2024-06-02, 03:37
Medlem
HassanVonEssens avatar
TS kommer ju utan tvekan fortsätta begå småbrott. Annars tänker man inte "hur man ska ducka polisen" i fortsättningen eller att "kriminalitet lockar". Så ja du, fortsätt gärna begå småbrott men undvik att skada någon annan fysiskt. Det positiva med att du fortsätter på brottets bana är att du skapar arbetstillfällen. Om ingen vore som du hade så att säga väldigt många blivit arbetslösa. Jag hejar på dig!
Citera
2024-06-02, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charmigentvatrefyr
Tjena

Ska mucka från rättspsyk där jag suttit 3 år nu, ej min första volta. Fälldes för lite våldsbrott och hot.

Va ska man tänka på? Man sitter rätt tajt.

När du söker jobb så skriv inte i ditt CV att du har suttit på rättspsyk.
Citera
2024-06-02, 06:27
Medlem
Får du hjälp med bostad?
Halvvägs hus?
Får du stöd av psykolog?
Har du kvar din familj?

Av erfarenhet från x som åkte in och ut på kåken tills han till sist söp ihjäl sig.

Nätverk
Bostad
Jobb
Gå i terapi
Gå till kyrkan
Det är ju ett missbruk att vara våldskriminell så du måste fylla dina dagar med annat
Flytta gärna LÅNGT från där du brukar vara

Skaffa inte tjej förrän du är stabil i dig själv

Kanske skaffa hund?
Citera
2024-06-02, 06:38
Medlem
Citat:
Absolut, man mer än i häkte (där är det 3600SEK/dag), rör sig om miljonbelopp varje år.

Nja att be om ursäkt är inte riktigt tillämpbart, kan riva upp gamla sår

Jobb ja.. blir svårt men värt ett försök!

OBS: Tänkte mer vad tänka på för att bli av med villkorlig frigivning, så kallad öppenvård. Man får ej supa och sånt.

Du kan ha rätt till Nystartsjobb. Kontakta en arbetsförmedling. Kan ju vara en väg att komma vidare till mer frihet
Citera
2024-06-02, 07:49
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Absolut, man mer än i häkte (där är det 3600SEK/dag), rör sig om miljonbelopp varje år.

Nja att be om ursäkt är inte riktigt tillämpbart, kan riva upp gamla sår

Jobb ja.. blir svårt men värt ett försök!

OBS: Tänkte mer vad tänka på för att bli av med villkorlig frigivning, så kallad öppenvård. Man får ej supa och sånt.
Kanske skall vi öppna Marstrand igen. Köra den hårda vägen. Jobbar du inte, så äter du inte. Hade blivit billigt.
Citera
2024-06-02, 07:51
Medlem
Citat:
Volontär? Mannen dom tar folks pengar och ger till sig själva, och sin egna organisation.
Vilka pengar? Om du volontärar på språkcafé eller som läxhjälpare eller med att besöka äldre som är ensamma är det inga pengar inblandade alls.
Citera
2024-06-02, 08:02
Medlem
GertBennys avatar
Tack TS för att du med din attityd och historia av att kosta samhället miljonbelopp, lyckas lätta mitt samvete över att jobbat svart lite då och då samt varit arbetslös i vissa perioder. Jag känner mig som en samhällets stöttepelare just nu faktiskt
Citera
2024-06-02, 09:03
Medlem
DenArgaNegerns avatar
Lös ett gymkort, skaffa en 18 åring och ta steroider. Undvik droger och alkohol och skaffa en kristen tro.
Citera
2024-06-02, 09:24
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Tjena

Ska mucka från rättspsyk där jag suttit 3 år nu, ej min första volta. Fälldes för lite våldsbrott och hot.

Va ska man tänka på? Man sitter rätt tajt.

Bara nyfiken; får man något slags bidrag när man sitter på rättspsyk? Hur mycket och varifrån?
Citera
2024-06-02, 09:27
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyngSmEll
Jobba som volontär, något gott kan du göra innan du dör och förtjäna dina socpengar.
plus på den, karma poäng.
Citera
2024-06-02, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
TS kommer ju utan tvekan fortsätta begå småbrott. Annars tänker man inte "hur man ska ducka polisen" i fortsättningen eller att "kriminalitet lockar". Så ja du, fortsätt gärna begå småbrott men undvik att skada någon annan fysiskt. Det positiva med att du fortsätter på brottets bana är att du skapar arbetstillfällen. Om ingen vore som du hade så att säga väldigt många blivit arbetslösa. Jag hejar på dig!

Exakt.

Finns inte en chans i helvetet att TS kommer sluta med sin brottsliga bana. Kommer inte hända.

Dessutom, korkad och klantig han verkar vara (har åkt dit och suttit inne flertalet gånger innan), så kommer TS åka in igen på nytt. Det är bara en tidsfråga innan allt upprepar sig igen.

TS; ta och njut av en kall god öl nu medan du kan!
Citera
2024-06-02, 11:09
Medlem
KarmageddonN0Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Exakt.

Finns inte en chans i helvetet att TS kommer sluta med sin brottsliga bana. Kommer inte hända.

Dessutom, korkad och klantig han verkar vara (har åkt dit och suttit inne flertalet gånger innan), så kommer TS åka in igen på nytt. Det är bara en tidsfråga innan allt upprepar sig igen.

TS; ta och njut av en kall god öl nu medan du kan!

Med ditt resonemang är det fan du som borde sitta inlåst ditt slödder..

OT: TS,ta reda på vad du vill ha ut av ditt liv och agera därefter. Gör en famårsplan och sätt delmål.
Ingen annan än du kan leva ditt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in