Citat:
Ursprungligen postat av
DickeFix
Jag har en fråga till er som stödjer att vi fortsätter sända vapen till Ukraina. Kriget måste ju sluta någon gång. Hur tror ni kriget kommer sluta? Vad är er realistiska "fredsplan"? Hur har ni tänkt att den interna splittringen som funnits i sekler i Ukraina mellan gamla Polen-Litauen och gamla Novorossiya ska lösas? (...)
Hur bra har "splittringen" mellan Litauen och Ukraina gått de senaste 35 åren?
Hur bra har "splittringen" mellan Polen och Ukraina gått de senaste 35 åren?
Det kommer att gå lika bra framöver. Nej, det kommer t o m att gå bättre. Det är en av de goda poängerna med Rule based order och med europeiskt samarbete.
Du "oroar" dig verkligen för det minsta problemet. Det säger något om vad du egentligen håller på med.
Citat:
Ursprungligen postat av
R4D4
Jag har ju skrivit om det. Att han blev president genom en kupp där KGB stöttade honom mot att Jeltsin frånträdde och fick åtalsimmunitet. Jag har väl knappast i denna tråd beskrivit Ryssland som en mönsterdemokrati, utan som en post-sovjetisk stat präglad av många problem med korruption. Det är ju ni som stöttar Ukraina som däremot inte vill se att det landet är av ungefärligen samma demokratiska halt och ungefär lika korrumperat som Ryssland.
Därför jag skrivit flera gånger att denna bild som målas upp av att demokrati står mot diktatur i detta krig, den är felaktig.
Vad är det för idiotisk utgångspunkt du har?
Du gråter för att väst inte pumpade in mer statliga pengar i Ryssland för att rädda Ryssland på 90-talet och argumenterar för att väst ska strunta i Ukraina nu
för att det liknar Ryssland! Det visar att du utgår från falska premisser.