Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Jag ska hälsa alla historiker att ingen har tidigare blivit dömd för ekobrott.
Speciellt inte sådana som Al Capone, nu torkade han på skattefusk men ekobrott som ekobrott
Och det komiska inom ekonomiska brott, så just bokföringsbrott en vardag för dom.
Så varför ljuger dom och när det är uppenbart att dessa brott åtals för även om inte donalds är inblandad är en oerhört bra fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av
DroidBishop
Jo grova fel har begåtts. Domaren är för det första uppenbart olämplig eftersom han är en aktiv donator till demokraterna.
Man väntade länge med att delge Trump vad det faktiska brottet i teknisk detalj handlade om.
När Trumpsidan villa kalla sitt expertvittne som är en välrenomerad expert på valfusk, som mer eller mindre skrev reglerna, och skulle lägga fram teknisk bevisföring att Trumpkampanjen inte begick valfusk, så tilläts inte det av domaren.
Domarens sätt att hantera juryn var också gravt felaktig, han instruerade dom att det inte måste vara enhälligt, utan sade mer eller mindre: "välj en av dessa saker så räcker det för att ni är enhälliga."
Den här typen av "brott" har aldrig tidigare prövats som ett "felony case", därför att det inte är det.
Både Cohen och Daniels är uppenbart opålitliga vittnen.
Det finns mer, alltihop är bananrepublik 101.
Scotus BORDE häva domen, om man vill ha kvar ett rättsystem!
Jag håller med Musk:
https://x.com/elonmusk/status/1796440638617244012
Inge fel i rättegången har skett, men om det har, så är detta en enkel sak att påvisa.
För i rättssalen är det lagar som gäller, inte whataboutism.
Cohens vittnesmål är styrkt av nästan samtliga andra vittnesmål, så där faller den teorin om opålitlig.
Och varför inte Stormy är pålitlig är en gåta, och det hade varit så enkelt att kalla Melania.
Men jag inser att hon skulle bara bekräfta de delar som stormy vittnade om och hemmaförhållanden.
Och när du pratar om instruktionerna av domaren till juryn, så är det praxis det domaren sade.
Så där säger du alla rättegångar med jury har gjort fel alltid, och det är lite väl magstarkt påstående.
Jag inser att du inte förstår hur rättegångar fungerar och hur strikta de är.
Även domarens massa donation på vad var det nu, $30?
Det är redan hanterat av etikboarden och avfärdat att ha betydelse för rättegången, och i rättegången har inga procedur fel gjorts.
Och om de hittar ett, ja, då finns chansen för en ny rättegång, men den kommer bara komma fram till exakt samma sak.
Och pga vittnesmål och bevisen berättar donalds gjort brotten, och försvaret har inget som säger annat.(Detta lärde vi oss med rättegången.)