2024-06-03, 16:34
Medlem
Lenny Xs avatar
Jag infiltrerade några av dessa grupper, ink "Pink room" för några år sen. Hade en fejk profil och gick med i diverse tjejgrupper och blev till slut inbjuden.

Ni kan vara lugna. Jag visste inte om att det fanns så många kvinnliga losers. Uppenbar majoritet utav förståndshandikappade.

Det var en märklig värld att befinna sig i. Särskilt alla dessa lives, där de underhåller varann om absolut ingenting med en gul blend konstant i käften.
Citera
2024-06-03, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Nu har jag tagit mig en titt.
De varnar för killar som betett sig våldsamt, stulit från dem, varit ute efter efter deras barn, eller raggat runt på allt och alla medan de är gifta. Många publicerade har vålds och sexualdomar upplaga.
Även en gädda från dumpen såg jag bild på.

Slutsats. Är man en man som kan bete sig så behöver man inte oroa sig för den gruppen alls.

Annars tycker jag ofta man hör här att kvinnor får skylla sig själva om de inleder en relation eller skaffar barn med en kille som är ett as och de inte kollat upp denne ordentligt innan.
Men tydligen inte bra ändå?

Sedan såg jag faktiskt inget inlägg om att det skulle handla om något bittert fruntimmer som bara fick ett knull och blivit sur över det. Som många tycka gissa här i tråden.
Och du är helt säker på att allt som skrivs i gruppen är sant?

Det går som sagt att dra en slutsats av ditt inlägg också, men jag hoppar över det för att vara bussig.

https://en.wikipedia.org/wiki/Benny_Fredriksson
Citera
2024-06-03, 17:33
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
De varnar för killar som betett sig våldsamt, stulit från dem, varit ute efter efter deras barn, eller raggat runt på allt och alla medan de är gifta. Många publicerade har vålds och sexualdomar upplaga.

Slutsats. Är man en man som kan bete sig så behöver man inte oroa sig för den gruppen alls.

Annars tycker jag ofta man hör här att kvinnor får skylla sig själva om de inleder en relation eller skaffar barn med en kille som är ett as och de inte kollat upp denne ordentligt innan.
Men tydligen inte bra ändå?

Sedan såg jag faktiskt inget inlägg om att det skulle handla om något bittert fruntimmer som bara fick ett knull och blivit sur över det. Som många tycka gissa här i tråden.

Det är jätte bra om de har saker att backa upp detta med!
Isf hyllar jag detta och tycker det borde finnas ett register på dessa avskum till män.

MEN, tyvärr så har det tidigare, när kvinnor skapar dessa grupper, slutat med total kaos och de flesta män som hängts ut har aldrig gjort något, i vissa fall aldrig ens dejtat eller träffat personen som hänger ut dom. Säger inte att alla kvinnor är så, men tydligen har det blivit samma problem internationellt.
Citera
2024-06-03, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fettveken
Och du är helt säker på att allt som skrivs i gruppen är sant?

Det går som sagt att dra en slutsats av ditt inlägg också, men jag hoppar över det för att vara bussig.

https://en.wikipedia.org/wiki/Benny_Fredriksson

Nej jag har inte sagt att jag är helt säker?
Jag stöttar inte sånt här heller. Lika lite som killgrupper som hänger ut fjortisar som orrar och dyl.
Men i de fall domar också publiceras så ser jag inget problem.
Citera
2024-06-03, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Det är jätte bra om de har saker att backa upp detta med!
Isf hyllar jag detta och tycker det borde finnas ett register på dessa avskum till män.

MEN, tyvärr så har det tidigare, när kvinnor skapar dessa grupper, slutat med total kaos och de flesta män som hängts ut har aldrig gjort något, i vissa fall aldrig ens dejtat eller träffat personen som hänger ut dom. Säger inte att alla kvinnor är så, men tydligen har det blivit samma problem internationellt.

Instämmer.
Det är den där klicken av svartsjuka kvinnor som pajar såna här initiativ. Därav stöttar jag inte såna här grupper.
Citera
2024-06-03, 18:07
Medlem
Citat:
Jag stöttar inte sånt här heller. Lika lite som killgrupper som hänger ut fjortisar som orrar och dyl.
Vad du skrev var att män inte behöver oroa sig för den gruppen alls. Du verkar inte vilja ta ansvar för något du skriver eller dina åsikter.

Citat:

I själva verket faller beteendet långt utanför det som är tillåtet enligt lag. I synnerhet kan man ifrågasätta uppsåtet (och just den biten regleras tydligt i lagen med avseende på om det handlar om upplysning eller om det finns en bakomliggande orsak till att någon sprider information). I kombination med att det uppenbarligen går att skriva vad som helst i gruppen finns det väl snarare ganska stor anledning för män att oroa sig? Det är själva kontentan. Det är den enda slutsatsen som blir relevant (och då väljer jag som jag nämnde att bortse från att dra slutsatser eller bedöma din person).
Citera
2024-06-03, 18:18
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Nja. Dom flesta inläggen består av förfrågan om en kille som dejtat en tjej seriöst i flera månader men betett sig märkligt. Det brukar sedan sluta med att 10 tjejer svarar att dom dejtat honom samtidigt. Inte så ofta det handlar om engångsligg faktist.

