Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-05-31, 14:11
Medlem
Nytt

https://www.nrk.no/buskerud/jonas-siktet-mistenkt-for-a-ha-utfort-drapet-alene-1.16872479
Citera
2024-05-31, 17:15
Medlem
Politiet mener nå at den første siktede alene står bak drapet av Jonas.
- Politiet mener at en av mennene, som fortsatt sitter varetektsfengslet, utførte drapet alene.

- Denne mannen har ikke ønsket å la seg avhøre i saken, ifølge hans advokat, på grunn av manglende tillit til politiet.

- Politiet har knyttet en mobiltelefon som ble brukt til å lokke Henriksen til hytta, til den siktede mannen.

- Henriksen ble utsatt for vold, trusler og hærverk før han ble drept, og politiet mener at samme mann står bak alle hendelsene.
En mobiltelefon skal være viktig bevis.
Politiet har også de siste ukene klart å knytte en mobiltelefon som ble brukt til å lokke Henriksen til hytta, til den siktede mannen.

– Jeg ønsker ikke å gå inn på detaljer der, men vi mener at det er en telefon som er helt sentral, som er blitt brukt for å ha kontakt med fornærmede. Og den mener vi knyttes til åstedet. At den har vært på åstedet, og at den knyttes til denne siktede, sier Kostveit.
Politiet skal nå evaluere seg selv for å se om de burde og kunne ha gjort noe annerledes.
Henriksen ble utsatt for vold, trusler og hærverk før han ble drept. Politiet mener at samme mann har bestilt alle de 11 hendelsene som Jonas anmeldte.

Politiet har varslet at de skal gå gjennom eget arbeid fra før drapet.

– Avdøde tok kontakt med oss gjentatte ganger, uttrykte frykt for egen sikkerhet, og ba også om hjelp, har politiinspektør Kjell Johan Abrahamsen tidligere sagt til NRK.
Det forventes at etterforskningen vil bli ferdigstilt i løpet av august, og at det vil bli rettssak mot slutten av året.

Hvem er han som ble pågrepet først og siktet først? Jeg har ikke fulgt tråden.

nrk.no 31. mai 2024
Jonas-siktet mistenkt for å ha utført drapet alene
Citera
2024-05-31, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martinensen
Nytt

https://www.nrk.no/buskerud/jonas-siktet-mistenkt-for-a-ha-utfort-drapet-alene-1.16872479

KV alene der oppe, ja... Da er det vel ihvertfall sikkert at meningen ikke var å banke opp/gi Jonas juling? Skyte på ham derimot?
Citera
2024-05-31, 17:40
Medlem
Citat:
Avhørt ble dømt av FPU. Ting er ikke som de virker. Han er selvsikker på at sannheten kommer ut.

Han snakker om at det er deilig når rettferdigheten seirer. Avhørt ble dømt på ett av tre punkter som KØS klaget dem inn for: det som gjelder at de ikke gjorde det klart for ham at de kom til å publisere deler av de samtalene de hadde med ham. Jeg er enig i at man bør si i fra om at man tenker å publisere.
KØS fikk ikke medhold i at Avhørt gjorde noe galt med tanke på å ta lydopptak av samtalene, det er helt normal/vanlig journalistikk. Avhørt ble heller ikke dømt for å ikke ha spesifisert for KØS at det var snakk om intervju, under tvil.
Citera
2024-05-31, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valky
Det er mange som har prøvd å kapitalisere på denne tragiske saken; podcasten Avhørt er én av dem. Uprofesjonelle, unøyaktige og høyst umoralske. Det er derfor deilig når rettferdigheten seirer. Bit for bit faller på plass. Det er en ekstremt frustrerende prosess, men alt til sin tid.

Det er mange kyniske folk som fråtser i ulike rykter og spekulasjoner. Det verste er de som omhandler min datter. Patetisk.

Avslutningsvis så ønsker jeg også å uttrykke takknemlighet ovenfor alle de folka som har vist forståelse og støtte. Jeg har blitt overveldet over hvor mange som har kommet bort til meg for å prate, og si; «vi tror ikke på overskrifter». I all ydmykhet, tusen takk.

Sannheten kommer kanskje sakte, men den kommer.

Takk for deling :-)
Citera
2024-05-31, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Hvem er han som ble pågrepet først og siktet først?]
Først var bestevennen til han som er i varetekt. Nr. 2 var han som er i varetekt. Begge stod bak denne turen:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/O87Jlb/jonas-drapet-politiet-ettergaar-siktedes-burdagstur

Han som er i varetekt heter KV og bestevennen har jeg glemt.
Citera
2024-05-31, 18:41
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Først var bestevennen til han som er i varetekt. Nr. 2 var han som er i varetekt. Begge stod bak denne turen:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/O87Jlb/jonas-drapet-politiet-ettergaar-siktedes-burdagstur

Han som er i varetekt heter KV og bestevennen har jeg glemt.
Kan du skrive ut navn og maskera?
Hittar inte inlägget där namnen ligger maskade.
Citera
2024-05-31, 18:58
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotepusen
Rena: K*istian Voldm* (KV/MGM1)
Elverum: R*y Furukn*p (RF/MGM2)
Hønefoss: Ø*vind Halvors*n (ØH/MGM3)
Noresund: Kr*stoffer Ørp*n Sund* (KØS/MGM4)
Jevnaker: R*di Martins*n (RM/MGM5)
K*ristian V*ldm* som sitter i ett tält på Facebook profilbildet?
Citera
2024-05-31, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
K*ristian V*ldm* som sitter i ett tält på Facebook profilbildet?

Jepp og RF har ny profil på fb
Citera
2024-05-31, 19:07
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valky
Jepp og RF har ny profil på fb
RF, svart vit bilde med brillor?
Citera
2024-05-31, 19:18
Medlem
Citat:
RF, svart vit bilde med brillor?

Det stemmer.
Citera
2024-05-31, 19:43
Medlem
Citat:
Försöker läsa tråden men förstår inte riktigt en sak.
Spekulationer kring att J eller någon annan skulle vara polisinformatör, va kommer der ifrån?
Det ryktet kommer fra overalt. Men det er MGM4 ved navn KØS som ryktes å være informant. Og dermed har "gått klar" av Politiet. Mens Jonas har blitt stemplet som "ikke troverdig" av Politiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in