2024-06-01, 20:45
Medlem
Kapten-Kepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charmigentvatrefyr
Arbeta mja jag är inte helt omöjlig men vad erbjuds? Hur ser rättspsyk ut på CV:t?

Många arbetsgivare skiter i vilket bara du får jobbet gjort.
Citera
2024-06-01, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FantomenOchGuran
Tror du underskattar hur sjuka folk på rättspsyk är.

Hörde en rolig historia faktiskt om det med en annan intagen.

De här är nog ett tag sen, han var på åldern, runt 60 år va han. 90 eller 00 tal.

De handla om en bankrånare som hade fått rättspsyk, han råna banker med en apelsin. Så han hade en apelsin i fickan, gick in på banken, och sa det var en handgranat han hade i fickan, och att dom skulle ge alla pengar osv. Så höll han på och åkte fast till slut och fick rättspsyk.

Så ja typ sånt folk, dom flesta är dock helt brända pga benzo eller tungt missbruk i bagaget, jag har aldrig haft missbruk. Om dom tagit mkt benzo dom är riktigt brända då asså, är ingen hemma satt säga. Living dead.
Citera
2024-06-01, 20:46
Medlem
Litenhetens avatar
Citat:
Aahhh, jag vill ha en bärs! Ska ha muck fest med mina polare sen och dom föreslår krogen såklart.

Men det går tyvärr inte, men uh så törstig jag är. Allt annat du säger låter rimligt.

Ska göra ett ärligt försök att sköta mig framöver,
Tyvärr är det så att alkohol är substans nummer ett som förvärrar både omdöme och annat som ligger där och ruvar.
Om du vill göra ett ärligt försök måste du låta bli alkohol. Det finns alkoholfri öl om det nu är smaken du är ute efter.
Men eftersom både du och dina polare vill dricka öl ger jag dig inte någon god prognos.
Hoppas jag har fel! 🤞🏼
Citera
2024-06-01, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robadido
Det är inte svårt att tänka sig rätt galna handlingar som ändå går att rättfärdiga, och i viss mån ursäkta som gör att man hamnar på rättspsyk eller fängelse. Men eftersom det är hot och våld misstänker jag det varit i personliga relationer du hamnat i kläm, och inte att du varit driven av något ideologiskt och att du ställt till det i ett samhällsperspektiv.

Risken för återfall är förmodligen stor, särskilt då det inte var första gången du suttit på rättspsyk. Är du säker på att det är bra du släpps ut?

Försök vända livet till något bättre och gör allt för att inte återfalla i gamla spår. Skapa beteenden och rutiner för att undvika att någonsin hamna i liknande situationer igen. Ifall detta innebär att leva i celibat eller som en eremit får du göra det. Ta din medicin och ha tät kontakt med vården. Undvik alkohol. Inget blir bättre med alkohol om man är latent sjuk i huvudet.

Jadå, förvaltningsrätten har tidigare konstaterat att jag har låg återfallsrisk och låg våldsrisk på en skala: låg-mellan-hög. Jag litar på den riskbedömningen också.

Har aldrig sutte på rättspsyk förut, däremot i fängelse och häkte.

Jo jo, men hur duckar man polisen i framtiden.
Citera
2024-06-01, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyngSmEll
Om du vill skada någon i framtiden så ta ihjäl dig själv ist.

Citera
2024-06-01, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Keps
Många arbetsgivare skiter i vilket bara du får jobbet gjort.

Jo men är detta typ svabba toaletter du menar. Kan tänka mig att bli VD, däremot. Annars lockar de kriminella tyvärr.
Citera
2024-06-01, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenheten
Tyvärr är det så att alkohol är substans nummer ett som förvärrar både omdöme och annat som ligger där och ruvar.
Om du vill göra ett ärligt försök måste du låta bli alkohol. Det finns alkoholfri öl om det nu är smaken du är ute efter.
Men eftersom både du och dina polare vill dricka öl ger jag dig inte någon god prognos.
Hoppas jag har fel! 🤞🏼

Ja jo, kombinerat med medicin är det inte att föredra, att dricka.

Ska fundera på att skita i alkoholen men gått 3 år nu damn.
Citera
2024-06-01, 20:54
Medlem
Citat:
Jadå, förvaltningsrätten har tidigare konstaterat att jag har låg återfallsrisk och låg våldsrisk på en skala: låg-mellan-hög. Jag litar på den riskbedömningen också.

Har aldrig sutte på rättspsyk förut, däremot i fängelse och häkte.

Jo jo, men hur duckar man polisen i framtiden.

Tror inte du ska behöva tänka "hur duckar man polisen i framtiden".

Såg att du skrivit du fått psykos. Något måste ju utlöst den. Undvik att någonsin hamna i samma och liknande situation igen. Ny umgängeskrets kanske inte är så dumt?

Även om jag inte får den känslan av dig, så vill jag ändå tänka att du kan vända det här till något bra, så att du inte hamnar i skiten igen, och att ingen annan behöver lida.
Citera
2024-06-01, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyngSmEll
Skit i alkoholen då lär du inte vilja dricka den sen.

Låter som du talar av erfarenhet Flashback Professorn
Citera
2024-06-01, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robadido
Tror inte du ska behöva tänka "hur duckar man polisen i framtiden".

Såg att du skrivit du fått psykos. Något måste ju utlöst den. Undvik att någonsin hamna i samma och liknande situation igen. Ny umgängeskrets kanske inte är så dumt?

Även om jag inte får den känslan av dig, så vill jag ändå tänka att du kan vända det här till något bra, så att du inte hamnar i skiten igen, och att ingen annan behöver lida.

Ny umgängeskrets är kanske nåt ja.. men de är svårt att bryta med gamla polare, oavsett deras påverkan på ens liv.

Ja då, ska göra mitt bästa för att bättra mig framöver,
Citera
2024-06-01, 21:20
Medlem
Litenhetens avatar
Citat:
Ny umgängeskrets är kanske nåt ja.. men de är svårt att bryta med gamla polare, oavsett deras påverkan på ens liv.

Ja då, ska göra mitt bästa för att bättra mig framöver,
Nej, det är inte svårt. Erkänn för dig själv att du vill inte. Du vill festa och skratta med dina polare. Sedan kommer baksmällan, men det är en annan dag. ”Det ska nog ordna sig”, typ. När du säger att du vill göra ditt bästa är det bara godhetssignalering. Inget äkta som kommer inifrån. Lusten till bärsen med polarna är äkta!
Citera
2024-06-01, 21:30
Medlem
Innan man skrivs ut så får man en hel frigång för att sakta återanpassa sig så att du varit inspärrad och plötsligt släpps ut och inte vet hur du ska göra är ren lögn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in