätt.
Citera
2024-06-03, 19:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Livstid i fängelse är det enda som hindrar honom från att skada fler människor i sin omgivning ett tag framöver.
Det första han kommer att göra när han kommer ut är att leta upp 4-5 tjejer att parasitera på och skada.
Samhället förtjänar att skyddas från smutset som inte lyckats göra något bra under hela sin livstid.
Hon hade rätt
.

Har du någon källa att visa upp?

Och hur vet du att han kommer att LETA upp 4-5 tjejer när han kommer ut för att "parasitera" och skada dessa? 🤔

Just nu så vet faktiskt inte vi ens om han är skyldig?

Du får dock gärna kommentera domen när den kommer om ett par dagar.
Citera
2024-06-03, 19:34
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Hon hade rätt.

När jag tänker efter kan jag inte dra mig till minnes att någon av de förhörs sagt något positivt i den omfattande källan som FUPen är.

Hans lärare kallade honom för psykopat i förhör, som jag citerat tidigare.

Hans arbetsledare / KK R. hade ju inte så mycket positivt att säga heller. Ur förhöret med henne, aktbilaga 145.

Citat:
Am*n är en sådan kille som satt på jobbet och sa att det inte var några problem att skaffa tjejer och få sex.

Citat:
Vi har en sms-konversation mellan dig och Am*r. Den 29 december 2022 skriver ni med varandra. Förhörsledaren läser från chatten. I chatten skriver du bland annat att du just nu vill banka in huvudet på Am*n.

Jag var irriterad. Han kom och gick lite som han ville på jobbet. Han kom alltid med nya problem. Det hände att han inte kom till jobbet när han skulle. Han svarade inte i telefon. Han kunde sedan skriva att han försovit sig och att han skulle komma in tre timmar för sent. Han anmälde inte alltid frånvaro och kunde i efterhand skylla på att han suttit på akuten. Till mig sa han att han sökt akuten för egen del. Till någon annan sa han att det var med hans lillasyster som han var där. Efter jul började vi rensa ut de som inte höll måttet. Jag blev arg och irriterad på att han satt och tjatade om att få pass och sedan inte kom till jobbet.

Citat:
Förhörsledaren fortsätter läsa från chatten den 29 december 2022 där R*b*cka skrivit om att Am*n var känslokall. Vad menar du med detta?

Han säger själv att han är empatilös och att det är något fel på honom. Han har sagt till mig att han inte vare sig kan känna känslor eller genuint bry sig om människor. Han har sagt det ordagrant att det är något fel på honom och att han är empatilös. Det var efter att något hade hänt på jobbet. Jag är en känslomänniska som bryr mig om personer, för mig blir det här, vad är det som händer?
Senast redigerad av HowLongIsNow 2024-06-03 kl. 19:41.
Citera
2024-06-04, 12:52
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
När jag tänker efter kan jag inte dra mig till minnes att någon av de förhörs sagt något positivt i den omfattande källan som FUPen är.

Hans lärare kallade honom för psykopat i förhör, som jag citerat tidigare.

Hans arbetsledare / KK R. hade ju inte så mycket positivt att säga heller. Ur förhöret med henne, aktbilaga 145.

Nej men precis. Helt sjukt. Inte en endaste positiv kommentar om honom som person från någon i hans omgivning. Det säger rätt så mycket om en person och dess beteendestörningar.
Citera
2024-06-04, 14:00
Medlem
Citat:
Vad baserar du dina åsikter på? Känslor? Förutfattade meningar? Förakt för människor av annan härkomst?

Om du har synpunkter på hur advokaten har skött sitt jobb så ska du ha i minnet att det är hans uppgift att försvara sin klient.

Jag baserar min åsikter på att den åklagade bara ljuger, åklagaren har en bra tidslinje och allt det som åklagaren säger känns trovärdigt medans den åklagade bara hittar på, han kommer bli dömd om inte nu så i nästa instans, detta fallet är exakt lika med Lena Wesström, som en idiot (svensk vit man) för några år sedan slog ihjäl.
Citera
2024-06-05, 04:40
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:

Men om du väljer att ha sex med någon bör man förstå att det kan bli barn och då är man ansvarig för det vare sig man vill eller inte. Eftersom barnet växer i kvinnans kropp kan mannen, om han inte vill bli pappa, försäkra sig om att slippa genom att han använder kondom eller avstår sex
Citera
2024-06-05, 05:29
Medlem
Efter en lång och utdragen rättegång så har dagen kommit där vi får resultatet.

Kl 11.00 blir det offentligt.

Blir det transport till Kumla eller ska han få gå ut och få chansen att charma nya brudar?
Citera
2024-06-05, 05:55
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Efter en lång och utdragen rättegång så har dagen kommit där vi får resultatet.

Kl 11.00 blir det offentligt.

Blir det transport till Kumla eller ska han få gå ut och få chansen att charma nya brudar?

Jag sätter halva min semesterersättning på att han kommer få gå ut vid lunchtid, under morgondagen få fira nationaldag och charma korkade wt-tjejer. Glöm inte var ni hörde det först!
Senast redigerad av pojkpingis 2024-06-05 kl. 05:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in