2024-06-02, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Ja problemet är att 99% av dom som går igång på det här här inne inte ens förstår vad åtalet handlar om.

Det handlar INTE om bokföringsbrott eller om utomäktenskapliga förhållanden eller ens om betalning för någons tystnad.

Varför, jo för att inget av detta är federala brott, inte brottsligt öht. Utom möjligen det påstådda bokföringsbrottet som i sånt fall är en mindre förseelse som medför böter på några tusen dollar på sin höjd.

Så, man prövar en teori. Att detta är ett brott mot federala vallagar istället.

Först måste man dock bevisa att en betalning (muta) gjorts, för det kallar man en porrstjärna som vittne.

Sen måste man bevisa att pengar från valkampanjkassan använts, för det använder man Trumps dåvarande advokat och en dömd lögnare som vittne.

Sen påverkar man rättegången genom att avvisa försvarets vittnen som kan påvisa felaktigheter här (som exempel, se nedan artikel om detta). Samt instruerar juryn att dom inte behöver vara överens om alla åtslspunkterna (har aldrig hänt tidigare) läser upp dom 59 sidorna instruktionerna men lämnar inte ut några skriftliga underlag till juryn, utan dom får be om att få dom upplästa (har heller aldrig hänt tidigare).

Allt för att förvirra och försvåra och styra juryn och därmed styra utgången.

Rättshaveri när det är som värst.

FEC Commissioner Blasts Trump Conviction, Debunks Claim He Violated Election Law

Former Commissioner of the Federal Elections Commission, Brad Smith, a preeminent expert on campaign finance law has taken to social media to lash out against the Manhattan trial that led to the conviction of former President Donald Trump.

https://thepoliticsbrief.com/2-fec-commissioner-blasts-trump-conviction-debunks-claim-he-violated-election-law/

Kunde inte sagt det bättre själv, då du är en av dessa som inte förstår åtalet och i stället väljer att sprida desinformation.
Citera
2024-06-02, 10:08
Medlem
Citat:
Ja problemet är att 99% av dom som går igång på det här här inne inte ens förstår vad åtalet handlar om.

Det handlar INTE om bokföringsbrott eller om utomäktenskapliga förhållanden eller ens om betalning för någons tystnad.

Varför, jo för att inget av detta är federala brott, inte brottsligt öht. Utom möjligen det påstådda bokföringsbrottet som i sånt fall är en mindre förseelse som medför böter på några tusen dollar på sin höjd.

Så, man prövar en teori. Att detta är ett brott mot federala vallagar istället.

Först måste man dock bevisa att en betalning (muta) gjorts, för det kallar man en porrstjärna som vittne.

Sen måste man bevisa att pengar från valkampanjkassan använts, för det använder man Trumps dåvarande advokat och en dömd lögnare som vittne.

Sen påverkar man rättegången genom att avvisa försvarets vittnen som kan påvisa felaktigheter här (som exempel, se nedan artikel om detta). Samt instruerar juryn att dom inte behöver vara överens om alla åtslspunkterna (har aldrig hänt tidigare) läser upp dom 59 sidorna instruktionerna men lämnar inte ut några skriftliga underlag till juryn, utan dom får be om att få dom upplästa (har heller aldrig hänt tidigare).

Allt för att förvirra och försvåra och styra juryn och därmed styra utgången.

Rättshaveri när det är som värst.

FEC Commissioner Blasts Trump Conviction, Debunks Claim He Violated Election Law

Former Commissioner of the Federal Elections Commission, Brad Smith, a preeminent expert on campaign finance law has taken to social media to lash out against the Manhattan trial that led to the conviction of former President Donald Trump.

https://thepoliticsbrief.com/2-fec-commissioner-blasts-trump-conviction-debunks-claim-he-violated-election-law/

Vi ska också komma ihåg att det är INTE bevisat bortom rimligt tvivel att någon betalning för någons tystnad ur kampanjkassan ens skett. Det står ord mot ord.

DET borde juryn ha instruerar att ta särskild hänsyn till att dom måste vara ENIGA om att det är klarlagt av en hederlig domare, istället instrueras dom att det är okej att vara oeniga.

Korruption när det är som värst.
Citera
2024-06-02, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Kunde inte sagt det bättre själv, då du är en av dessa som inte förstår åtalet och i stället väljer att sprida desinformation.

