2024-06-02, 20:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Är det fel att lära svenska flickor vilka typer av män och situationer som är farligast för dem?

Absolut inte, har jag påstått nåt annat?

Citat:
Nevermind. Du besvarade frågan om du ska fortsätta tramsa eller inte där. Du ska fortsätta tramsa. Du tycker förstås inte att det är låg nivå att uppmana att en skribents barn ska dödas och strypas för att du inte håller med personen.

Och du tycker såklart inte det är fel att sprida runt en film på nätet på en mycket sen abort och ljuga om att det är en abort i vecka 10. Troligen utfördes den för att rädda kvinnans liv/hälsa men vafan är en kvinnas liv värt för er....
Citera
2024-06-02, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Du har varit helt hysterisk i tråden över att jag skrev att svenska unga flickor bör lära sig hur verkligheten ser ut och vilka typer av män och situationer som är farligast, så ja, jag skulle säga det. Det var ju därför din allra första mening var "Det är vita män också.". Det var viktigt för dig att markera när jag pekade ut invandrarmännen från MENA.

Citat:
Och du tycker såklart inte det är fel att sprida runt en film på nätet på en mycket sen abort och ljuga om att det är en abort i vecka 10. Troligen utfördes den för att rädda kvinnans liv/hälsa men vafan är en kvinnas liv värt för er....

Jag har ingen aning om vad du svamlar om ens. Det jag skrev var det här till en annan skribent och du hoppade in och hade ett totalt psykbryt redan från första stund:
Citera
2024-06-02, 20:52
Medlem
Citat:

Kvinnors liv är värt mycket för män. Hela konstruktionen med giftermål och deras regler är till för att skyda kvinnor ,även andra lagar skyddar kvinnor.

De flesta män lever sina liv med en kvinna ung. 60 % mellan 15-74 år. Män skulle inte leva med kvinnor om de inte tyckte om kvinnor , de lever inte med kvinnor för att utnyttja dem.

Män umgås hellre med kvinnor än björnar.

Nu är frågan hur vi kan få kvinnor att vilja hellre umgås med män än björnar ,och gilla det ?
Citera
2024-06-02, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Är du själv politiskt för att kriminella män ska vara längre inlåsta ?

Jag tror att den mest hatade partiet vill låsa in män längst.

Nej jag tror på vetenskapen, och enligt forskning på kriminalitet så hjälper inte hårdare straff ett skit.
Citera
2024-06-02, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Sluta bara kommunicera med troll som Reiwa, inte värt det.

Alla som inte håller med dig är alltid "troll".

Vad tycker du, Merapi? Bör vi lära svenska unga flickor vilka typer av män och situationer som är farligast för dem? Eller ska vi undanhålla informationen för dem och tuta i dem vänterliberala feministiska lögner om att alla grupper av män är likadana och att det inte är någon skillnad på en arab och en svensk man?

Citat:
Nej jag tror på vetenskapen, och enligt forskning på kriminalitet så hjälper inte hårdare straff ett skit.

Ska vi avstraffa straffen för våldtäktsmän? Eller åtminstone minska straffen kraftigt? Straff hjälper ju ändå inte ett skit säger du.
Citera
2024-06-02, 21:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Du har varit helt hysterisk i tråden över att jag skrev att svenska unga flickor bör lära sig hur verkligheten ser ut och vilka typer av män och situationer som är farligast, så ja, jag skulle säga det. Det var ju därför din allra första mening var "Det är vita män också.". Det var viktigt för dig att markera när jag pekade ut invandrarmännen från MENA.

Jag har ingen aning om vad du svamlar om ens. Det jag skrev var det här till en annan skribent och du hoppade in och hade ett totalt psykbryt redan från första stund:

Nej jag har inte varit helt hysterisk, jag konstaterade bara lugnt och sansat med en kort mening att vita män också begår könsbaserat våld mot kvinnor.

Jag har absolut inte påstått att vita män är värre än några andra män, tvärtom.

Precis jag bemötte ditt argument om "gore-aborter".
Citera
2024-06-02, 21:17
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Det är en halvsanning. Forskningen visar att när det är en reell risk att åka fast, så har hårdare straff en avskräckande effekt. Däremot har de ingen märkbar avskräckande effekt när risken att åka dit ses som liten.

Inkapaciteringseffekten däremot funkar på alla brottslingar. Sitter en våldtäktsman fyra år i fängelse så våldtar han inte något på fyra år (utanför fängelset iaf), sitter han i åtta år så gör han det inte på åtta år, o.s.v.

