2024-06-01, 05:18
Medlem
[quote=Oldg|88402911]
Citat:
Ursprungligen postat av Filmkarln

Herr Bergmark fick inte ens börja, utan blev utbildad till "fartygschef" för en "fiskesmack" en gisten fiskebåt för minröjning. Inget annat. Han gick på Täby Sjökrigsskola 1979 och inget annat. Han tillhörde röjdykardivisionen men var aldrig röjdykare.

(FB) Håkan Bergmark

Nej inte ens det. Han var vaktpost. Se min kommentar i annat svar.
Citera
2024-06-01, 07:11
Medlem
Oldgs avatar
[quote=Filmkarln|88437265]
Citat:
Ursprungligen postat av Oldg

Nej inte ens det. Han var vaktpost. Se min kommentar i annat svar.

Inte enligt honom själv, Försvarsmakten och Riksarkivet. Det finns papper på att han tjänstgjorde i Röjdykardivisionen på en s.k. Fiskesmack.

Så jag undrar varifrån du har fått uppgiften?

Eftersom det är 2 helt olika uppgifter så vore det bra att verifiera vilken som är rätt. Så att vi inte sprider falsk information.
Citera
2024-06-01, 14:42
Medlem
[quote=Oldg|88437446]
Citat:

Inte enligt honom själv, Försvarsmakten och Riksarkivet. Det finns papper på att han tjänstgjorde i Röjdykardivisionen på en s.k. Fiskesmack.

Så jag undrar varifrån du har fått uppgiften?

Eftersom det är 2 helt olika uppgifter så vore det bra att verifiera vilken som är rätt. Så att vi inte sprider falsk information.

Försvarsmakten har inte så gamla papper. Riksarkivet inte heller, eftersom hos dom är det ännu äldre handlingar. Där får du inga uppgifter. Däremot pliktverket. Som inte har full story. Men det viktigaste:

"Det vi har om efterfrågad person är att han gjorde sin grundutbildning som Bevakningsgruppchef inom marinen, 352 dagar, utryckningsåret 1979. Vitsord; X88. Vi har tyvärr inte uppgifter på vilket förband han tillhörde."

Det säger oss helt klart att vaktkonstapeln inte snorklade runt under utbildningen. Ej heller att man muckat som fänrik. Eftersom tjänstgöringen då är MINST 450 dagar.

Jag skiter i honom iofs - men han solkar ner sig med alla sina lögner som dessutom återkommer igen och igen. Plus att han sitter med det lille slokörat - hovnarren rönne - som beundrande håller med om allt som senaste talare rapar upp. Det stör mig det finns följare som tycker dessa "stora experter på ALLLLT" är fantastiska och säger SANNINGAR!
När det gång på gång är hur enkelt som helst att sticka hål på deras bluffbalonger. Men det är ju i huvudsak knäpptryckargänget som sitter vid deras fötter och hyllar husgudarna. Äckligt anser jag.

Nu är det klarlagt från officiell källa hur hans värnplikt såg ut. Så kan vi lämna tramset om Estonia och stora historier som gränsar till Kapten Nemo nu?!? Han DRÖMDE om att bli tuff röjdykare och sökte säkert in dit. Men som syns tydligt på utdraget - så blev det aldrig. Vaktman. Inget annat.

Blir man ett gruppbefäl som vpl av något slag, så var det ju så vid den tiden att först blev du vicekorpral (en kille som hette Adolf var ju det också..) samt vid muck blev du korpral. Så det är hans förra rang - KORPRAL! Att sedan ha mage sitta med sina amerikanska överstar och ljuga om sin status gör att man skäms som svensk. Tackolov är det ju inte många som tittar på tramset....
Citera
2024-06-01, 18:18
Medlem
3N37s avatar
Såg att Amiral Bergmark och F.d. bussföraren Rönne var på Frihetsnytt och gav sin syn på domen mot DJT. Kände inte för att bli upplyst av dessa två mentala giganter utan avstod från att bli informerad.
Men sin vana trogen så hade Amiral Bergmark titeln F.d. Marinofficer. Hans kompanjon var mera blygsam och nöjde sig med Opinionsbildare...
Citera
2024-06-01, 19:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 3N37
Såg att Amiral Bergmark och F.d. bussföraren Rönne var på Frihetsnytt och gav sin syn på domen mot DJT. Kände inte för att bli upplyst av dessa två mentala giganter utan avstod från att bli informerad.
Men sin vana trogen så hade Amiral Bergmark titeln F.d. Marinofficer. Hans kompanjon var mera blygsam och nöjde sig med Opinionsbildare...