Säger den som antagligen är den här inne som känner sig mest träffad
Citera
2024-06-02, 10:12
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Två MAGA- myter här. Amerikanskt domstolsväsendet är självständigt; Biden hade självfallet inte något med detta att göra. Sedan är Biden gammal, men är i bra mental form - annars skulle han inte ställa upp för en period till.

Biden i bra mental form? Driver du med mig? Han är fan mer dement än vad min 94-åriga mormor var när hon gick bort.
Citera
2024-06-02, 10:14
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Biden i bra mental form? Driver du med mig? Han är fan mer dement än vad min 94-åriga mormor var när hon gick bort.
Du hittar bara på! Jag rekommenderar dig att lyssna på på hans senaste intervju där han kommenterade det fällande domarna mot Donald Donald Trump. Biden är verkligen inte dement utan i bra form! Det där påstående bara en av alla lögner från republikanernas trollfabrik!!
Citera
2024-06-02, 10:15
Medlem
Har Stormy Daniels gjort sig skyldig till något brott genom att ta emot pengar för att vara tyst och sedan prata?
Citera
2024-06-02, 10:16
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Problemet för dig är att du inte förstår brottet.

Första gången handlade det om bokföringsbrott, som inte är ett federalt brott.

Nu försöker dom få det till att det handlar försök till valpåverkan, enkom för att kunna ta det till en federal domstol med korrupta åklagare och domare.

Ett mycket långsökt och helt teoretiskt rättsfall som aldrig prövats tidigare.

Och jo, det är helt upp till åklagaren, i båda fallen, att bedöma sannolikheten för att bevisen räcker till fällande dom. Finns INGEN skyldighet alls att åtala bara för att någon kommer med en anklagelse.
Du har tydligen missat att det är en delstats domstol som Trump är åtalad i. För all del – det amerikanska rättssystemet är komplicerat. Bokföringsbrott är naturligtvis ett brott
Citera
2024-06-02, 10:16
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm

Frågan är om jurryn förstått åtalet.
Citera
2024-06-02, 10:18
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattedogg
Har Stormy Daniels gjort sig skyldig till något brott genom att ta emot pengar för att vara tyst och sedan prata?
Någon form av avtalsbrott? Skulle inte tro att det är aktuellt i det här fallet för då hade hon säkert stämt av Trump för länge sedan. Dessutom så om jag fattat rätt så fick damen ifråga inte pengar för att hålla tyst utan det var exklusivitet till försäljning av hennes historia. I så fall så skulle det antagligen vara avtalsbrott av henne att skriva en bok om fallet eller få betalt av sig New York Times för en exklusiv intervjuserie. Däremot kan jag Inte tänka mig att lagen skulle förbjuda henne att tala inför domstol.
Citera
2024-06-02, 10:23
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Du hittar bara på! Jag rekommenderar dig att lyssna på på hans senaste intervju där han kommenterade det fällande domarna mot Donald Donald Trump. Biden är verkligen inte dement utan i bra form! Det där påstående bara en av alla lögner från republikanernas trollfabrik!!

O klippet på Fox News när Biden lämnar scenen stapplandes o får en sista fråga om Trump, lär bli historisk.
Citera
2024-06-02, 10:25
Medlem
Citat:
Någon form av avtalsbrott? Skulle inte tro att det är aktuellt i det här fallet för då hade hon säkert stämt av Trump för länge sedan. Dessutom så om jag fattat rätt så fick damen ifråga inte pengar för att hålla tyst utan det var exklusivitet till försäljning av hennes historia. I så fall så skulle det antagligen vara avtalsbrott av henne att skriva en bok om fallet eller få betalt av sig New York Times för en exklusiv intervjuserie. Däremot kan jag Inte tänka mig att lagen skulle förbjuda henne att tala inför domstol.

Inför domstol kan väl inget avtal gälla? Men om hon fått pengar eller något annat för att vara tyst och sedan kommer historien ut, Trump har ju inte pratat om det. Vore dock väldigt avslöjande om Trump stämmer henne för att ha brutit avtalet.
Citera
2024-06-02, 10:30
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Frågan är om jurryn förstått åtalet.
Det där är ju en kritik mot det amerikanska systemet, och en förklaring till att amerikanska advokater låter så bombastiska i sin retorik - som politiker. Tycker det svenska systemet där domare och lekmän dömmer tillsammans är bättre. Men tror domaren har viss möjlighet att instruera juryn tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in