2024-06-01, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Enligt dessa ska kvinnor som grupp hålla käften, inte kritisera män som grupp, acceptera att de utsätter kvinnor för våld av olika slag, speciellt sexualiserat sådant, av orsaker som är tämligen onödiga.

Haha! Vilket jävla skitsnack! Det är du som tycker att svenska kvinnor ska acceptera sexuellt våld i invandringens namn. Det är ett pris värt att betala för dig att svenskor blir våldtagna. Låt mig påminna dig själv om din egen ståndpunkt när det kommer till våldtäkt:

Citat:
Om invandring av 10 000 från Kongo innebär att vi räddar livet på dessa samt 40 000 fler människor i Kongo (pga pengar hemskickat) och förbättrar den pressade situationen något i Kongo som i sin tur kan leda till att x antal fler klarar livhanken och slipper bli torterade och eller våldtagna.

Om denna invandring innebär att runt 200 fler kvinnor per år i Sverige blir våldtagna eller utsätts för våldtäkt. (av de beräknade ca 36 000 fallen redan)

Är det då värt det?

200 våldtäkter mot minst 50 000 liv?

hmm? vad säger du?
Citera
2024-06-01, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Haha! Vilket jävla skitsnack! Det är du som tycker att svenska kvinnor ska acceptera sexuellt våld i invandringens namn. Det är ett pris värt att betala för dig att svenskor blir våldtagna. Låt mig påminna dig själv om din egen ståndpunkt när det kommer till våldtäkt:
som jag sa tidigare. kvinnor använder invandrings våld för att tysta vita män som dom hatar. genom att försvara farliga män för att hata oskyldiga män. dessa könsförädare är största hotet mot sverige.
varenda ord som kommer ur dom är kodat och betyder något helt annat. du kan aldrig ha en seriös diskussion.
BÖRJA HATA KVINNOR NU
Citera
2024-06-01, 14:03
Medlem
Citat:
Samma gäller även mig, jag anstränger mig hårt för att debattera sakligt...men bemöts ständigt av rent skit.
Du har varit oerhört otrevlig mot mig i tråden. Du började med att påstå att jag skulle debattera bättre, trots att jag aldrig har debatterat med dig. Sen fortsätter du med halmgubbar efter halmgubbar och påstod rent fruktansvärda saker.

Dina inlägg till mig i denna tråden är fullständigt bedrövliga.
Citera
2024-06-01, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexman
som jag sa tidigare. kvinnor använder invandrings våld för att tysta vita män som dom hatar. genom att försvara farliga män för att hata oskyldiga män. dessa könsförädare är största hotet mot sverige.
varenda ord som kommer ur dom är kodat och betyder något helt annat. du kan aldrig ha en seriös diskussion.
BÖRJA HATA KVINNOR NU

Du är lika patetisk som feministerna i tråden. Faktum är att du är en feminist, bara att man vänt på rollerna. Ta varenda feministisk text som skrivits och byt ut ordet man mot kvinna så får man dig.
Citera
2024-06-01, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Utveckla. Vilka är "de" som du ställer "snälla och skötsamma" mot?

Du förstår också va att ingen är 100% snäll eller skötsam?

"Snäll och skötsam" säger egentligen nada om en människa.
Ja, vilka är "de" som ni vänder er till?

Jag frågade Merapi men fick aldrig något svar från henne. Du raljerade irrelevanta saker.
Citera
2024-06-01, 14:06
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
(kan du inte sluta slå ihop flera användare i samma svar, måste den som svarar sitta och sortera ut hela tiden, schysstare om du svarar var och en.)
Visst, inga problem! Ber om ursäkt för de illa strukturerade inläggen tidigare.

Citat:
Nej det är bara ett kvitto på att folk inte gillar kvinnor och feminister eller någon som svarar "feministiskt" i vart fall, Micro är båda.
Inte i mitt fall. Baserat på vad jag vet om vissa andra, inte i deras fall heller. Det kan säkert stämma i vissa fall.