Tja, varför inte? Håkan har ju studerat juridik, bott i USA och känner till det amerikanska samhället.. Men videon var egentligen bara tröttsamt svammel om djupa staten, häxjakter och liknande gammal skåpmat. De som är bakom stämningen har koppling till Kamala harris och Biden är bara en senil marionett för den djupa staten. Öystein påpekar att han varit utredare tidigare. Håkan säger att Trump kan bli mördad men om han överlever kommer han att vinna 48 delstater. Endast Ny och Cali kommer han inte att vinna eftersom de är kommuniststater. Mot slutet konstaterar de att det inte finns någon demokrati i de västliga länderna och domstolar används även utanför USA för att plocka bort alternativa kandidater, även i Sverige utan att precisera närmare.
Citera
2024-06-01, 20:06
Medlem
3N37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekevind
Tja, varför inte? Håkan har ju studerat juridik, bott i USA och känner till det amerikanska samhället.. Men videon var egentligen bara tröttsamt svammel om djupa staten, häxjakter och liknande gammal skåpmat. De som är bakom stämningen har koppling till Kamala harris och Biden är bara en senil marionett för den djupa staten. Öystein påpekar att han varit utredare tidigare. Håkan säger att Trump kan bli mördad men om han överlever kommer han att vinna 48 delstater. Endast Ny och Cali kommer han inte att vinna eftersom de är kommuniststater. Mot slutet konstaterar de att det inte finns någon demokrati i de västliga länderna och domstolar används även utanför USA för att plocka bort alternativa kandidater, även i Sverige utan att precisera närmare.
När studerade HB juridik? Var det alldeles efter han gick ut som kursetta på Sjökrickan?
Sen undrar jag av ren nyfikenhet. om HB har någon teori om hur man övertygade juryn att fälla Trump? När det gäller Öystein så har Gjutarnäve intervjuat Ö och där talar han om att han var bussförare i SL trafiken placerad i Täby. Bör ha varit i slutet på 70 talet. Började sen på SJ och utbildades till lokförare tidigt 80 tal(?). T
Senast redigerad av 3N37 2024-06-01 kl. 20:15.
Citera
2024-06-02, 07:40
Medlem
Oldgs avatar
[quote=Filmkarln|88440819]
Citat:

Försvarsmakten har inte så gamla papper. Riksarkivet inte heller, eftersom hos dom är det ännu äldre handlingar. Där får du inga uppgifter. Däremot pliktverket. Som inte har full story. Men det viktigaste:

"Det vi har om efterfrågad person är att han gjorde sin grundutbildning som Bevakningsgruppchef inom marinen, 352 dagar, utryckningsåret 1979. Vitsord; X88. Vi har tyvärr inte uppgifter på vilket förband han tillhörde."

Det säger oss helt klart att vaktkonstapeln inte snorklade runt under utbildningen. Ej heller att man muckat som fänrik. Eftersom tjänstgöringen då är MINST 450 dagar.

Jag skiter i honom iofs - men han solkar ner sig med alla sina lögner som dessutom återkommer igen och igen. Plus att han sitter med det lille slokörat - hovnarren rönne - som beundrande håller med om allt som senaste talare rapar upp. Det stör mig det finns följare som tycker dessa "stora experter på ALLLLT" är fantastiska och säger SANNINGAR!
När det gång på gång är hur enkelt som helst att sticka hål på deras bluffbalonger. Men det är ju i huvudsak knäpptryckargänget som sitter vid deras fötter och hyllar husgudarna. Äckligt anser jag.

Nu är det klarlagt från officiell källa hur hans värnplikt såg ut. Så kan vi lämna tramset om Estonia och stora historier som gränsar till Kapten Nemo nu?!? Han DRÖMDE om att bli tuff röjdykare och sökte säkert in dit. Men som syns tydligt på utdraget - så blev det aldrig. Vaktman. Inget annat.

Blir man ett gruppbefäl som vpl av något slag, så var det ju så vid den tiden att först blev du vicekorpral (en kille som hette Adolf var ju det också..) samt vid muck blev du korpral. Så det är hans förra rang - KORPRAL! Att sedan ha mage sitta med sina amerikanska överstar och ljuga om sin status gör att man skäms som svensk. Tackolov är det ju inte många som tittar på tramset....

Försvarsmakten, Värnpliktsverket och alla andra myndigheter arkiverar material hos Riksarkivet. År 1995 införlivades Krigsarkivet som en avdelning inom Riksarkivet, med fortsatt egen tillsynsverksamhet över de militära myndigheterna under Försvarsdepartementet. De har alla uppgifter om värnpliktiga som har avförts ifrån det militära. Kontaktar du värnpliktsverket/Försvarsmakten beroende vilken årskull/tid som du vill ha uppgifter om, så kopplas du till Krigsarkivet/Riksarkivet.

Jag undrar om du har fått rätt uppgifter, för jag och andra personer har fått uppgiften Täby Sjökrigsskola 1978-1979 han gjorde 18 månader. Har även träffat HB personligen och sett hans papper ifrån Sjökrigsskolan. Sedan finns det uppgifter ifrån Major Tjärnlund som undersökte HB militära bakgrund i ett misshandelsfall (var polisen behjälplig) att han just var en värnpliktig fänrik och INTE officier/KSI eller något annat av hans påståenden.