Och hur många av de där tjejerna i Facebookgruppen massdejtar inte själva killar och ligger med dom 😁

Du får det att låta som om alla tjejer i Facebookgruppen besitter hög moral och är "fläckfria oskulder" utan några skelett i garderoben.
Citera
2024-06-03, 18:22
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Och hur många av de där tjejerna i Facebookgruppen massdejtar inte själva killar och ligger med dom 😁

Du får det att låta som om alla tjejer i Facebookgruppen besitter hög moral och är "fläckfria oskulder" utan några skelett i garderoben.

Nej jag får inte alls det att låta som att ”alla tjejer”. Inte alls. Har inte nämnt ”alla tjejer” eller ens syftat på ”alla tjejer” någonstans i inlägget. Tvärtom.
Det är du som tolkar det så pga din bristande läsförståelse.
Läs om och läs rätt. Annars kan du kanske fråga din kontaktperson på din dagliga verksamhet ifall han skulle kunna förklara innebörden av inlägget för dig.
Citera
2024-06-03, 18:25
Medlem
Citat:
Det kan låta hedervärt, men i det ögonblick man lämnar upplysningen begår man ett brott om upplysningen gavs i syfte att peka ut en annan person som t.ex. opålitlig eller brottslig. Det spelar ingen roll om man kan styrka påståendet med en dom.

Gruppen går inte längre att hitta på FB. Man undrar att dom valt att gömma dess existens för utomstående nu när dom insett att den inte är laglig? Om så är fallet gör dom precis det som killarna beskylls för; begår brott mot det motsatta könet. Spännande utveckling följer.
Citera
2024-06-03, 18:34
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
De varnar för killar som betett sig våldsamt, stulit från dem, varit ute efter efter deras barn, eller raggat runt på allt och alla medan de är gifta .

Men vänta lite nu, du verkar utgå ifrån att kvinnorna själva är oerhört skötsamma individer som inte skulle uppträda dåligt och oseriöst i samband med dejting.

Citat:
Många publicerade har vålds och sexualdomar upplaga.
Även en gädda från dumpen såg jag bild på..

Hur många är "många"? Har du räknat exakt antal?

Citat:
Slutsats. Är man en man som kan bete sig så behöver man inte oroa sig för den gruppen alls..

Hur vet du att kvinnorna i facebookgruppen talar sanning? Vill påpeka att mened är ett av de vanligaste kvinnobrotten, många kvinnor ljuger som en häst travar när det passar deras syften och behov av att göra det.

Du känns rätt naiv som inbillar dig att tjejerna i Facebookgruppen talar 100 procent sanning.

Citat:
Annars tycker jag ofta man hör här att kvinnor får skylla sig själva om de inleder en relation eller skaffar barn med en kille som är ett as och de inte kollat upp denne ordentligt innan..

Nu ignorerar du att det finns kvinnor som medvetet söker sig till kriminella tidigare dömda män med tillgång till droger, cash, statusprylar osv.

Citat:

Tror du verkligen att tjejerna i den där gruppen skulle erkänna att de själva beter sig som svin från tid till annan? Tror du att de skulle erkänna att de är "promiskuösa"?

Facebookgruppen verkar mest gå ut på att sitta och gnälla för varandra och få ryggdunk av de andra.

"Stackars dig lilla gumman"

"Du har alltid en sån otur med killar"

"Män är svin"

"Applåder"
Citera
2024-06-03, 18:38
Medlem
Citat:
Vad du skrev var att män inte behöver oroa sig för den gruppen alls. Du verkar inte vilja ta ansvar för något du skriver eller dina åsikter.

Jag skrev att män som kan bete sig inte behöver oroa sig för den gruppen. Jag förstår att det gör dig orolig.
Håller man på med t ex otrohetsaffärer till höger och vänster, sysslar med tjatsex eller ghostar (de mildaste uthämtningarna på sidan) så kan man ligga pyrt till ja.
Citera
2024-06-03, 18:39
Medlem
Citat:
Det kan låta hedervärt, men i det ögonblick man lämnar upplysningen begår man ett brott om upplysningen gavs i syfte att peka ut en annan person som t.ex. opålitlig eller brottslig. Det spelar ingen roll om man kan styrka påståendet med en dom.

Gruppen går inte längre att hitta på FB. Man undrar att dom valt att gömma dess existens för utomstående nu när dom insett att den inte är laglig? Om så är fallet gör dom precis det som killarna beskylls för; begår brott mot det motsatta könet. Spännande utveckling följer.

Ja precis som man gör här på Flashback då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in