2024-05-20, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
När försökte han hänga sig? Och var kommer de uppgifterna ifrån? Det intressanta är om det var före eller efter morden.

Att han mådde dåligt tvivlar jag inte på, men frågan är varför. Mådde han dåligt för att hans egen självbild inte överensstämde med den verklighet han levde i? Eller var det samvetskval över sina handlingar.
Jag jobbade på samma arbetsplats som Edvin.
Han skulle ta truckkort och direkt efter det så mördade han. Kom hem och började jobba och ingen.kunde ana vad som hänt. Senare kom.polisen till arbetsplatsen och topsade honom sen var han.körd...
Citera
2024-05-20, 13:15
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nynyny
Jag jobbade på samma arbetsplats som Edvin.
Han skulle ta truckkort och direkt efter det så mördade han. Kom hem och började jobba och ingen.kunde ana vad som hänt. Senare kom.polisen till arbetsplatsen och topsade honom sen var han.körd...
Tack, intressant information.
Citera
2024-05-20, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stortan
Släktskapet med Billy hyllans (Ikea) Kättilstorp,finns det? Har det avhandlats i tråden?
Det här undrar jag också!
Citera
2024-05-21, 11:38
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Det är vanligt att mord föregås av mindre brott och visst har han tvångstankar men han sitter i vanligt fängelse och inte på rättspsyk.

Hans föräldrar hjälpte till men de har ju fler barn och han köpte mycket skräp och slösade så det var ju inte som om han var fattig.

Edvin ville egentligen vara någon annan, någon som var framgångsrik och smart, någon som kan äga världen och göra som han vill på alla sätt.
Det som gör honom extremt farlig är att han är stor och vuxen men har vissa inre egenskaper där han är smartare än alla andra.
Det är en form av narcissism och barnslighet i kombination.

Han har inte ens tråkigt i fängelset för han är hjälten i sin saga och en idol.

Han kom inte undan med det perfekta mordet den här gången men han blev världskänd just då men om han upplever att han blivit bortglömd (om / när) han kommer ut så kommer han på något sätt att mörda flera.

Finns ingen bot för honom då han är mer komplex än vad man kan tro vid första ögonkastet.

Det fetade: exakt så uppfattar jag honom, också.
En ynklig person som vill vara mer och en intressant figur, men kan inte uppnå det genom att göra normala saker. Han låter både barnslig och som en narcissist i sina förhör. Vet inte när han ska hålla tyst, då det skadar honom själv att fortsätta berätta, för han vill prata på och genom det leva i någon slags saga och fantasi om sig själv.

Det är en sak att stjäla litet pengar. Men Edvin har runt det byggt upp en hel värld om Mattias och organiserad brottslighet där "Mattias" ville ha hans hjälp, en småbarnsfar som är ingenting i sammanhanget.

I Edvins huvud är han nog både en eftertraktad lönnmördare och företagsledare där han kan mörda utan straff.
Senast redigerad av -GG 2024-05-21 kl. 12:13.
Citera
2024-05-22, 14:07
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Han försökte hänga sig själv på ett hotell tidigare så han.mådde nog rätt pissigt där. Fick tunga mediciner inom vården efter det.

Det var ju några år innan detta och handlade om att han ville hindra sig själv från att mörda sin familj.
(Hotellet var i Göteborg.)
Citera
2024-05-22, 14:17
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Det fetade: exakt så uppfattar jag honom, också.
En ynklig person som vill vara mer och en intressant figur, men kan inte uppnå det genom att göra normala saker. Han låter både barnslig och som en narcissist i sina förhör. Vet inte när han ska hålla tyst, då det skadar honom själv att fortsätta berätta, för han vill prata på och genom det leva i någon slags saga och fantasi om sig själv.

Det är en sak att stjäla litet pengar. Men Edvin har runt det byggt upp en hel värld om Mattias och organiserad brottslighet där "Mattias" ville ha hans hjälp, en småbarnsfar som är ingenting i sammanhanget.

I Edvins huvud är han nog både en eftertraktad lönnmördare och företagsledare där han kan mörda utan straff.

Håller fullständigt med dig!

Han byggde upp en värld där han var behövd och oumbärlig!

Jag har funderat på om det var för att han var mobbad och lite utanför som gjorde att han blev som han blev då hans familj för övrigt verkar normal?
Men ändå, han hade sambo och två barn och de som har haft tankar som Edvin när de var unga brukar komma över dem när de blir äldre och får ett sammanhang.

Är också förvånad över att han inte sitter på rättspsyk men enligt testerna så lider han inte av sinnesförvirring?
Kanske är han en av få i Sverige som är ond istället för sjuk?
Citera
2024-05-22, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Håller fullständigt med dig!

Han byggde upp en värld där han var behövd och oumbärlig!

Jag har funderat på om det var för att han var mobbad och lite utanför som gjorde att han blev som han blev då hans familj för övrigt verkar normal?
Men ändå, han hade sambo och två barn och de som har haft tankar som Edvin när de var unga brukar komma över dem när de blir äldre och får ett sammanhang.

Är också förvånad över att han inte sitter på rättspsyk men enligt testerna så lider han inte av sinnesförvirring?
Kanske är han en av få i Sverige som är ond istället för sjuk?
Komplex personlighet! Med dom tvångstankarna så är han ju till en viss grad sjuk men absolut inte förvirrad.
Citera
2024-05-23, 19:42
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Komplex personlighet! Med dom tvångstankarna så är han ju till en viss grad sjuk men absolut inte förvirrad.

Nej det är ju just det som gör honom extremt farlig.
När en så stor vuxen man lever i en helt annan verklighet som vi friska människor inte förstår så blir han omöjlig att hantera.
Att han dessutom klarade av den rättspsykiatriska undersökningen visar också hur komplex han är.

Tyvärr är inte detta hans sista mord om han blir frisläppt och nästa gång blir det svårare att bevisa för då vet han vilka fel han gjorde.
FUP kommer vara hans bibel.
Citera
2024-05-31, 20:22
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutusDidactus
Det här undrar jag också!

Jag undrar vad fan ni menar?? "(Släktskapet med Billy hyllans (Ikea) Kättilstorp)"
Citera
2024-10-22, 06:26
Medlem
730221s avatar
Hur går det för Edvin? Sköter han sig på kåken, har han börjat få permission, får han besök av barnen?
Citera
2024-11-09, 14:52
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 730221
Hur går det för Edvin? Sköter han sig på kåken, har han börjat få permission, får han besök av barnen?

Hoppas att den fete grisen hänger sig snart. Jag vill ALDRIG se honom i frihet igen.
Citera
2024-11-09, 15:28
Medlem
En sådan här grov narcissist-sadist med så sjuka maktbehov repar sig aldrig. Hoppas han aldrig
kommer ut igen, men risken finns ju att han gör det en dag.

Han är en bland de allra sjukaste personerna i Sverige.
Två barn har han lyckats få fram dessutom.

Jag brukar tanka bilen i Mantorp på mina resor söderut. Ser då spiran på Mantorps kyrka
bakom träden. Det var väl där Anki och Tor begravdes? RIP.

Detta vidriga dubbelmord har påverkat mig enormt. På mitt lantställe har jag svårt att sova
på nätterna.

Så nu kan väl "gullet" Edvin vara nöjd.
Senast redigerad av Detdundrar 2024-11-09 kl. 15:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in