2024-05-31, 21:36
Medlem
Comitiums avatar
Hur kan 130 tusen $ för att tysta porrslampan vara en ”otillåten valpåverkan”? Sådan påverkan var ju en förutsättning för att utbetalningen från Trump skulle rubriceras som ett grovt brott (felony). Utan den kopplingen hade det bara handlat om ett bagatellbrott (misdemeanor). Det känns som ett konstruerat samband. Tysta en hora med pengar och du påverkar valutgången. Va?
Citera
2024-05-31, 21:42
Medlem
Det verkligen uppenbart hur politiskt motiverat detta var när man läser domslutet, samt jurymotivering

O hur domaren instruerat Juryn, riktigt muppig känguru rättegång
Def rättsäkert
Citera
2024-05-31, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Du verkar ju veta hur man hindrar republikanerna från att titta på tv, så berätta för oss okunniga hur det går till.

Det har jag aldrig sagt, du verkar vara psykiskt sjuk.
Citera
2024-05-31, 21:50
Medlem
Comitiums avatar
Påverkar man valutgången om man tystar en hora med pengar?
Citera
2024-05-31, 21:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Jag tror snarare att viljan att rösta på Trump nu är starkare pga detta. Även oberoende röstare verkar vara upprörda.

Den politiska nålen har förmodligen inte ändrats. Det cementerar nog bara väljarna ännu mer.

Själv ska jag köpa en maga keps och lite trump tishor

Du är biased och skriver i linje med vad du hoppas på. Jag vågar inte vara så hoppfull dock.

På valdagen avgörs det om den här rättegången, samt de andra spelat någon roll.

MAGA-keps är det sista jag skulle sätta på mig, jag håller på Trump pga att Dems blivit för radikalt vänster, inte för att jag gillar Trump.
Citera
2024-05-31, 21:57
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Påverkar man valutgången om man tystar en hora med pengar?

Borde ju ha viss verkan. Men man vet fan inte i dagens läge.
Citera
2024-05-31, 21:57
Medlem
HomoDeuss avatar
Så.. då ska vi se om vi kan sammanfatta detta lite.

Mr "The election was rigged", som åkt ut ur rättsalen med brallorna nere vid sådär 70,80,100? tillfällen - efter att lögnaktigt och bedrägligt hävda valfusk - har nu dömts för 34 fall av bokföringsbrott i syfte att illegalt påverka utgången av ett val han själv medverkat i?

Och han som, vid många tidigare tillfällen, försökt få sina politiska motståndare åtalade och dömda - hävdar nu att domen är politisk? Att det är Biden som ligger bakom?

Och .. here we go again.. säger att "This was a rigged, disgraceful trial..."

Och folk tror på det där? Igen? På riktigt? Vem, förutom ett superWT kan vara en tillräckligt stor åsna och falla för samma trams igen.. och igen.. och igen?
Citera
2024-05-31, 22:03
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Så.. då ska vi se om vi kan sammanfatta detta lite.

Mr "The election was rigged", som åkt ut ur rättsalen med brallorna nere vid sådär 70,80,100? tillfällen - efter att lögnaktigt och bedrägligt hävda valfusk - har nu dömts för 34 fall av bokföringsbrott i syfte att illegalt påverka utgången av ett val han själv medverkat i?

Och han som, vid många tidigare tillfällen, försökt få sina politiska motståndare åtalade och dömda - hävdar nu att domen är politisk? Att det är Biden som ligger bakom?

Och .. here we go again.. säger att "This was a rigged, disgraceful trial..."

Och folk tror på det där? Igen? På riktigt? Vem, förutom ett superWT kan vara en tillräckligt stor åsna och falla för samma trams igen.. och igen.. och igen?
Glöm inte:
I am a VERY innocent man!
https://news.sky.com/video/im-a-very-innocent-man-donald-trump-says-after-being-found-guilty-in-hush-money-case-13145815
Citera
2024-05-31, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Naturligtvis inte. Jag vänder mig inte emot att Donald Trump ställs inför rätta om han begått brott. Jag vänder mig emot den farsartade rättegången som sådan, samt den för demokraterna oerhört gynnsamma, men naturligtvis fullständigt slumpmässiga tidpunkt den äger rum.

Alla vet ju att det bara är en slump att Donald Trump ska försöka dömas och fängslas innan det presidentval där han kandiderar och projiceras ha god chans att vinna, äger rum.

Han kommer såklart inte fängslas. Inte en chans. Och rätta mig om jag har fel men har inte rättegången skjutits upp flera gånger på Trumpteamets egna begäran? Det förklarar ju varför den skedde nu och inte innan.

Vad tänker du att de skulle ha gjort annorlunda i själva rättegången för att du skulle känna att den var mindre farsartad?
Citera
2024-05-31, 22:16
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du är biased och skriver i linje med vad du hoppas på. Jag vågar inte vara så hoppfull dock.

På valdagen avgörs det om den här rättegången, samt de andra spelat någon roll.

MAGA-keps är det sista jag skulle sätta på mig, jag håller på Trump pga att Dems blivit för radikalt vänster, inte för att jag gillar Trump.
Det är väl nästan omöjligt att inte vara biased efter detta? Oavsett vad man tycker om Trump. Man kan hata mannen men det stora problemet är ju att man använder rättssystemet som ett politiskt vapen. Det spelar ingen roll vilken sida som gör det. Men nu är det ju demokraterna, vilket inte är så förvånande.

Nu har man släppt ut anden ut flaskan och ett prejudikat har satts. Varför skulle inte republikanerna göra samma sak efter valet? Dom har ju dessutom bra mycket bättre skäl.
Citera
2024-05-31, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxit
Boga Boga dömdes för mord, betyder det att han är skyldig?

OJ friades för mord betyder det att han är oskyldig?

Du låter som ett får

”Domaren sa”

Domarn sa inget men ett gäng jurymedlemmar gjorde enhälligt det.

Jaja men då väntar vi på motbevisen då. Fram tills dess är han dömd på 30+ åtalspunkter och så vitt vi kan se, skyldig till de brotten han åtalades för.
Citera
2024-05-31, 22:21
Medlem
GudarnasFisks avatar
Prejudikatet du tycker satts är alltså att människor som begår brott kan ställas inför rätta? Det har alltid varit så. Och Republikanerna har redan tillbringat år och miljoner dollar av skattepengar för att försöka hitta något vad som helst, precis vad som helst, att ställa Biden inför riksrätt för men fullständigt misslyckats eftersom de inte hittat några brott att åtala honom för. Trots alla dessa år.

Trump själv skickade justitiedepartementet efter Hillary men de lyckades inte heller hitta någonting.

Så dina krokodiltårar om prejudikat kan du hålla för dig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Nu har man släppt ut anden ut flaskan och ett prejudikat har satts. Varför skulle inte republikanerna göra samma sak efter valet? Dom har ju dessutom bra mycket bättre skäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in