Därför jag väldigt fundersam och konfunderad över den information du ger. Vad var det för namn och personnummer du angav till värnpliktsverket.
Citera
2024-06-02, 11:04
Medlem
Oldgs avatar
Citat:

Glömde följande; Om han var bevakningsgruppchef så borde han ha gjort minst 18 månader, d.v.s GMU 9 månader + 3 månaders gruppbefälsutbildning och sedan applicering av utbildning i tjänst 6 månader. Annars kan jag inte få ihop hans tid. Han tillhörde röjdykardivisionen det vet vi. Men bara för att du tillhör det förbandet så är du inte röjdykare. (Se även Wibergs vittnesmål i tråden) Marinen hade då s.k. "Fiskesmackar" som användes för bevakning och minröjning, de har i dag ersatts med s.k. RIB-båtar. Så du kan ha fått rätt nomenklatur men fel tid, vilket kan ha skett vid migrering av data mellan gamla och nya system i Pliktverket som det skall hetta idag och inte Värnpliktsverket (gammal benämning - Och är själv gammal så )
Citera
2024-06-02, 20:40
Medlem
Leo293s avatar
[quote=Filmkarln|88440819]
Citat:

Vill bara kommentera och rätta konstapel "tackolov är det inte många som tittar på tramset...."Överste Macgregor har en egen kanal på LjugTube med många 100,000 följare och programmet med Dr Bergmark har fått minst 100,000 visningar så det är många som tittar....Har glömt vad Macgregors kanal heter men du kan säkert hitta den själv, återkom gärna när du kollat! Var inne en gång och kikade, ljugtube vill inte att man ska hitta översten men han finns där...
Citera
2024-06-02, 21:33
Medlem
3N37s avatar
[quote=Leo293|88453429]
Citat:

Vill bara kommentera och rätta konstapel "tackolov är det inte många som tittar på tramset...."Överste Macgregor har en egen kanal på LjugTube med många 100,000 följare och programmet med Dr Bergmark har fått minst 100,000 visningar så det är många som tittar....Har glömt vad Macgregors kanal heter men du kan säkert hitta den själv, återkom gärna när du kollat! Var inne en gång och kikade, ljugtube vill inte att man ska hitta översten men han finns där...
Var inne sökte på YouTube på HB + Översten fick sju träffar med totalt 40.367 visningar. Någon/ra av träffarna kan vara dubletter.
Sen måste jag fråga dig. Du kallar HB för "Dr" är det ironi eller har HB avlagt någon form av examen?
Citera
2024-06-03, 17:05
Medlem
Leo293s avatar
[quote=3N37|88453942]
Citat:
Ursprungligen postat av Leo293
Var inne sökte på YouTube på HB + Översten fick sju träffar med totalt 40.367 visningar. Någon/ra av träffarna kan vara dubletter.
Sen måste jag fråga dig. Du kallar HB för "Dr" är det ironi eller har HB avlagt någon form av examen?

FEL. Macgregor och dr Håkan Bergmark har gjort gemensamma videos som ligger på Överstens kanal, en av dessa hade otroliga tittarsiffror när jag kikade för ett anta månader sedan. Överste Macgtregor pratade med stor pondus och lade ut texten, Håkan fick en och annan poäng också, man får ge honom det, han har talets gåva.
Citera
2024-06-03, 18:40
Medlem
3N37s avatar
[quote=Leo293|88460573]
Citat:
Ursprungligen postat av 3N37

FEL. Macgregor och dr Håkan Bergmark har gjort gemensamma videos som ligger på Överstens kanal, en av dessa hade otroliga tittarsiffror när jag kikade för ett anta månader sedan. Överste Macgtregor pratade med stor pondus och lade ut texten, Håkan fick en och annan poäng också, man får ge honom det, han har talets gåva.
Vadå fel? Jag beskrev vad jag fann inget annat. Sen så noterar jag att du fortfarande kallar HB för dr. I ett i tidigare inlägg så skrev du Dr. Vilken ämne har han doktorerat i eller är det ironi? Amiralen och f.d. Must anställde HB är en mytoman som har uppenbara problem med det mesta här i livet....
Sen är väl ändå Macgregor f.d. Överste? I Krigsrapporten av den 2/6. Så uppger HB att han har "trovärdiga" uppgifter på att Ukraina har ca 1700 stupade soldater per dygn. Det betyder att under april och maj så har man ca 103 700 stupade. Det låter väldigt mycket... De ryska förlusterna nämner inte HB överhuvudtaget. De kanske inte har några?
Senast redigerad av 3N37 2024-06-03 kl. 19:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in