Om du anser att hårdare straff inte hjälper, anser du då att det är okej att man sänker straffet för våldtäkt?
Citera
2024-06-02, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Du tänker för binärt, kvinnor måste ta några risker och de ska inte låsas in. De ska bara uppfostras att vara mer försiktiga med främmande män än de idag är.

Du kan inte låsa in alla män, så kom inte med intetsägande förslag. I fråga om ansvar så har alla ansvar för sina egna handlingar. Är jag dum nog att vandra i rinkeby kl 02 på natten varje dag så har jag ett ansvar för att jag möjligen blir misshandlad och förnedrad av invandrargängen. Jag är inte skyldig för brottet, men jag är skyldig för att vara en idiot.

Inte jag som kommer med förslagen att man ska begränsa små 11 åringar, om de är flickor vill säga, 11 åriga pojkarna ska man tvärtom satsa på, utan du..så vem tänker "binärt" här?

Jag har ett förslag, varför inte börjar uppfostra pojkar att de ska sluta tro att flickor och kvinnor enkom finns till för deras skull, betydligt mer effektivt om man nu verkligen vill att kivnnor ska slippa sexuellt våld i sina liv.

Nej man ska bara förbjuda flickor att tälta och ignorera dras behov av självständighet och mod i sina liv..eller hur var det nu?

Vidare det har ju gott utmärkt och går fortsatt hyfsat bra att låsa in flickor och kvinnor genom historien, så? varför inte pojkar och män?

Nej blir du misshandlad av någon så är det den som misshandlar ansvar har aldrig i världshistorien utdelats nån skam, eller ställts frågor varför offret valt gå just där... för att någon annan väljer att misshandla någon. Däremot gott om ansvar och skam för att någon väljer att våldta.
Märkligt det där.

Vad ska du säga till din dotter den där dagen någon man väljer att våldta henne i sitt tält...att det var hennes fel för att hon valt att tälta? Det är ju vad du lärt henne som 11 åring.

Ska det bli den nya frågan som ska ställas till våldtäktoffer i våra domstolar....
-Vad hade du på dig?
-Varför gick du just på den gatan?
-Varför var du full?
och ..
-Varför valde du att tälta...
betyder inte att du väljer att göra alla dessa saker att du vill våldtas...

Är ju så jargongen gått och går i div domstolar och tydligen även i ditt tänkande.

Citat:
Det finns lika många isländska män som björnar och vad jag vet har lika få kvinnor i sverige mördats av isländska män som björnar senaste 60 åren. Det jag gör här är att finna en grupp som bättre fungerar för att göra en statistiskt riskbedömning.

Ingen av oss har någon aning om just isländska mäns i Sverige skadliga beteende kontra kvinnor.
Och vad exakt är att betrakta som isländsk? född på island? isländska föräldrar? isländskt pass? bott på ön? en isländsk förälder eller bara anfäder som råkat kommit från nämnda ö?
Och återigen frågan gäller inte isländska män utan män som grupp kontra björnar som grupp.
Frågan tar inte ens upp antalet björnar kontra antalet män..eller om björnarna härstammar från island.

utan det är bara..."män" eller "björnar" sen får vardera respondent svara efter sitt eget huvud.
Och då svarar alltså en majoritet av kvinnor tydligen: björn.

Hur du/ ni är kämpar för att vända och vrida på detta in absurdum så återstår faktumet att svaret är sådant.

Men just ja...alla kvinnor är ju dumma i huvudet enligt herrar antifeminsiter på flashback.
Senast redigerad av Merapi 2024-06-02 kl. 21:36.
Citera
2024-06-02, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Det är en halvsanning. Forskningen visar att när det är en reell risk att åka fast, så har hårdare straff en avskräckande effekt. Däremot har de ingen märkbar avskräckande effekt när risken att åka dit ses som liten.

Inkapaciteringseffekten däremot funkar på alla brottslingar. Sitter en våldtäktsman fyra år i fängelse så våldtar han inte något på fyra år (utanför fängelset iaf), sitter han i åtta år så gör han det inte på åtta år, o.s.v.

Om du anser att hårdare straff inte hjälper, anser du då att det är okej att man sänker straffet för våldtäkt?

