2024-06-01, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Säg Biden, om hans motståndare. Alla vet vem som är hans motståndare.

För övrigt så ljuger du.
Tucker Carlson snackade om det med Trump Jr..kommer inte ihåg ordagrant..
For övrigt ljuger jag aldrig.
Biden...nu är det sagt...känns det bättre for dig?
Citera
2024-06-01, 08:50
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Tucker Carlson snackade om det med Trump Jr..kommer inte ihåg ordagrant..
For övrigt ljuger jag aldrig.
Biden...nu är det sagt...känns det bättre for dig?

Som sagt det är en konspirationsteori att Trump kommer att bli mördad och att de kommer att ta bort hans säkerhetsvakter.

Alla presidenter har secret service livet ut.

Jag misstänker att konspirationsteorierna om att Trump kommer att bli mördad hänger ihop med om han skulle dö av naturliga skäl (han är inte ung och hälsosam) eller om han skulle välja att ta sitt egna liv (nu tror jag inte det lär ske) på grund av alla skulderna osv.

Så kan de skylla detta på Biden och säga att han mördade honom.
Senast redigerad av Ondahamstern 2024-06-01 kl. 08:53.
Citera
2024-06-01, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Lögnaren är Donalds som nu är dömd på 34 åtalspunkter

Juryn gjorde bedömningen att Donalds passar bäst bakom galler - lock him up!

Ja, men för detta lär nog straffet ändå bli relativt lindrigt. T.ex böter, villkorlig dom eller samhällstjänst. Varför inte som clown på McDonalds? 🤡
Citera
2024-06-01, 08:59
Medlem
Kämpendahls avatar
Någon som har en lista över de 34 punkter som Trump fälldes för?

En punkt verkar ha varit bokföringsbrott. Om jag förstått det rätt så har Trumps företag Trump Organizaton betalat 130000 dollar till advokaten som sedan betalade dem till Stormy Daniels. Trump Organization bokförde det sedan som "juridiska kostnader", alltså ett bokföringsbrott.

Några skriver i tråden att Trump använde sina privata pengar för att betala Daniels, men så verkar inte fallet ha varit.
Citera
2024-06-01, 09:01
Medlem
CapsLock99s avatar
Trumps stöd ökar nu över hela USA och i alla stater bland alla kategorier väljare. Amerikanska allmänheten ser hur deras rättsystem nyttjas för försök till politiska vinster och viljan att slå ut den ledande kandidaten till USA högsta post.

Speaker of the House blir intervjuad ang domen.
Väl värd att se och höra.
https://youtu.be/Koa80XAm6dI?si=bTaqKgrsDWDFDFYI
Citera
2024-06-01, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Som sagt det är en konspirationsteori att Trump kommer att bli mördad och att de kommer att ta bort hans säkerhetsvakter.

Jag misstänker att konspirationsteorierna om att Trump kommer att bli mördad hänger ihop med om han skulle dö av naturliga skäl (han är inte ung och hälsosam) eller om han skulle välja att ta sitt egna liv (nu tror jag inte det lär ske) på grund av alla skulderna osv.

Bennie Thompson kongressman från Mississippi föreslåg efter domen att man ska ta bort Trumps säkerhetsvakter så den delen är inte längre nåt teori
Citera
2024-06-01, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Vad är din uppfattning då? Helst någon som passar utanför konspirationsforumet.

Vadå uppfattning ? Målet i frågan togs inte upp av dom som ansvarar för att valen ska gå rätt till eftersom det fanns inga bevis . Sen kommer en demokratiskt DA(som fick jobbet baserat på sitt Trump hat) som LOVAR göra allt för o sätta dit Trump . Ett brott där Michael Cohen redan suttit inne för , i en stad som är demokratiskt styrd där en domare öppet avskyr Trump och han dotter arbetar för Nancy peolosi och Adam schiff. Nej behövd inga teorier o denna . Fakta är helt ute
Citera
2024-06-01, 09:10
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Vadå uppfattning ? Målet i frågan togs inte upp av dom som ansvarar för att valen ska gå rätt till eftersom det fanns inga bevis . Sen kommer en demokratiskt DA(som fick jobbet baserat på sitt Trump hat) som LOVAR göra allt för o sätta dit Trump . Ett brott där Michael Cohen redan suttit inne för , i en stad som är demokratiskt styrd där en domare öppet avskyr Trump och han dotter arbetar för Nancy peolosi och Adam schiff. Nej behövd inga teorier o denna . Fakta är helt ute
Menar du att juryn är köpt eller något?
Citera
2024-06-01, 09:13
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Bennie Thompson kongressman från Mississippi föreslåg efter domen att man ska ta bort Trumps säkerhetsvakter så den delen är inte längre nåt teori

Att en ensammen kongressledamot föreslår något innebär inte att det kommer att ske.
Citera
2024-06-01, 09:22
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hickoryyy
Kan du komma med något i sak istället för konspirationer. Snälla. Det blir ytterst fånigt när du uttalar dig.
Okej fine, för alla er som uppenbarligen inte har någon koll.

