2024-06-02, 20:21
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Imponerande ändå att träffa en fot, inte den största delen på människan direkt.

Det är nog säkert en intern uppgörelse. Med en varning att betalar du inte din skuld, så slutar det värre nästa gång. Nja något sånt är det nog.
Citera
2024-06-02, 20:24
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olle.holm
Han kanske inte ville berätta för polisen att han sköt sig själv. Lite pinsamt om man är gangster att skjuta sig själv i foten.

Haha. Kan nog vara. Så går det när man är full o påtänd och leker flashig med sitt vapen. Pang. Ojojoj.
Citera
2024-06-02, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Endel har verkligen otur.

Misstänkte det hade hänt så var tvungen att googla upp det:
https://www.mirror.co.uk/news/world-news/gun-lover-shoots-penis-weapon-22868072

Förlåt off topic så tillbaka till ämnet. Någon som vet adressen ännu? Var ju tydligen massa vittnen men kanske inte så många i Backa som har Flashback?
Citera
2024-06-02, 20:53
Medlem
Med tanke på hur helikoptern rörde sig så torde det gälla Sagogången och flykt mot Backaskolan/Sonettgatan. Men det är mest gissningar...
Citera
2024-06-02, 20:53
Medlem
Jag är boende i Backa, norr om Selma.

Är också intresserad var detta skedde. Noterade ett gäng när jag gick hemifrån till bilen runt 1730 som hängde. 4-5 grabbar med 2 ebikes i mtb-stuk. Samma typ av individer som hängde mycket på torget innan dom byggde om.

Man undrar ju över om det hänger ihop med denna skottlossningen
Citera
2024-06-02, 20:58
Medlem
vindsus86s avatar
Jag bor i Hisings Backa. Jag tyckte att jag hörde smällar. Kanske runt Julias gata 92-109 eller nåt. Det var väl en explosion däromkring för några månader sen också.
Citera
2024-06-02, 20:59
Medlem
froes avatar
Är boende i backa, såg blåljus köra på skälltorpsvägen och fortsätta ner mot villaområdet Åketorp. Detta var 18:45 ungefär.
Citera
2024-06-02, 21:00
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86
Jag bor i Hisings Backa. Jag tyckte att jag hörde smällar. Kanske runt Julias gata 92-109 eller nåt. Det var väl en explosion däromkring för några månader sen också.

Det är ju i så fall området runt Krum, och det är ju rätt ökänt som ett tillhåll.
Citera
2024-06-02, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86

Lite mer info nu på AB: Han ska vara i 40-årsåldern. Skjuten utomhus i ett tätbebyggt bostadsområde.

Vad jag kan se så ser Julias gata vara ett tätbebyggt bostadsområde:
https://maps.app.goo.gl/a8VcGFyS23dWiWzj9

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av expressen
flera samtal från allmänheten om att man hade hört smällar i området kring Julias gata i Hisings backa i Göteborg.

källa:
https://www.expressen.se/gt/man-skjuten-i-foten-i-goteborg/?gaa_at=eafs&gaa_n=ARTJ-U94w9Nz1kgxnsDoioeKxcXeTRc_K3TVf19EwUyvY7t83xhyfV1 cznWjNI0iVAA%3D&gaa_ts=665ccb1e&gaa_sig=yuLfU9Qu7C c32VPnJraF38r2F_Ns6JlqLwvdgjzN5srE1g9EBaiQVGQjbrFB DKqhy7e_RLjH2eDhKclPwyjuwQ%3D%3D
Senast redigerad av olle.holm 2024-06-02 kl. 21:40.
Citera
2024-06-02, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryttmästaren
Vilken adress? Backa är ju ganska stort område.

Det var tydligen vid gården nära soprummet sa polaren, vid Julias och Jacobs gator och de där, nära lekplatsen på gården och det orange huset. Många barn ute.
Citera
2024-06-02, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Det är nog säkert en intern uppgörelse. Med en varning att betalar du inte din skuld, så slutar det värre nästa gång. Nja något sånt är det nog.

110% det.
Citera
2024-06-02, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaskfilter
Jag är boende i Backa, norr om Selma.

Är också intresserad var detta skedde. Noterade ett gäng när jag gick hemifrån till bilen runt 1730 som hängde. 4-5 grabbar med 2 ebikes i mtb-stuk. Samma typ av individer som hängde mycket på torget innan dom byggde om.

Man undrar ju över om det hänger ihop med denna skottlossningen

Av vad jag hört från en som bor där, utan att gå in på något i detalj, men du bör verkligen ringa 112 och lämna dessa uppgifter. Ebike i sånt stuk kan vara mkt viktiga uppgifter enligt en del vittnen. Var lite oklart om det var moped eller ebike eller så som skyttarna drog iväg på men de ska ha använt ett liknande fordon som dessa iaf.

Vilken färg var ebiken? Var de mörka eller svarta är det ännu viktigare uppgift.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in