2024-06-01, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Att mucka med alla som du ser, och inte dra dig för att hota folk du möter. Det är väl #1.

Resten ger sig ned tiden (tex. planera dina nästa våldsbrott).

A jo, men det ena ledde till de andra.

Planerar inga nya brott, som du säger har 3 års inspärrning gjort sitt. Mest ölen jag funderar på, en kall jävla ÖL.
Citera
2024-06-01, 22:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av charmigentvatrefyr
Ja jo, kombinerat med medicin är det inte att föredra, att dricka.

Ska fundera på att skita i alkoholen men gått 3 år nu damn.

Bra gjort klara 3år utan!
Måste vara en riktigt hälso boost
Citera
2024-06-01, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permaflox
Vad innebär dett att sitta inne på rättspsyk?
tydligen att man får surfa på flashbacken
Citera
2024-06-01, 22:13
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Det är du som sätter det inom citationstecken, det jag mena. Nu gör du samma med "sjukdom".

Vad är grejen mannen?

Tappade du förståndet helt på psyk eller? Läs tillbaka dina egna inlägg i denna tråd, det är du som skriver så om din sjukdom. Jag återciterar bara.
Citera
2024-06-01, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Tappade du förståndet helt på psyk eller? Läs tillbaka dina egna inlägg i denna tråd, det är du som skriver så om din sjukdom. Jag återciterar bara.

När du citerar, citerar du ett enda ord, ok, japp, den nivån.

Nej inga problem men när du skriver citationstecken vid ett enda ord framstår det som att du ifrågasätter just det ordet, inte att du citerar. Det framgår ej tydligt.
Citera
2024-06-01, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smarree88
Bra gjort klara 3år utan!
Måste vara en riktigt hälso boost

Det är inget jag rekommenderar
Citera
2024-06-01, 22:24
Avslutad
Citat:
Det är inget jag rekommenderar

Kan vara bra om man är en som dricker för mycket

Måste man ha nån aktivitet på sjukhuset som jobb eller studera eller kan man chilla på rummet hela dagarna?
Citera
2024-06-01, 22:24
Medlem
Denoms avatar
Citat:
klass 1 - förvar, observation
klass 2 - förvar, observation, promenader med personal, lite mer friheter, dator 1 timme om dan osv.
klass 3 - utsluss, egen dator, egen mobil.

Ja och nej, har permissioner "hem" åker å träffar bruden några dagar i veckan. Sen åker jag tillbaka några dagar. Men nu är det slut med det och jag ska få villkorlig frigivning, som här kallas öppenvård, som är mycket striktare än villkorlig frigivning, och behöver Flashbacks råd om hur jag håller mig från lagens långa arm.
Det är inte så svårt att klara av. Gå dit regelbundet och lämna urinprov samt blodprov så de ser att du är nykter och drogfri så är du klar på några år.
Citera
2024-06-01, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadGinger
tydligen att man får surfa på flashbacken

Man får egen dator och egen mobil inför mucken.

Klass 1 & 2 är som kåken. Klass 3 är fritidsgård.
Citera
2024-06-01, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Det är inte så svårt att klara av. Gå dit regelbundet och lämna urinprov samt blodprov så de ser att du är nykter och drogfri så är du klar på några år.

Ska man va nykter flera år till? Ute i de fria, med alla dess frestelser?
Citera
2024-06-01, 22:27
Medlem
Citat:
Jo men är detta typ svabba toaletter du menar. Kan tänka mig att bli VD, däremot. Annars lockar de kriminella tyvärr.

"VD" kommer du inte bli. Varken i normala företag eller som ledare av större kriminella organisationer. Det kan du fetglömma om du skall vara realistisk. Du är för korkad och för osmart för det (hade du varit tillräckligt smart hade du inte suttit inne till att börja med).

Sverige har en massa kriminella nätverk och organisationer. Kommer finnas mycket goda möjligheter för dig att ansöka till någon av dessa familjer/klaner för en fin karriär. Att du suttit på rättpsyk är bara bra för ditt CV inom denna typ av organisationer. Ju mer grova våldsdåd du begått, ju mer attraktiv kommer du vara på den kriminella arbetsmarknaden. Lycka till!
Senast redigerad av mtflash 2024-06-01 kl. 22:29.
Citera
2024-06-01, 22:27
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ska man va nykter flera år till? Ute i de fria, med alla dess frestelser?
Ja efter något år på öppenvården får du remiss till allmänpsyk och går dit istället i 6-12 månader med fortsatt LRV. Om du har skött dig då blir du fri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in