"Hush-money" fallet i NY bygger på följande premisser:

1) Att företag inte ska klassifiera betalningar till till advokater som "legal services".

2) Att om en presidentkanditat undlåter att exponera negativ information så är det illegal valpåverkan.

3) Det fanns inga andra orsaker än att försöka påverka valet som Trump betalade Stormy Daniels

Alla ovanstående är falska, givetvis.

Vem var det som gjorde betalningen på $130 000 till Stormy Daniels? Jo, Trumps tidigare advokat Michael Cohen. Dessa pengar betalade sedan Trump org till Michael Cohen som ersättning för lagliga utgifter. Cohen är dessutom en känd lögnare och har erkänt att han stulit från Trump. Det är mycket möjligt att organisationen Trump bara har betalat Cohen slentrianmässigt för lagliga utgifter, utan att Trump hade direkt koll på vad det handlade om eller brydde sig så mycket om det.

Domaren i fallet, Juan Merchan, har donerat till Biden och är djupt biased. Han hindrade Trumps advokater att presentera vittnen som kunde styrka att detta inte kunde vara valpåverkan. Hans sätt att hantera juryn är minst sagt konstig och oetisk.

Det här är en bra sumering av en del av den här bisarra domen: https://thehill.com/opinion/criminal-justice/4691715-a-manhattan-canned-hunt-the-trump-jury-is-out-but-is-the-case-in-the-bag/

Du kan lyssna på mängder av rättsexperter som alla säger samma sak. Det är en showtrial och inget i bevisningen duger för att ens dra det till domstol från första början. Både Stormy Daniels och Michael Cohen är bedragare, bevisligen så! Daniels har erkänt till att ha skickat hotfulla sms till Trump där hon hotar att utpressa honom. Men i gamla intervjuver med Stormy Daniels innan Trump kandiderade så låter det helt annorlunda.

Rent rättstekniska principer har kastats åt sidan och det finns inte ens prejudikat för hur illa den här domaren har betett sig och viftat bort försvarets försök till att få fram vittnen och bevis. Det inte bara stinker, det är en öppen shitshow där man medvetet missbrukar lagen för att få bort en presidentkantidat genom rena lögner och falsarier.

Men tragiskt nog så finns det tillräckligt många som tror att det har gått rätt till och att Trump är en gansgster.
Citera
2024-06-01, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Fetade nr 1.
Om folk ser bevisen och ser att Trump visste om detta, så är det enkelt att komma fram till samma sak. Skyldig.
Trump har också med egna ord bekräftat detta. Inspelad.
Att 40% röstade på honom har ingen bärighet. Annat vore märkligt.

Fetade nr 2
Verkar vara det som många anhängare bryr sig om först. Inte lagen om rätt och fel.
Jag säger då så. Om valet 2024 gynnas av detta.
Sitt ner. Luta er bakåt. Njut av resan. Det måste vara fantastiskt att fällande domar hjälper Trump.
Behövs inga kampanjer. Behövs inga pengar. Sluta donera.

Det var inte 40% som röstade på Trump, det var närmare 50%

Jag gör inte ett skit utom att konstatera att Trump inte har begått något brott.

Rättsväsendet i NYC är otroligt korrupt och alla vet att det styrs av det demokratiska partiet.
Citera
2024-06-01, 09:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

Jag har en egen konspirationsteori. Jag tror Trump KOMMER att bli mördad- men av sina egna.
Nu är han fälld och MAGA vet nånstans innerst inne att han kommer förlora valet plus att Trump är gammal, sjuk och senil. Således värdelös för MAGA och deras sjuka ideologi. Så därför kommer Trump bli mer värd för dom som en martyr än som en gaggig presidentkandidat. Dom har helt enkelt inte råd att låta Trump åka på förnedrande storpisk igen av en nästan lika gaggig Biden.

Så man låter helt enkelt mörda Trump och sen skylla på nån annan. Lite som Reichstagsbranden i Berlin 1933.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in