Citat:
Ursprungligen postat av
Dopy
Nej, det är du som skita i att barn mår dåligt.
Det är du som skiter i att barn blir misshandlade och vanvårdade hemma, det viktigaste enligt dig är att barnet är med föräldrarna till varje pris, oavsett hur mycket skada och lidande det orsakar barnet.
.
Du saknar totalt läsförståelse, du måste ju bara vara den värsta sortens socialsekreterare som läser in vad som helst i en skriven text.
Jag citerade från texten om avhandlingen:
"I
de fall där det inte är självklart om barnet borde placeras utanför hemmet ökar risken för död innan 20 års ålder med flera hundra procent, i huvudsak genom suicid. Dessutom ökar risken för sjukhusvistelse på grund av psykisk sjukdom och risken för att begå icke-narkotiska brott, såsom vålds- och sexualbrott, inom det första året efter domstolsbeslutet"
https://www.gu.se/nyheter/okad-risk-for-sjalvmord-och-brottslighet-efter-tvangsplacering
Jag förtydligar det förstnämnda:
I de fall där det inte är självklart om barnet borde placeras utanför hemmet
Det krävs inte speciellt många hp för att komma in på Sopis och det förklarar även att du sitter i denna tråd och härjar och stalkar utsatta föräldrar och får barn och ungdomar att må dåligt, samt saknar basala kunskaper i det svenska språket. Jag noterar att du har 210 inlägg i denna tråd och är sjukligt beroende av att desinformera om både familjer och socialtjänsten.