Du får helt enkelt acceptera att vissa av oss inte tycker om eller respekterar Micro, och att det är baserat på hennes eget beteende och inte några djupt rotade fördomar.

Citat:
det var inte kontentan av vad jag skrev, läs om, läs rätt.

Du får samma resultat oavsett om du tittar på absoluta tal, räknar ut per cap. eller bara räknar efter antal i vissa miljöer i detta fallet skogen.

det är bara om du skulle ställa frågan: vad vill du helst möta en man eller en trängd björnhona på 1 meters avstånd med 3 ungar att försvara och du beter dig som en idiot på 2 ben som du får fram statistik som talar i mannens favör.
Hahaha, nej, så långt behöver man inte gå. Björnar är farligare än män i allmänhet.

Lite kul att du talar om per capita då ett flertal användare i tråden redan försökt visa att räknar man per capita så blir det farligare med en björn.

Citat:
well använd ditt intellektuella resonemang och tala om vad du inte håller med om i mitt.

baserar du på vilket "intellektuellt resonemang"?
Har redan förklarat detta ett flertal gånger i tråden.

Citat:
Du kanske ska ta dig en titt på "trevligheterna" som nämna person dagligen möter då hon skriver på flashback, så får du kanske ett svar på varför hon då och då svarar som hon gör.
Samma gäller även mig, jag anstränger mig hårt för att debattera sakligt...men bemöts ständigt av rent skit.
Så är det för oss alla här på Flashback. Priset vi betalar för ett forum med ovanligt bred yttrandefrihet, tyvärr.

Men det är ändå skillnad på hur folk beter sig. Notera att jag har en mycket låg åsikt om Micro. Notera också att jag inte yttrat någon så hård åsikt om dig, trots att du argumenterar för samma ståndpunkt som Micro, och dessutom har gjort det mer envist än vad hon gjort (i interaktionen med mig, jag talar inte om tråden i allmänhet). Detta då du inte beter dig som Micro.

Citat:
De mest otrevliga i denna tråd är de antifeminister som bara vägrar acceptera att kvinnor svarar att de hellre väljer björn, och vilka orsaker som ligger bakom att de nu gör det.

Enligt dessa ska kvinnor som grupp hålla käften, inte kritisera män som grupp, acceptera att de utsätter kvinnor för våld av olika slag, speciellt sexualiserat sådant, av orsaker som är tämligen onödiga.
Finns idioter på båda sidor, det skulle jag aldrig förneka.

Sen drar förstås såna här trådar till sig en del incels och kvinnohatare. Har inte kommit ihop mig med någon av dem i den här tråden, tror jag, men har gjort det i andra trådar.

Citat:
Det är inte kvinnorna i tråden som är värda att kritiseras för otrevligheter...men så klart! är det en kvinna, eller ursäkta två, även Micro sitter du ju och nedvärderar, du väljer ut att kritisera.
Micro betedde sig värst mot mig, så jag sade det jag sade om henne. Hade hon varit man så hade jag sagt precis samma sak.

En genomgång av i min trådhistorik avslöjar ganska snabbt att majoriteten av mina hårda ord på Flashback varit riktade mot andra män.

Du får nog acceptera att min kritik av Micro inte är grundad i misogyni, utan i Micros eget beteende.
Citera
2024-06-01, 14:07
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Vet inte om jag håller med om mängden, men okej.

Finns massor med statistik på nätet, bara att gräva lite om du på allvar är intresserad.

Citat:
Ja, så tolkade jag också frågan.

Det var klokt av dig.

Citat:
Eh, va? Finns massor av anledningar till varför män tolkar frågan på det ena eller det andra sättet. Människor är lite mer komplicerade än att ett beteende alltid med säkerhet kan ha en enda orsak, speciellt när det gäller att tolka en frågeställning online. Hade du kunnat "se [män] som självständiga individer med egna erfarenheter" hade du förstått detta direkt utan att behöva få det påtalat för dig.

