Citat:
Anastasia är de facto konstant ofräsch med flottigt hår, utsmetat smink och kraftigt överviktig. Jag tror att de flesta ser långt botom detta egentligen MEN, hennes eviga malande om sin övervikt, sitt utseende, sitt missnöje med sig själv leder tillslut till att omgivningen kan börja uppmärksamma sånt och att hon då omedvetet får sina tankar om sig själv bekräftade...och vem vill egentligen höra en framtvingad halvsanning om sig själv? "Där fick jag rätt till slut". "Det visste jag väl!" Hennes självhat tvingar så småningom omgivningen att ge henne rätt och då blir hon både förbannad och elak. Överlag för unga deltagare i år, för unga och inte rustade för verkligheten riktigt än. Jag undrar om dom testas psykologiskt? Har man ännu lite väl svag självkänsla så ska man inte delta i ett sånt här experiment!
Stackars Torsten är för ung och oerfaren för att känna igen det här mönstret, som är mycket vanligt bland omogna kvinnor.
Hon har osäkerheter, precis som alla har. Men istället för att fokusera på sina positiva sidor så trycker hon på för att få bekräftelse och när hon väl tvingat fram ett ärligt men sårande svar där hon "fått rätt till slut" så suger hon åt sig som en tvättsvamp.
Såret som Torsten orsakat sparar hon som en liten skatt som hon kan dela med sig av för att få ännu mer bekräftelse och omtänksamhet från alla som vill lyssna. Hon får sin belöning när alla tvingas tycka synd om henne och kärleksbomba henne med hur fin och bra hon är och hur dum Torsten varit.