2024-06-02, 11:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Det hoppas jag också. Jag hoppas att Sverige skall överge sin strategi om att man röstar på ett parti och inte en person. Så länge som man har denna form så skippar de stora partierna folket. Det kan man se när Sverige ger alla sina militära inkomster till Ukraina. Vad har Sverige för skydd då? Nato kommer inte att röra ett finger om t.ex Finland invanderar Sverige eller Ryssarna gör det.

Om Finland invaderar Sverige? Har du dygnat på ladd eller vad händer?

Om Ryssland invaderar Sverige så får vi ju hjälp av Nato. Det är ju det försvarsalliansen är till för och enda anledningen till att vi gick med
Citera
2024-06-02, 11:48
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Världen har aldrig varit närmare total ödeläggelse än nu. Och risken ökar varje dag. Var detta slutar vet vi inte.
Och detta orsakat av en dvärg med tsarambitioner och storhetsvansinne!
Citera
2024-06-02, 11:49
Medlem
Citat:
Världen har aldrig varit närmare total ödeläggelse än nu. Och risken ökar varje dag. Var detta slutar vet vi inte.

Är detta ett nytt manus? Alarmist-vatniks?
Citera
2024-06-02, 11:57
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:

Total desperation i trollfabriken. Det måste gå riktigt illa för massmördaren Putins tredagarsoperation när proryssar desperat tvingas att posta patetiska kärnvapenhot.
Citera
2024-06-02, 11:58
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Gammalt manus att hota med kärnvapen om inte Putin får som han vill.
Citera
2024-06-02, 12:12
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Som sagt. Man glädjer sig åt ironin när nu stryker med i en attack från Ryssland.

’Hjelp vi är ju för rysk imperialism!’

Så om jag inte vill kriga med Ryssland så betyder det att jag är för "rysk imperialism"?
Konstig logik. Jag har varit här från första början för att jag inte vill stryka med i en attack från Ryssland.
Det är mitt mål.
Citera
2024-06-02, 12:15
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Och detta orsakat av en dvärg med tsarambitioner och storhetsvansinne!

Och grunden las av en president som hävdade att: "Alla som inte är med oss är emot oss".
Citera
2024-06-02, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Vad din agenda är syns ju solklart, tror du att du kan dölja det? kork.

Om du hade haft det allra minst av ärlighet eller humanism och följa vad du själv sktiver så ska du ju verka för att ryzzen lägger ner vapnen, nu!
Din inställning är äcklig.

Jag vill ju att de lägger ner vapnen nu också. Var har jag skrivit något annat?
Citera
2024-06-02, 12:22
Medlem
KABUNs avatar
Citat:

Nej, det har alltid varit min största fasa. Det är därför jag är här. Jag är inte lika benägen till det kollektiva självmordet som många andra.
Citera
2024-06-02, 12:29
Medlem
Jack.Elams avatar
Både Kina och Ryssland svinar sig inför Zelenskys fredskonferens.

https://www-pravda-com-ua.translate.goog/news/2024/06/2/7458764/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=en-US&_x_tr_pto=wapp
Citat:
China refuses other countries to go to the Peace Summit - Zelenskyi

Ukraine currently has confirmation from 106 countries of the world regarding their participation in the Peace Summit in Switzerland on June 15, but Russia is trying to prevent its holding, and China is helping it in this, President Volodymyr Zelenskyi said.

[...]

Today, Russia travels to many countries of the world, threatening to block food products, agricultural products or chemicals, energy prices, or simply putting pressure on other countries of the world not to attend the summit.

[...]

China, unfortunately, on the contrary, is working to prevent countries from coming to the Peace Summit.
Citera
2024-06-02, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4D4
Jag vill ju att de lägger ner vapnen nu också. Var har jag skrivit något annat?

Vad bra! Då anser du självklart att alla ryska trupper ska lämna Ukraina före fredsförhandlingar påbörjas. Eller?
Citera
2024-06-02, 12:50
Medlem
Citat:
Vad bra! Då anser du självklart att alla ryska trupper ska lämna Ukraina före fredsförhandlingar påbörjas. Eller?

Som jag skrivit flera gånger. Ukrainas slutliga öde kan man gärna förhandla om i decennier. Just nu tror jag det realistiska är att frysa konflikten där den står just nu. Sedan bör förhandlingar inledas. Om Ryssland vill dra sig tillbaka från nuvarande positioner och ensidigt avsluta kriget, har jag naturligtvis inget att invända mot det. Men om de inte kan tänka sig det, förespråkar jag omedelbart eldupphör och förhandlingar på en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in