2024-06-01, 12:30
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAntrophy
Anastasia är de facto konstant ofräsch med flottigt hår, utsmetat smink och kraftigt överviktig. Jag tror att de flesta ser långt botom detta egentligen MEN, hennes eviga malande om sin övervikt, sitt utseende, sitt missnöje med sig själv leder tillslut till att omgivningen kan börja uppmärksamma sånt och att hon då omedvetet får sina tankar om sig själv bekräftade...och vem vill egentligen höra en framtvingad halvsanning om sig själv? "Där fick jag rätt till slut". "Det visste jag väl!" Hennes självhat tvingar så småningom omgivningen att ge henne rätt och då blir hon både förbannad och elak. Överlag för unga deltagare i år, för unga och inte rustade för verkligheten riktigt än. Jag undrar om dom testas psykologiskt? Har man ännu lite väl svag självkänsla så ska man inte delta i ett sånt här experiment!

Stackars Torsten är för ung och oerfaren för att känna igen det här mönstret, som är mycket vanligt bland omogna kvinnor.

Hon har osäkerheter, precis som alla har. Men istället för att fokusera på sina positiva sidor så trycker hon på för att få bekräftelse och när hon väl tvingat fram ett ärligt men sårande svar där hon "fått rätt till slut" så suger hon åt sig som en tvättsvamp.

Såret som Torsten orsakat sparar hon som en liten skatt som hon kan dela med sig av för att få ännu mer bekräftelse och omtänksamhet från alla som vill lyssna. Hon får sin belöning när alla tvingas tycka synd om henne och kärleksbomba henne med hur fin och bra hon är och hur dum Torsten varit.
Citera
2024-06-01, 12:54
Medlem
mingtians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det En man har ofta bättre möjlighet att hålla distans till det han känner, men det betyder inte att han inte är sårad.

Är det verkligen så då? Vilka studier har du som grund för detta påstående?

Alla "män" som spelar apa och skriker och slåss tycker jag kanske motbevisar ditt påstående. Men vad vet jag.
Citera
2024-06-01, 13:06
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mingtian
Är det verkligen så då? Vilka studier har du som grund för detta påstående?

Alla "män" som spelar apa och skriker och slåss tycker jag kanske motbevisar ditt påstående. Men vad vet jag.

Jag har inga studier, jag hoppas vi slipper ta diskussionen till akademisk nivå. Jag tänkte mest kring relationer, ett typiskt klagomål från kvinnor är att mannen inte öppnar sig och berättar vad han känner.

Byt plats på Torsten och Anastasia och föreställ dig att Torsten skulle börja gråta och bryta ihop för att Anastasia inte tycker han är attraktiv - det är ju fullständigt otänkbart. Ingen man beter sig så, och gör han det så har han snart ingen partner längre.
Citera
2024-06-01, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillaLidaLagom
Nu får ni för fan ge er. Både när det gäller allas utseende och Jims eventuella beteende. Hur skriver ni om folk egentligen? NI är motbjudande. Deltagarna är med för att de söker kärlek, inte för att diagnostiseras och utseendebedömas.
En anledning till att de inte hittar kärleken är deras utseenden och diagnoser.

Ingen vill vara gift med ett diabetestroll eller en klåfingrig maniker.

Jag har även skrivit en del positivt. Torsten kan bli giftasmaterial genom ökad muskelmassa. Övergreppstjejen kan nog hitta en tråkig typ som behöver någon att vara med också.
Citera
2024-06-01, 13:51
Medlem
Okej, en ny spaning från Instagram: nu följer inte heller Emmy Jimmi. Det gjorde hon absolut för några dagar sen. Med tanke på att Emmy och Linnea verkar blivit nära vänner kan detta tyda på något?…
Senast redigerad av trepatronen 2024-06-01 kl. 13:52. Anledning: Glömde ordet ”spaning”
Citera
2024-06-01, 13:58
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brajebrasomfan
Är du helt jävla dum i huvudet eller? Mest troligt.
Alla som deltar i programmet kan dra sig ur när som helst.
Spela inte dum i huvudet säger jag då.

Ta inte inte allt så allvarligt och ta det lugnt med personangrepp framöver. Ett råd, lillkillen där.
Citera
2024-06-01, 14:33
Medlem
Flor-Idas avatar
Det som behövs är lite äldre deltagare. Kolla på MAFS Australien, där de flesta är runt 35. Wow, det är så spännande att man bara måste sträck-kolla på alla avsnitt. Sen är de mästare på att hitta udda intressanta personer.