Nej det är vad forskarna kommer fram till.
Här har du en ex:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/professorn-hardare-straff-ar-dyra-och-ineffektiva

Straffen för våldtäkt ska vara i paritet med övrig straffskala, och är det en återfallsförbrytare så bör vederbörande in på nån form av rättspsykiatrisk vård och sitta där tills man bedömer vederbörande som
"frisk" i skallen igen.
Citera
2024-06-02, 21:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Kvinnors liv är värt mycket för män. Hela konstruktionen med giftermål och deras regler är till för att skyda kvinnor ,även andra lagar skyddar kvinnor.

De flesta män lever sina liv med en kvinna ung. 60 % mellan 15-74 år. Män skulle inte leva med kvinnor om de inte tyckte om kvinnor , de lever inte med kvinnor för att utnyttja dem.

Män umgås hellre med kvinnor än björnar.

Nu är frågan hur vi kan få kvinnor att vilja hellre umgås med män än björnar ,och gilla det ?

Prepper, kvinnor vill älska män.

Själv älskar jag männen jag väljer att ha i mitt liv trots att jag har blivit illa behandlad av många män.

Jag har blivit upptryckt mot väggen och hotad med att bli våldtagen, när jag och mina vänner var i 13 års åldern och gick på stan' blev vi framåt kvällen jagade av fulla vuxna män trots att vi initialt talade om klart och tydligt att vi inte var intresserade av något de föreslog, blev groomade av vuxna män otaliga gånger, tafsad på oräkneliga gånger, tjatad på för sex oräkneliga gånger både av manliga vänner och manliga partners, fasthållen och tafsad på, mer eller mindre tvingad att suga av, utnyttjad på fyllan av manliga vänner, osv osv osv.

Många och åter många kvinnor delar mina erfarenheter.

TROTS DETTA blir kvinnor tillsammans med män dagligen, skaffar barn med män, gifter sig med män, jobbar tillsammans med män.

Kvinnor väljer dagligen att trots dåliga erfarenheter LITA PÅ män.

Det blir ni män som sinsemellan får komma fram till hur ni ska få kvinnor att välja mannen som svar på frågan "man vs bear".
Citera
2024-06-02, 21:33
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Nej det är vad forskarna kommer fram till.
Här har du en ex:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/professorn-hardare-straff-ar-dyra-och-ineffektiva
Det säger ju inte emot någonting som jag skrev.

Citat:
Straffen för våldtäkt ska vara i paritet med övrig straffskala, och är det en återfallsförbrytare så bör vederbörande in på nån form av rättspsykiatrisk vård och sitta där tills man bedömer vederbörande som
"frisk" i skallen igen.
Rättspsykiatrisk vård är till för de med vissa psykiska störningar. Det är inte något speciellt för återfallsförbrytare.

Vad tycker du om straffet för våldtäkt som det ser ut nu, med 3 till 6 år för våldtäkt (6 månader till 4 år mindre grov och 5 till 10 år grov) ? Tycker du det är en bra nivå, för slappa straff, eller för hårda straff?
Citera
2024-06-02, 21:36
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Prepper, kvinnor vill älska män.

Själv älskar jag männen jag väljer att ha i mitt liv trots att jag har blivit illa behandlad av många män.

Jag har blivit upptryckt mot väggen och hotad med att bli våldtagen, när jag och mina vänner var i 13 års åldern och gick på stan' blev vi framåt kvällen jagade av fulla vuxna män trots att vi initialt talade om klart och tydligt att vi inte var intresserade av något de föreslog, blev groomade av vuxna män otaliga gånger, tafsad på oräkneliga gånger, tjatad på för sex oräkneliga gånger både av manliga vänner och manliga partners, fasthållen och tafsad på, mer eller mindre tvingad att suga av, utnyttjad på fyllan av manliga vänner, osv osv osv.

Många och åter många kvinnor delar mina erfarenheter.

TROTS DETTA blir kvinnor tillsammans med män dagligen, skaffar barn med män, gifter sig med män, jobbar tillsammans med män.

Kvinnor väljer dagligen att trots dåliga erfarenheter LITA PÅ män.

Det blir ni män som sinsemellan får komma fram till hur ni ska få kvinnor att välja mannen som svar på frågan "man vs bear".
Jag tror nog att för de flesta av oss män så skulle kvinnorna i våra liv, vare sig de står oss nära eller bara är ytligt bekanta, välja oss före en björn. Så vi har liksom inget att snacka med varandra om, vi har redan gjort det jobbet. Det stör inte oss något särskilt om kvinnor säger att de väljer björnen rent generellt.

Sen är det klart att vi skulle kunna åka in till fängelser, besöka våldtäktsmän, och försöka övertyga dem om att de ska skärpa sig, men jag tror det vore ganska fruktlöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in