Citat:
Ursprungligen postat av
Naknekejsaren
Du tänker för binärt, kvinnor måste ta några risker och de ska inte låsas in. De ska bara uppfostras att vara mer försiktiga med främmande män än de idag är.
Du kan inte låsa in alla män, så kom inte med intetsägande förslag. I fråga om ansvar så har alla ansvar för sina egna handlingar. Är jag dum nog att vandra i rinkeby kl 02 på natten varje dag så har jag ett ansvar för att jag möjligen blir misshandlad och förnedrad av invandrargängen. Jag är inte skyldig för brottet, men jag är skyldig för att vara en idiot.
Inte jag som kommer med förslagen att man ska begränsa små 11 åringar, om de är flickor vill säga, 11 åriga pojkarna ska man tvärtom satsa på, utan du..så vem tänker "binärt" här?
Jag har ett förslag, varför inte börjar uppfostra pojkar att de ska sluta tro att flickor och kvinnor enkom finns till för deras skull, betydligt mer effektivt om man nu verkligen vill att kivnnor ska slippa sexuellt våld i sina liv.
Nej man ska bara förbjuda flickor att tälta och ignorera dras behov av självständighet och mod i sina liv..eller hur var det nu?
Vidare det har ju gott utmärkt och går fortsatt hyfsat bra att låsa in flickor och kvinnor genom historien, så? varför inte pojkar och män?
Nej blir du misshandlad av någon så är det den som misshandlar ansvar har aldrig i världshistorien utdelats nån skam, eller ställts frågor varför offret valt gå just där... för att någon annan väljer att misshandla någon. Däremot gott om ansvar och skam för att någon väljer att våldta.
Märkligt det där.
Vad ska du säga till din dotter den där dagen någon man väljer att våldta henne i sitt tält...att det var hennes fel för att hon valt att tälta? Det är ju vad du lärt henne som 11 åring.
Ska det bli den nya frågan som ska ställas till våldtäktoffer i våra domstolar....
-Vad hade du på dig?
-Varför gick du just på den gatan?
-Varför var du full?
och ..
-Varför valde du att tälta...
betyder inte att du väljer att göra alla dessa saker att du vill våldtas...
Är ju så jargongen gått och går i div domstolar och tydligen även i ditt tänkande.
Citat:
Det finns lika många isländska män som björnar och vad jag vet har lika få kvinnor i sverige mördats av isländska män som björnar senaste 60 åren. Det jag gör här är att finna en grupp som bättre fungerar för att göra en statistiskt riskbedömning.
Ingen av oss har någon aning om just isländska mäns i Sverige skadliga beteende kontra kvinnor.
Och vad exakt är att betrakta som isländsk? född på island? isländska föräldrar? isländskt pass? bott på ön? en isländsk förälder eller bara anfäder som råkat kommit från nämnda ö?
Och återigen frågan gäller inte isländska män utan män som grupp kontra björnar som grupp.
Frågan tar inte ens upp antalet björnar kontra antalet män..eller om björnarna härstammar från island.
utan det är bara..."män" eller "björnar" sen får vardera respondent svara efter sitt eget huvud.
Och då svarar alltså en majoritet av kvinnor tydligen: björn.
Hur du/ ni är kämpar för att vända och vrida på detta in absurdum så återstår faktumet att svaret är sådant.
Men just ja...alla kvinnor är ju dumma i huvudet enligt herrar antifeminsiter på flashback.