2024-06-03, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Producenterna hade berättat något helt annat för att lura dom att delta. Sitt inte och killgissa. Nu är väl Jocke livrädd för att någon SERIÖS aktör tar tag i den sanna historien om Joakim Lundell.

Dokumentären kommer att anmälas till Granskningsnämnden på ett antal punkter och även Myndigheten för psykologiskt försvar då Joakim under decennier har jobbat mot fri åsiktsbildning genom uthängningar och hot. Linnea, Jessica, Chrippa, Jacke, Johan, Verz, Hydra och Cluee är några som har blivit utpressade och hotade till tystnad. Joakim har genom desinformationskampanjer och propaganda har fått tusentals människor att utföra dåd mot och mordhota personer som inte lyder honom, senast Flashbackaren Mumsbulle, där fel person hängdes ut med namn, han har riktat in sig på Linnea och hela hennes familj och Chrippa hela hans familj, inklusive brodern Jackes flickvän och hennes mamma. Joakim leder själv både övergreppet i rättssak och desinformationskampanjen, genom att bistå olika kreatörer, just nu Anjo och Rask med desinformation och se till att den publiceras och han har genom att utpressa en tidigare uthängd Flashbackare att göra inlägg om fallet här med påståendet om att han vet precis vad som har skett och på så sätt nått ut också hit med desinformationen.

Tv4, skäms!
Produktionsbolaget, skäms!
Producenterna, skäms!
Ansvarig utgivare, skäms!

Vi vet nu att tv4 är beredda att sända en dokumentär som är uppbyggd på lögner och blundar för det. Vi vet att produktionsbolaget, som jag inte tänker nämna vid namn än, är berätta att producera en dokumentär uppbyggd på lögner. Vi vet nu att producenterna, vars namn kan hemlighållas tills vidare är beredda att ljuga för en hel familj om vad deras medverkan ska bestå i, min teori är att dom har agerat så för att familjen inte skulle ha möjlighet att gå ut i media om det eller stoppa dokumentären innan den sänds. Vi vet nu att redaktionschef och ansvarig utgivare är beredda att släppa igenom något, utger det för att vara en dokumentär, men som i själva verket är en del av en stor påverkanskampanj.

Vi vet att alla ovanstående vill bistå en person som medvetet försöker pressa personer till att ta livet av sig med att sprida ytterligare lögner. Att ge honom trovärdighet hos andra generationer. Att ge honom en större räckvidd. Joakim är farlig och ovanstående personer är möjliggörande för hans framfart.

Hahaha men gud alltså, lycka till säger jag bara, Jocke kommer inte åka dit för något 🤦‍♀️
Citera
2024-06-03, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Hahaha men gud alltså, lycka till säger jag bara, Jocke kommer inte åka dit för något 🤦‍♀️

Det spelar tydligen ingen roll hur mycket fakta man levererar om Jocke för dig. Du kräver bevis, men levererar inga bevis själv. Låt tiden utvisa utgången och låt oss återuppta ämnet då
Citera
2024-06-03, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Det spelar tydligen ingen roll hur mycket fakta man levererar om Jocke för dig. Du kräver bevis, men levererar inga bevis själv. Låt tiden utvisa utgången och låt oss återuppta ämnet då

När krävde jag bevis? Är knappast jag som kräver bevis.
Jag vet att Jocke inte kommer åka dit på detta.
Citera
2024-06-03, 17:36
Medlem
Dopys avatar
Citat:
När krävde jag bevis? Är knappast jag som kräver bevis.
Jag vet att Jocke inte kommer åka dit på detta.
Bra, då behöver ju inte Jocke ha någon ångest och oro för detta.
Och sedan får vi se när dokumentären släpps om den följer lagen eller ej.
Citera
2024-06-03, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy

Nej varför skulle han ha de? finns ingen anledning.
Citera
2024-06-03, 18:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Om den inte följer lagen så är det ändå inte Jocke som åker dit - utan det blir ansvarig utgivare för TV4 som har ansvaret för vad som sänds.
Citera
2024-06-03, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ja86ja06
JONNY & Melissa ..
De berätta i en youtube vlogg att hans ex fru är anhållen . Vad är det som hänt ? Någon som vet ?!

