Citat:
Ursprungligen postat av
BarnsligaBengt
Ja just det, kopplingen kanske är så simpel som att ”das auto” = tysk bil. Hon vill att tankarna ska gå till någon tysk bil som kan finnas i materialet. Och hon förklarar pedagogiskt i brevet hur man ska tolka WT-mannens agerande.
För mig framgår det mer och mer som att mannen kanske dirigerade en bil, eller kallade på en bil.
Hon kör också med en formulering som jag tycker känns ganska kvinnligt kodad:
Hans Holmér är en beundransvärd människa.
Självklart är UA en rättshaverist som inte har något med lösningen på MOP att göra över huvud taget. En lite extremare variant av Ålandsmaggan kan man säga.
Det är väl inte så vanligt med ensamvandrande kvinnor i materialet, men osvuret är bäst. Kvinnor reser ofta av naturliga skäl "i damkläder".
Ålandsmaggan och UA har väl det gemensamma att de inte har med lösningen på MOP att göra och
att de båda går att knyta till SE på olika sätt.
Jag har fått intrycket att Ålandsmaggan ofta far med osanning då hon nämner i förhöret att hennes man kommer ihåg samma sak. Nästan som att hon inte tror att hon ska bli trodd på egen utsaga. Däremot får jag inga rättshaveristvibbar av Ålandsmaggan. Bara mytomanvibbar.
Edit:
Detta är tråden om SE så jag tog mig friheten att skriva lite om Ålandsmaggan. Hoppas ingen tar illa upp.
Edit2: UA verkar ha som modus operandi att kontakta PU via präster anonymt. Det stämmer bra in på tipslämnaren på Snickarbacken. UA insåg nog att körtiden från Olofsgatan till Snickarbacken
där en man med SEs signalement sågs kliva in i samma bil(?) som på Olofsgatan passade in i hennes agenda.