Då är man också i den ålder att det här äktenskapet betyder något. Man är på vippen att "missa tåget" och anstränger sig mer för att lyckas. Sen kan det så klart slinka med omogna och oseriösa individer oberoende av ålder, men oddsen skulle nog vara betydligt bättre.

Sen är det ju själva uttagningsprocessen som skiljer sig avsevärt mellan Sverige och Australien. Aussarna lägger ner helt andra resurser på att djupintervjua hundratals personer under flera dagar. De svenska s k experterna framstår som amatörer i jämförelse (som inte ens vågar bekräfta att attraktion ÄR en grundläggande komponent).

För övrigt är jag helt kär i Emmy och Mattias. Så underbart söta och fina mot varann, med samma behagliga energinivå. Mattias är en trygg klippa för Emmy som har lätt att bli stressad över småsaker. Men han har tålamod och får henne lugn bara genom att vara där. De har verkligen vad man förr kallade för äktenskapstycke. Bästa matchen ever i GVFÖ.
Citera
2024-06-01, 14:44
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Spela inte dum i huvudet säger jag då.

Ta inte inte allt så allvarligt och ta det lugnt med personangrepp framöver. Ett råd, lillkillen där.

Men du snackar ju skit? Klart som fan att att någon reagerar på din skit.
Det är helt och hållet frivilligt att ställa upp i GVFÖ, precis som att det är frivilligt att träffa en kille/tjej på Tinder.
Senast redigerad av Brajebrasomfan 2024-06-01 kl. 15:19.
Citera
2024-06-01, 15:18
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Ursäkta men hennes ben och rumpa är över medel, det är ett brott att inte påpeka det. Och hon är himla snygg i färgerna hon väljer att ha på sig, avsnittet när hon skulle träffa Mattias på tågstationen och sen ha picknick i en park, så snygg.

Att du höjer någon till skyarna så mycket tyder på att du inte får ligga särskilt mycket.
Citera
2024-06-01, 15:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brajebrasomfan
Att du höjer någon till skyarna så mycket tyder på att du inte får ligga särskilt mycket.

Klassisk projicering, vad är du för arg, bitter incel?
Jag är en gift kvinna som kan ligga 3 ggr om dagen om jag vill, skrev i egenskap av uppskattande med-syster. Tänkte själv att ’Oh La La’ när hon gått omkring i bikini eller hävt sig ur poolen.
Citera
2024-06-01, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Det som behövs är lite äldre deltagare. Kolla på MAFS Australien, där de flesta är runt 35. Wow, det är så spännande att man bara måste sträck-kolla på alla avsnitt. Sen är de mästare på att hitta udda intressanta personer.

Då är man också i den ålder att det här äktenskapet betyder något. Man är på vippen att "missa tåget" och anstränger sig mer för att lyckas. Sen kan det så klart slinka med omogna och oseriösa individer oberoende av ålder, men oddsen skulle nog vara betydligt bättre.

Sen är det ju själva uttagningsprocessen som skiljer sig avsevärt mellan Sverige och Australien. Aussarna lägger ner helt andra resurser på att djupintervjua hundratals personer under flera dagar. De svenska s k experterna framstår som amatörer i jämförelse (som inte ens vågar bekräfta att attraktion ÄR en grundläggande komponent).

För övrigt är jag helt kär i Emmy och Mattias. Så underbart söta och fina mot varann, med samma behagliga energinivå. Mattias är en trygg klippa för Emmy som har lätt att bli stressad över småsaker. Men han har tålamod och får henne lugn bara genom att vara där. De har verkligen vad man förr kallade för äktenskapstycke. Bästa matchen ever i GVFÖ.

Kan inte du starta en tråd om gvfö australien?Jag begriper banne mig inte hur man startar en tråd🤨
Citera
2024-06-01, 16:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsvag
En anledning till att de inte hittar kärleken är deras utseenden och diagnoser.

Ingen vill vara gift med ett diabetestroll eller en klåfingrig maniker.

Jag har även skrivit en del positivt. Torsten kan bli giftasmaterial genom ökad muskelmassa. Övergreppstjejen kan nog hitta en tråkig typ som behöver någon att vara med också.

Nej ens utseende och potential är baserat på DNA. Det kan man inte bara ändra på. Stör mig på de som säger att det är bara att skaffa muskler. För Torsten blir det väldigt svårt då han har en viss kroppstyp förbestämt av hans DNA dvs en ektomorf. Det är lika befängt som att be dig att skaffa mer IQ genom att läsa mer böcker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in