Många mäns reaktioner på kvinnors svar på frågan "man vs bear" har varit väldigt likriktade.

Citat:
Dessutom finns det en hel del kvinnor som besvarar frågan bokstavligt också, bara kolla i den här tråden. Och det kan knappast vara orsakat av att män "inte kan se kvinnor som självständiga individer med egna erfarenheter" !

Nja nån enstaka kvinna kanske, men långt ifrån majoriteten.

Citat:
Jag skulle gärna vilja debattera med "någon som behåller lugnet och inte låter sig provoceras av ert jävla trams," men nu talar vi ju om Micro här...

Problemet ligger hos dig. En normalfuntad människa har inga som helst problem med Micro och hennes debattstil. Hon är saklig, tydlig och konsekvent.

Citat:
Ja, här märker vi vem som kan se folk som "självständiga individer," och vem som "behåller lugnet och inte låter sig provoceras" ...

Jag har aldrig påstått att jag kan behålla lugnet när jag debatterar med de misogyna autistiska idioterna här.

Citat:
Varför är du så otrevlig mot folk hela tiden? Kan du inte åtminstone försöka diskutera saken? Om du nu inte kan kontrollera dig i en diskussion utan bara måste förolämpa så gör det, men du kan väl åtminstone använda förolämpningarna som krydda i ett inlägg som faktiskt diskuterar sakfrågan?

Läs tråden innan du uttalar dig om ovanstående.

Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Vad menar du med "ogiltigförklara," och vilka erfarenheter talar vi om?

Läs tråden.

Det omfattande och mycket allvarliga (sexuella) våldet män utsätter kvinnor för världen över.
Citera
2024-06-01, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Du har varit oerhört otrevlig mot mig i tråden. Du började med att påstå att jag skulle debattera bättre, trots att jag aldrig har debatterat med dig. Sen fortsätter du med halmgubbar efter halmgubbar och påstod rent fruktansvärda saker.

Dina inlägg till mig i denna tråden är fullständigt bedrövliga.

Vi kanske ska gå och titta på vad jag svarade på för inlägg från dig? hmm?
Citera
2024-06-01, 14:09
Medlem
Citat:

Här ett övertydligt exempel på trollning och den typ av rent dravel som detta forum flödar av....
just från antifeministiskt håll...

Tack för att du kom så lägligt med exemplifierande i diskussionen Reiwa, sämre debattör och sämre ton än just dig får man leta efter.
Citera
2024-06-01, 14:14
Medlem
Citat:
Du är lika patetisk som feministerna i tråden. Faktum är att du är en feminist, bara att man vänt på rollerna. Ta varenda feministisk text som skrivits och byt ut ordet man mot kvinna så får man dig.
du är den som är patetisk. du konstant försvarar feministerna som små gulliga flickor som ska beskyddas och attakerar mig varenda gång jag visar med satir hur dom resonerar. du tom inser att jag pratar som en feminist ironisk o blir irriterad för jag som man inte slänger mig på marken för att bli trampad på.
du har inte ens någon moral du villa bara driva mer radikalfeminism genom white knighting
Citera
2024-06-01, 14:15
Medlem
Citat:
Vi kanske ska gå och titta på vad jag svarade på för inlägg från dig? hmm?
Ja, gör det.
Citera
2024-06-01, 14:16
Medlem
Citat:
Här ett övertydligt exempel på trollning och den typ av rent dravel som detta forum flödar av....
just från antifeministiskt håll...

Tack för att du kom så lägligt med exemplifierande i diskussionen Reiwa, sämre debattör och sämre ton än just dig får man leta efter.

Är det dålig ton att citera ditt eget inlägg där du tydliggör din ståndpunkt på våldtäkt och att svenska kvinnor ska acceptera att våldtas i invandringens namn? Att det är ett pris värt att betala för invandringens skull?

Hur kan det vara dålig ton att citera vad du själv skriver? Du är rädd för att debattera mot mig då du vet av erfarenhet att det brukar sluta dåligt för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in