2024-06-02, 19:37
Medlem
Person skjuten i foten i Hisings backa. Polisen jagar gärningsmannen med helikopter och hund.

Mer info här
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1258881

Någon som har ytterligare information?
Citera
2024-06-02, 19:40
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olle.holm

Någon som har ytterligare information?

Nä. Men Hisings Backa är förmodligen Göteborgs största gangstercentrum för närvarande, så det är inte så svårt att gissa vad det handlar om.
Citera
2024-06-02, 19:45
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Imponerande ändå att träffa en fot, inte den största delen på människan direkt.
Citera
2024-06-02, 19:46
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Imponerande ändå att träffa en fot, inte den största delen på människan direkt.

Kanske vådaskott?
Citera
2024-06-02, 19:48
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Kanske vådaskott?

Trodde det jag också men då känns det fel att skicka upp helikopter och hundar för att jaga gärningsman.
Citera
2024-06-02, 19:51
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Trodde det jag också men då känns det fel att skicka upp helikopter och hundar för att jaga gärningsman.

Står iofs att man hört "höga smällar" läste jag nu på Aftonbladet. Man avfyrar väl inte ett vapen av misstag flera gånger om antar jag, så då är det nog inte vådaskott.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1258881
Citera
2024-06-02, 19:52
Medlem
Citat:

Han kanske inte ville berätta för polisen att han sköt sig själv. Lite pinsamt om man är gangster att skjuta sig själv i foten.
Citera
2024-06-02, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Kanske vådaskott?

Idiot. De misstänkta körde iväg på moppe eller hoj. Inget vådaskott. Polaren bor där och det var typ 20 småbarn ute och mitt bland dessa sköt de och flydde.
Citera
2024-06-02, 19:58
Medlem
Citat:
Han kanske inte ville berätta för polisen att han sköt sig själv. Lite pinsamt om man är gangster att skjuta sig själv i foten.

De misstänkta flydde fort på nån moppe eller hoj eller dyl. Många vittnen såg dem skjuta. Sluta snacka skit.
Citera
2024-06-02, 20:01
Medlem
Raytheons avatar
Citat:

En sköt sig i röven förra året.

(FB) Man sköt sig själv i skinkan, Helsingborg (2023-10-06)
Citera
2024-06-02, 20:02
Medlem
Vilken adress? Backa är ju ganska stort område.
Citera
2024-06-02, 20:04
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Idiot. De misstänkta körde iväg på moppe eller hoj. Inget vådaskott. Polaren bor där och det var typ 20 småbarn ute och mitt bland dessa sköt de och flydde.

Förstår du vad symbolen "?" betyder?
Jag frågade om det kunde vara ett vådaskott. Jag sade inte att det var vådaskott. Jag har lite svårt att veta vad som är troligt och otroligt utifrån en notis i en tidning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in