2024-05-31, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jutt
Har röstat AfS på de två senaste riksdagsvalen, så får bli en EU-lapp på dem denna gång med!
Att du orkar slänga bort tiden på AFS, om de verkligen hade nånting att komma med så kan jag förstå det men nu är det ju en framgång om de når över 0,5 procent.
Citera
2024-05-31, 21:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Vad är det för fel på dig och de som tänker som dig?
SD i Svensk politik är bra på samma sätt som MP. De ska vara små partier som sätter en blåslampa på de stora.
Men de ska inte vara i EU.
Våra EU-politiker ska jobba för Sverige inom unionen. Det tjänar vi alla på. Vi lär inte tjäna ett skit på att skicka signaler då Sverige i EU är som Lappland inom rikspolitiken.
Blir första gången på SD för mig eller M, men har lessnat på sossarnas o vänsterns angrep mot SD nu i 10 års tid, där valdebatter ständigt handla om SD o deras troll, kan inte S och dom övriga driva en normal partidebatt, är det bästa o lägga rösten på partiet som ständigt all politik kretsar kring, ev får vi ett stopp på detta från S, man börjar snacka politik igen genom att bara rösta på SD för att få ett stopp på detta. S o V behöver tänka om, börja jobba som dansken inom politik.
Citera
2024-05-31, 21:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Bra där, det blir Afs eller en stödröst på SD för min del.

Tycker det är bättre att rösta med integritet än att stödrösta på ett Sverigefientligt parti som SD
Citera
2024-05-31, 21:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Att du orkar slänga bort tiden på AFS, om de verkligen hade nånting att komma med så kan jag förstå det men nu är det ju en framgång om de når över 0,5 procent.

Skickade ett svar , glömde ta med dig i citeringen
Citera
2024-05-31, 21:28
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Blir första gången på SD för mig eller M, men har lessnat på sossarnas o vänsterns angrep mot SD nu i 10 års tid, där valdebatter ständigt handla om SD o deras troll, kan inte S och dom övriga driva en normal partidebatt, är det bästa o lägga rösten på partiet som ständigt all politik kretsar kring, ev får vi ett stopp på detta från S, man börjar snacka politik igen genom att bara rösta på SD för att få ett stopp på detta. S o V behöver tänka om, börja jobba som dansken inom politik.
Ja, hoppas verkligen på ett stort stöd för SD i valet. Det vore en rejäl känga i röven på smutskastarkräken till såssar, centerpartister, miljömuppar och annat drägg.
Citera
2024-05-31, 21:30
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Tycker det är bättre att rösta med integritet än att stödrösta på ett Sverigefientligt parti som SD
Jag ser det mer som ett steg på vägen. Afs kommer att komma in i riksdagen tids nog, när tiden är mogen. Det som gäller just nu är att ge SD stöd. Så tänker jag.
Citera
2024-05-31, 21:34
Avstängd
Citat:
Ja, hoppas verkligen på ett stort stöd för SD i valet. Det vore en rejäl känga i röven på smutskastarkräken till såssar, centerpartister, miljömuppar och annat drägg.
Konstigt nog blir det SD, jag har totalt tappat respekten för sossarna, sista debatten ang EU gjorde S och V till en debatt om SD, jag bryr mig inte om troll, jag kan urskilja dessa genom att jag gillar politik, men orkar bara inte mer av dessa SD på hopp som på gått länge nu, Annie Lööf höll på i flera år, förstörde nästan alla debatter med sin fixering på SD, nu fortsätter vänstern o Andersson i samma takt.

Det måste få ett slut, bara därför blir det SD som får rösten för första gången.
Citera
Avslutad
Citat:
Jag ser det mer som ett steg på vägen. Afs kommer att komma in i riksdagen tids nog, när tiden är mogen. Det som gäller just nu är att ge SD stöd. Så tänker jag.

Varför? Då hade du lika gärna kunnat gett din röst till någon av de 7 andra gammelpartierna...

Har stött på detta tidigare, sedan i framtiden så hör man dem säga: Jag ångrar att jag inte röstade på AfS tidigare. Så går det om man inte är sann till sin integritet från första början. Det finns en liten hjärna i hjärtat faktiskt.

Rösta utefter din integritet och förlita dig på processen.
Citera
Medlem
Citat:
Skickade ett svar , glömde ta med dig i citeringen
Jag respekterar inkreditet så inget skit på dig alls. Men tycker det är så onödigt. Jag var väl inne på ideerna som SD hade rätt tidigt men tänkte väl att 5 procent gör faktiskt skitsamma i sammanhanget. Nu har dom iaf 20 procent och kan givetvis inte sätta dagsordningen som dom vill men de styr iaf riktningen litegrann.
Det kunde ju tyvärr MP också med 5 procent med AFS är ju liksom inte på kartan. Det är ett Kalle Anka parti änsålänge.
Citera
2024-05-31, 21:35
Medlem
Duvlorts avatar
Tyvärr blir det SD, i en fungerande demokrati hade de inte behövts.
Sen efter senaste tidens mediedrev får jag masa mig ur soffan och rösta, i det meningslösa EU-valet.
Vi skiter i era åsikter, vi vill bara ha era stålar.
Citera
2024-05-31, 21:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Jag respekterar inkreditet så inget skit på dig alls. Men tycker det är så onödigt. Jag var väl inne på ideerna som SD hade rätt tidigt men tänkte väl att 5 procent gör faktiskt skitsamma i sammanhanget. Nu har dom iaf 20 procent och kan givetvis inte sätta dagsordningen som dom vill men de styr iaf riktningen litegrann.
Det kunde ju tyvärr MP också med 5 procent med AFS är ju liksom inte på kartan. Det är ett Kalle Anka parti änsålänge.

Svar ovan av mig
Citera
2024-05-31, 21:39
Medlem
Strimla valsedlarna, legitimera inte byråkratin!
Det är de ovalda byråkraterna som har makt i Bryssel, inte de sk "Folkvalda©®™" i parlamentet.
Samt företag

Det är än värre bröd o cirkus skådespel än vanliga landsval i väst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in