2024-05-21, 23:14
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Det är skitsnack att du personligen skulle ha fått åklagaren att ändra sig.

Det vet du inte ett skit om, som vanligt påstår du en massa saker utan att ha en aning vad du babblar om, så skitsnackaren här är DU.

Jag däremot vet vad jag talar om, och det är precis som jag skrev!

Åklagaren bad dessutom såväl Maja som rätten om ursäkt för sitt misstag. Det skall han ha cred för i alla fall. Rötägget i tingsrätten klarade inte ens av att erkänna sina fel hur avslöjad han än insåg att han var.
Citera
2024-05-22, 03:31
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det vet du inte ett skit om, som vanligt påstår du en massa saker utan att ha en aning vad du babblar om, så skitsnackaren här är DU.

Jag däremot vet vad jag talar om, och det är precis som jag skrev!

Åklagaren bad dessutom såväl Maja som rätten om ursäkt för sitt misstag. Det skall han ha cred för i alla fall. Rötägget i tingsrätten klarade inte ens av att erkänna sina fel hur avslöjad han än insåg att han var.
Du påstår, helt utan bevis, att du personligen skulle ha fått åklagaren att ändra sig.

Ganska uppenbart trams.
Citera
2024-05-22, 10:34
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Du påstår, helt utan bevis, att du personligen skulle ha fått åklagaren att ändra sig.

Ganska uppenbart trams.

Som sagt, du har ingen aning om vad du snackar om. Du har noll koll och snackar bara skit.

Det jag påstår är redan bevisat, det är korrekt och sant. Den som saknar bevis för sitt skitsnack är du!

Om du hade varit en rättskaffens hen hade du ifrågasatt alla de som mot bättre vetande och verkligen utan bevis sprider lögner, förtal och falska rykten i tråden. Istället är du en av dem som sällat sig till horden av lögnare som ideligen gör just det.

Den här tråden har sedan länge överlevt sig själv. Tove är hittad, rättsprocessen är avslutad, Tove's baneman har fått sitt straff, och Maja som är helt oskyldig till Toves död blev till sist friad från alla anklagelser om delaktighet i mordet. Det är nästan, men bara nästan, så att jag tycker synd om dig och ditt anhang som inte klarar av att leva med att rättvisa skipats och att det finns de som bidragit till att så blivit fallet.

Den här tråden fyller inte längre något annat syfte än trollens, att sprida hat, lögner och förtal mot den enda person som friats för mordet. Det är tråkigt att se att sajtens ledning styr forumet till att i allt större utsträckning inte bli något annat än en hat-sida.

Tove är död. Mördaren är inlåst. Livet är orättvist. Döden också.
Nästa ämne.
Citera
2024-05-22, 11:09
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:

Som sagt, du har ingen aning om vad du snackar om. Du har noll koll och snackar bara skit.

Det jag påstår är redan bevisat, det är korrekt och sant. Den som saknar bevis för sitt skitsnack är du!
Du påstår att åklagaren skulle ha ändrat sig på grund av dig personligen. Det finns det inga bevis för, och kommer aldrig finnas, eftersom det är trams. Även om du hade varit med som åskådare på rättegången så hade du förstås inte fått delta i processen eller tillrättavisa åklagaren.

Citat:
Om du hade varit en rättskaffens hen hade du ifrågasatt alla de som mot bättre vetande och verkligen utan bevis sprider lögner, förtal och falska rykten i tråden. Istället är du en av dem som sällat sig till horden av lögnare som ideligen gör just det.

Den här tråden har sedan länge överlevt sig själv. Tove är hittad, rättsprocessen är avslutad, Tove's baneman har fått sitt straff, och Maja som är helt oskyldig till Toves död blev till sist friad från alla anklagelser om delaktighet i mordet. Det är nästan, men bara nästan, så att jag tycker synd om dig och ditt anhang som inte klarar av att leva med att rättvisa skipats och att det finns de som bidragit till att så blivit fallet.

Den här tråden fyller inte längre något annat syfte än trollens, att sprida hat, lögner och förtal mot den enda person som friats för mordet. Det är tråkigt att se att sajtens ledning styr forumet till att i allt större utsträckning inte bli något annat än en hat-sida.

