[quote=Oldg|88437446]
Citat:
Ursprungligen postat av
Filmkarln
Inte enligt honom själv, Försvarsmakten och Riksarkivet. Det finns papper på att han tjänstgjorde i Röjdykardivisionen på en s.k. Fiskesmack.
Så jag undrar varifrån du har fått uppgiften?
Eftersom det är 2 helt olika uppgifter så vore det bra att verifiera vilken som är rätt. Så att vi inte sprider falsk information.
Försvarsmakten har inte så gamla papper. Riksarkivet inte heller, eftersom hos dom är det ännu äldre handlingar. Där får du inga uppgifter. Däremot pliktverket. Som inte har full story. Men det viktigaste:
"Det vi har om efterfrågad person är att han gjorde sin grundutbildning som Bevakningsgruppchef inom marinen, 352 dagar, utryckningsåret 1979. Vitsord; X88. Vi har tyvärr inte uppgifter på vilket förband han tillhörde."
Det säger oss helt klart att vaktkonstapeln inte snorklade runt under utbildningen. Ej heller att man muckat som fänrik. Eftersom tjänstgöringen då är MINST 450 dagar.
Jag skiter i honom iofs - men han solkar ner sig med alla sina lögner som dessutom återkommer igen och igen. Plus att han sitter med det lille slokörat - hovnarren rönne - som beundrande håller med om allt som senaste talare rapar upp. Det stör mig det finns följare som tycker dessa "stora experter på ALLLLT" är fantastiska och säger SANNINGAR!
När det gång på gång är hur enkelt som helst att sticka hål på deras bluffbalonger. Men det är ju i huvudsak knäpptryckargänget som sitter vid deras fötter och hyllar husgudarna. Äckligt anser jag.
Nu är det klarlagt från officiell källa hur hans värnplikt såg ut. Så kan vi lämna tramset om Estonia och stora historier som gränsar till Kapten Nemo nu?!? Han DRÖMDE om att bli tuff röjdykare och sökte säkert in dit. Men som syns tydligt på utdraget - så blev det aldrig. Vaktman. Inget annat.
Blir man ett gruppbefäl som vpl av något slag, så var det ju så vid den tiden att först blev du vicekorpral (en kille som hette Adolf var ju det också..) samt vid muck blev du korpral. Så det är hans förra rang - KORPRAL! Att sedan ha mage sitta med sina amerikanska överstar och ljuga om sin status gör att man skäms som svensk. Tackolov är det ju inte många som tittar på tramset....