Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
(kan du inte sluta slå ihop flera användare i samma svar, måste den som svarar sitta och sortera ut hela tiden, schysstare om du svarar var och en.)
Visst, inga problem!

Ber om ursäkt för de illa strukturerade inläggen tidigare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Nej det är bara ett kvitto på att folk inte gillar kvinnor och feminister eller någon som svarar "feministiskt" i vart fall, Micro är båda.
Inte i mitt fall. Baserat på vad jag vet om vissa andra, inte i deras fall heller. Det kan säkert stämma i vissa fall.
Du får helt enkelt acceptera att vissa av oss inte tycker om eller respekterar Micro, och att det är baserat på hennes eget beteende och inte några djupt rotade fördomar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
det var inte kontentan av vad jag skrev, läs om, läs rätt.
Du får samma resultat oavsett om du tittar på absoluta tal, räknar ut per cap. eller bara räknar efter antal i vissa miljöer i detta fallet skogen.
det är bara om du skulle ställa frågan: vad vill du helst möta en man eller en trängd björnhona på 1 meters avstånd med 3 ungar att försvara och du beter dig som en idiot på 2 ben som du får fram statistik som talar i mannens favör.
Hahaha, nej, så långt behöver man inte gå. Björnar är farligare än män i allmänhet.
Lite kul att du talar om per capita då ett flertal användare i tråden redan försökt visa att räknar man per capita så blir det farligare med en björn.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
well använd ditt intellektuella resonemang och tala om vad du inte håller med om i mitt.
baserar du på vilket "intellektuellt resonemang"?
Har redan förklarat detta ett flertal gånger i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Du kanske ska ta dig en titt på "trevligheterna" som nämna person dagligen möter då hon skriver på flashback, så får du kanske ett svar på varför hon då och då svarar som hon gör.
Samma gäller även mig, jag anstränger mig hårt för att debattera sakligt...men bemöts ständigt av rent skit.
Så är det för oss alla här på Flashback. Priset vi betalar för ett forum med ovanligt bred yttrandefrihet, tyvärr.
Men det är ändå skillnad på hur folk beter sig. Notera att jag har en mycket låg åsikt om Micro. Notera också att jag inte yttrat någon så hård åsikt om dig, trots att du argumenterar för samma ståndpunkt som Micro, och dessutom har gjort det mer envist än vad hon gjort (i interaktionen med mig, jag talar inte om tråden i allmänhet). Detta då du inte beter dig som Micro.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
De mest otrevliga i denna tråd är de antifeminister som bara vägrar acceptera att kvinnor svarar att de hellre väljer björn, och vilka orsaker som ligger bakom att de nu gör det.
Enligt dessa ska kvinnor som grupp hålla käften, inte kritisera män som grupp, acceptera att de utsätter kvinnor för våld av olika slag, speciellt sexualiserat sådant, av orsaker som är tämligen onödiga.
Finns idioter på båda sidor, det skulle jag aldrig förneka.
Sen drar förstås såna här trådar till sig en del incels och kvinnohatare. Har inte kommit ihop mig med någon av dem i den här tråden, tror jag, men har gjort det i andra trådar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Det är inte kvinnorna i tråden som är värda att kritiseras för otrevligheter...men så klart! är det en kvinna, eller ursäkta två, även Micro sitter du ju och nedvärderar, du väljer ut att kritisera.
Micro betedde sig värst mot mig, så jag sade det jag sade om henne. Hade hon varit man så hade jag sagt precis samma sak.
En genomgång av i min trådhistorik avslöjar ganska snabbt att majoriteten av mina hårda ord på Flashback varit riktade mot andra män.
Du får nog acceptera att min kritik av Micro inte är grundad i misogyni, utan i Micros eget beteende.