Tove är död. Mördaren är inlåst. Livet är orättvist. Döden också.
Nästa ämne.
Struntprat. Jag har inte kommit med en enda lögn i tråden, och jag har varit väldigt tydligt med att Maja friades för mordet, och enbart dömdes för grovt gravfridsbrott.
Citera
2024-05-29, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Tack!
Ja jag har heller aldrig varit med om att media i GWs ledband vinklat ett mordfall så till fördel för den ena åtalade utan att slutgiltig dom fallit.

Har alltid ansett GW som klok, förnuftig och påläst tidigare. Följt det han skrivit.
Men han sjönk rejält i mina ögon av sitt beteende kring mordet på Tove. Så omdömeslöst och partiskt.

Tror att det måste ligga en GW relaterad hund begraven i detta. Det finns någon koppling mellan GW och Maja/hennes anhöriga som inte kommit fram.
Den fanns redan innan mordet - det var därför som GW gjorde det mycket märkliga och uppseendeväckande draget att bjuda hem utredningsledaren på middag, trots att de inte var närmare bekanta.

Som sagt - mordet på Tove är sannolikt feldömt. Det var två gärningspersoner.
Jag tror och har trott nästan fr början att det är pastorn Majas pappa som har påverkat GW
Min känsla är att Pastorn är en manipulativ människa och att han tidigt tog kontakt med GW
Hoppas att sanningen kommer fram så småningom om hur det verkligen ligger till
Att Maja är medskyldig till mordet har jag aldrig tvivlat på
Det är så sorgligt att Toves familj har fått genomlida dessa skandal rättegångsturer mitt i sin stora sorg
Det är de som är offren och inte Maja som media och GW med flera har har gett sken av
Stackars Toves anhöriga som ska behöva ha Maja fri där i Vetlanda
Om nu Pastorn inte har skickat bort henne vilket kanske är mest troligt
Citera
2024-05-29, 09:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Den fanns redan innan mordet - det var därför som GW gjorde det mycket märkliga och uppseendeväckande draget att bjuda hem utredningsledaren på middag, trots att de inte var närmare bekanta.

Som sagt - mordet på Tove är sannolikt feldömt. Det var två gärningspersoner.
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag tror och har trott nästan fr början att det är pastorn Majas pappa som har påverkat GW
Min känsla är att Pastorn är en manipulativ människa och att han tidigt tog kontakt med GW
Hoppas att sanningen kommer fram så småningom om hur det verkligen ligger till
Att Maja är medskyldig till mordet har jag aldrig tvivlat på
Det är så sorgligt att Toves familj har fått genomlida dessa skandal rättegångsturer mitt i sin stora sorg
Det är de som är offren och inte Maja som media och GW med flera har har gett sken av
Stackars Toves anhöriga som ska behöva ha Maja fri där i Vetlanda
Om nu Pastorn inte har skickat bort henne vilket kanske är mest troligt
Om nu GW bjuder in förundersökningsledaren är det väl likaväl möjligt att GW tar kontakt med familjen. Om det nu öht skett.

Att han är aktiv och drivande part.
Det är inte första gången han fixerar sig vid nåt rättsfall och har sina bestämda åsikter.
Att sen föräldrar tar parti i blindo är inte direkt ovanligt - dels vill inte se, kan vara överempatiska och överbeskyddande sen innan och dels själva påverkade av ett barn som är den manipulativa parten i familjen.
Även om de genomskådar henne av och till med lögner så lyckas hon iaf bedra båda föräldrarna efter att nyss släppt benen på Tove.
Vem klarar ens av att äta lunch efter nåt som hon klassar som ett trauma...
Citera
2024-06-01, 06:14
Medlem
Citat:
Du påstår att åklagaren skulle ha ändrat sig på grund av dig personligen. Det finns det inga bevis för, och kommer aldrig finnas, eftersom det är trams. Även om du hade varit med som åskådare på rättegången så hade du förstås inte fått delta i processen eller tillrättavisa åklagaren.