Nån som vet
Citera
2024-06-03, 20:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cesse1234
Nån som vet

Vem är Jonny och Melissa, vad har dom med Jockiboi att göra? Är det Jonny som brukar vara handyman?
Citera
2024-06-04, 00:49
Medlem
FannyFruxos avatar
Lionel sket ned sig- pappa Berglundell var där för att filma och lägga upp inför hela världen. - Pengarna ska ju in!

Förresten, vad lilltjejen, Jockes dotter, är lik Lotta Lundgren i vissa poser: öppen käft och tom blick. Äpplen faller väl inte långt från päronträden. Nu är ju Lotta vuxen, men Lonabell (lol) växer kanske till sig. Lonabell är vid det här laget både piercad samt haft lila löshår, vid ålder 4. Säkert fint, enligt den ömmande playboymodern Jonna.
Citera
2024-06-04, 09:12
Medlem
Enligt det senaste avsnittet i podden som Jocke har, så sa han att dokumentären om honom även har bjudit in expertis.
Expertisen skulle bestå av barnpsykologer och beteendevetare, vilka har granskat Jockes socpapper.

Och vidare berättade de att Chrippa har gått bananas med hot, utpressning och trakasserier.
Vilket tydligen kommer att visa sig i dokumentären, (om jag förstod det rätt).
Hursomhelst så låter det ju riktigt allvarligt. Har de anmält Chrippa för det där, eller ska det bara användas som material för att hotta upp serien?

Min syn på media har ju inget med Jocke att göra, jag har slutat att konsumera det sedan många år.
Med det sagt så är tv4 inget undantag.

Vad objektivitet och vad expertis är enligt tv4 har man ju sett exempel på åtskilliga gånger.
Därmed stängde jag av.
Men det ska bli helt klart intressant att följa det där och jag ska givetvis göra ett undantag och kolla på det.
(Jag gör vissa undantag ibland)

Den offentliga rättegången mot Jockes familj tar sig till ytterligare en nivå där tv4 håller i taktpinnarna.

Och till sist:
Chrippa filmade ju sig själv när han pratade med producenten och ställde sina motkrav, vilket vi fick se i hans video.
Men samtalet där han återigen pratade med producenten (då han blev erbjuden en summa) ville han inte ta med.
Så hur betedde sig Chrippa i det samtalet?

Vad är Chrippas egentliga anledning till att han inte ville publicera det?

Att följa alla dessa individer är som att befinna sig på ett psyksjukhus.
Citera
2024-06-04, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Enligt det senaste avsnittet i podden som Jocke har, så sa han att dokumentären om honom även har bjudit in expertis.
Expertisen skulle bestå av barnpsykologer och beteendevetare, vilka har granskat Jockes socpapper.

Och vidare berättade de att Chrippa har gått bananas med hot, utpressning och trakasserier.
Vilket tydligen kommer att visa sig i dokumentären, (om jag förstod det rätt).
Hursomhelst så låter det ju riktigt allvarligt. Har de anmält Chrippa för det där, eller ska det bara användas som material för att hotta upp serien?

Min syn på media har ju inget med Jocke att göra, jag har slutat att konsumera det sedan många år.
Med det sagt så är tv4 inget undantag.

Vad objektivitet och vad expertis är enligt tv4 har man ju sett exempel på åtskilliga gånger.
Därmed stängde jag av.
Men det ska bli helt klart intressant att följa det där och jag ska givetvis göra ett undantag och kolla på det.
(Jag gör vissa undantag ibland)

Den offentliga rättegången mot Jockes familj tar sig till ytterligare en nivå där tv4 håller i taktpinnarna.

Och till sist:
Chrippa filmade ju sig själv när han pratade med producenten och ställde sina motkrav, vilket vi fick se i hans video.
Men samtalet där han återigen pratade med producenten (då han blev erbjuden en summa) ville han inte ta med.
Så hur betedde sig Chrippa i det samtalet?

Vad är Chrippas egentliga anledning till att han inte ville publicera det?

Att följa alla dessa individer är som att befinna sig på ett psyksjukhus.

Men man kan ju välja att följa dessa individer eller inte så slipper man känna att man är på ett psyksjukhus.
Citera
2024-06-04, 12:20
Medlem
Citat:
Men man kan ju välja att följa dessa individer eller inte så slipper man känna att man är på ett psyksjukhus.
Absolut! Jag gör ett aktivt val och studerar galenskapen med en skräckblandad förtjusning. Den som tycker allt det här hör till det normala kan man ju undra hur det är funtat i huvudet?

Men tusen tack för upplysningen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in