Citat:
Ursprungligen postat av
Reiwa
Ja, jag är en stark anhängare av att man ska tvingas leva som man lär och röstar. Det hade löst nästintill samtliga samhällsproblem över en natt.
Pushar du massinvandring? Ja, då ska du bo bland kaosblattarna och finansiera deras leverne. Pushar du klimatagendan? Ja, då ska du tvingas leva ett liv helt utan allt det som fossila bränslen möjliggör (vilket innebär att du svälter ihjäl inom en vecka). Pushar du den här björnfrågan på grund av en feministisk agenda? Ja, då ska du tvingas till ett möte med en björn.
Jag sympatiserar din ställning i de två första exemplen, men i fråga om björnen är det mest ett dilemma och inte betyder det att man ser varesig främmande mannen eller björnen som ofarliga.
Det är faktiskt en intressant dilemma till och med, för min del funderar jag fortfarande på vilket möte som är farligast (även ifall jag tror att det är björnen).
Det är också intressant med tanke på hur mycket man bör tvingas leva bara för att hemskheter kan inträffa, borde vi skydda kvinnor och lära dem att världen är farlig som om de vore barn?
Jag som lutar mer åt traditionalism snarare än antifeministisk jämställdism ala Per Ström anser att vi åtminstone bör lära kvinnor att vara på sin vakt för att män kan vara väldigt farliga. Ifall svaret är att en främmande man är farligare än en björn och att kvinnan inte kan göra något för att fly honom så kanske vi bör lära våra döttrar att vara mer försiktiga i deras möten med främmande män. För min del så finns det ingen anledning att sopa under mattan hur farliga män kan vara.
Jag skulle dock låta min 11-åriga son tälta i skogen med sin vän, men inte min 11-åriga dotter trots att båda skulle ha samma chans att bli våldtagna av en pedofil (och det tycks finnas fler bögpedofiler än heteropedofiler dessutom). Det beror på att jag som traditionalist anser att det är viktigare för en pojke att bygga upp sin mod och bli självständig än för en tjej, det är mer värdefullt för honom att ta risker i livet för hans framtida lycka, framgång och vitalitet.