Struntprat. Jag har inte kommit med en enda lögn i tråden, och jag har varit väldigt tydligt med att Maja friades för mordet, och enbart dömdes för grovt gravfridsbrott.
Nu har jag inte hängt med i tråden på länge men blir nyfiken på vad flachmaner sagt om vad hen påverkat åklagagare om?
Citera
2024-06-01, 10:55
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Nu har jag inte hängt med i tråden på länge men blir nyfiken på vad flachmaner sagt om vad hen påverkat åklagagare om?
"Åklagarens påstående i hovrätten att Maja låst upp sin telefon vid halvtre-tiden ett annat. Det senare backade i alla fall åklagaren på senare i hovrätten, efter att jag med eftertryck påpekat de felaktiga påståendena om att telefonen låsts upp." (fetstil tillagd)
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Citera
2024-06-02, 06:53
Medlem
Citat:
"Åklagarens påstående i hovrätten att Maja låst upp sin telefon vid halvtre-tiden ett annat. Det senare backade i alla fall åklagaren på senare i hovrätten, efter att jag med eftertryck påpekat de felaktiga påståendena om att telefonen låsts upp." (fetstil tillagd)
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Tack för svar
Det skulle inte förvåna mig om göken är inblandad med påverkan
i detta fallet för att rädda Maja

Vi har haft en skribent i tråden som är tenisk duktig och som hjälpt polis med att ta fram teknisk data
Minns inga detaljer men har ett svagt minne av att hen la fram en del uppgifter om tider
Det var absolut inte göken flachmaner
Citera
2024-06-02, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om nu GW bjuder in förundersökningsledaren är det väl likaväl möjligt att GW tar kontakt med familjen. Om det nu öht skett.

Att han är aktiv och drivande part.
Det är inte första gången han fixerar sig vid nåt rättsfall och har sina bestämda åsikter.
Att sen föräldrar tar parti i blindo är inte direkt ovanligt - dels vill inte se, kan vara överempatiska och överbeskyddande sen innan och dels själva påverkade av ett barn som är den manipulativa parten i familjen.
Även om de genomskådar henne av och till med lögner så lyckas hon iaf bedra båda föräldrarna efter att nyss släppt benen på Tove.
Vem klarar ens av att äta lunch efter nåt som hon klassar som ett trauma...
Jag håller med
och jag är övertygad om att pastorn har haft en del kontakter i det här fallet och stridit för Maja
Min bild av pastorn är att han är väldigt manupulativ
Citera
2024-06-04, 10:22
Medlem
Citat:
Tack för svar
Det skulle inte förvåna mig om göken är inblandad med påverkan
i detta fallet för att rädda Maja

Vi har haft en skribent i tråden som är tenisk duktig och som hjälpt polis med att ta fram teknisk data
Minns inga detaljer men har ett svagt minne av att hen la fram en del uppgifter om tider
Det var absolut inte göken flachmaner

Det var Avel som var jäkligt duktig på det.
Citera
2024-06-05, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
Är du fortfarande igång här alltså? Den äckliga svartingens personliga ombud bombar på FB, apan är inte den första eller sista att slinka igenom fingrarna i det svenska rättsystemet sett till den överdrivna bevisbördan, negern ska alltså ha låst upp telefonen i sömnen? Hon är skyldig, det vet alla.

Ja Maja är lika jäkla skyldig till mord som Johanna kan inte fatta att jurryn köpte dessa skitdåliga bortförklaringarna man undrar ju om dom är korrupta ( vi har ju hört om åklagare som hjälper gängkriminella så inte omöjligt. )

Helt jäkla otroligt Att dom köpte förklaringen att "Telefonen ska ha låst upp av sig själv i sömnen" Man undrar ju vad blir nästa som dom kommer tro på. Kanske att det inte var dom som mördade henne utan att det var Mållgan i Alfons Åberg som är mördadren

Båda två M och J är usla mördare som skulle fått Livstidsfängelse utan chans att kunna lämna fängelset i förtid och det är en skam att vi i Sverige har så värdelöst rättväsen man skäms ju över er som jobbar med detta. Detta är en rättsskandal utan dess like
Senast redigerad av jimmytheone 2024-06-05 kl. 12:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in