2024-05-31, 17:52
Medlem
Det finns naturligtvis väldigt många vettiga amerikaner som säkerligen skäms svårt över hur Trump beter sig. Det måste ha skett och säkerligen ständigt pågår försök att ta bort honom. Sköt man Kennedy, så nog finns det mer än tillräckligt på Trump för att han skall vara i riskzonen
Citera
2024-05-31, 17:54
Medlem
Dutertes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det är få kandidater som varit sådana fifflare. Domen visar att man ser till brottet och tar ingen hänsyn till vad det är för person. Ett bokföringsbrott är ett bokföringsbrott.

Precis, i Sverige var det 41st som blev dömda till 2år eller mer häromåret. Ett bokföringsbrott ser man allvarligt på i de flesta civiliserade länder. Jag tror Trump känner sig oåtkomlig som många i hans position gör med för mycket makt.
En korkad nolla som förtjänar all skit han kan råka ut för!

https://www.ekobrottsmyndigheten.se/antalet-hovrattsdomar-med-minst-tva-ars-fangelse-har-okat-kraftigt/
Citera
2024-05-31, 17:55
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Detta hindrar väl honom inte från att ställa upp i valet? Tycker du att folk som ställer upp i val ska ha åtalsimmunitet eller hur tycker du man ska hantera fall där någon som ställer upp i ett val också är skäligt misstänkt för att ha begått ett brott?

Naturligtvis inte. Jag vänder mig inte emot att Donald Trump ställs inför rätta om han begått brott. Jag vänder mig emot den farsartade rättegången som sådan, samt den för demokraterna oerhört gynnsamma, men naturligtvis fullständigt slumpmässiga tidpunkt den äger rum.

Alla vet ju att det bara är en slump att Donald Trump ska försöka dömas och fängslas innan det presidentval där han kandiderar och projiceras ha god chans att vinna, äger rum.

Citera
2024-05-31, 17:55
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
vad ärt det du anser är skamligt som han gjort ? pratar ofta med folk på jobbet som säger exakt som du men när man frågar vad dom syftar på så är det svt/AB/DN argument. vilken utländsk makt har han sammarbetat med (vilket i övrigt straffas med döden i usa ) eftersom sist jag kolla så har camp hillary betalat för hela russian dokumenten som visat sig vara helt falska . du kanske har egna tankar om saken ?

Du lyssnar nog inte på dina kollegor för de verkar bättre funtade än dig.

Jadu, han litar mer på Putin än USA:s underrättelsetjänst. Han bad Ryssland lägga sig i valet 2016. Han utpressade Zelensky om information som en rysk spion kokat ihop. Han ser upp till världens diktatorer som om de var förebilder.
Citera
2024-05-31, 17:56
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxit
Fast åtalet hade aldrig lagts fram om inte Trump hade vunnit valet 2016 och kandiderat nu i år.

Även domaren och åklagaren säger det.

Källa?
Citera
2024-05-31, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Naturligtvis inte. Jag vänder mig inte emot att Donald Trump ställs inför rätta om han begått brott. Jag vänder mig emot den farsartade rättegången som sådan, samt den för demokraterna oerhört gynnsamma, men naturligtvis fullständigt slumpmässiga tidpunkt den äger rum.

Alla vet ju att det bara är en slump att Donald Trump ska försöka dömas och fängslas innan det presidentval där han kandiderar och projiceras ha god chans att vinna, äger rum.

jag tycker det är roligt med folk som tror att det här är en riktig rättegång...

ni förstår inte hur hjärntvättade folk är.
Citera
2024-05-31, 17:57
Medlem
Citat:
Du får naturligtvis leva i din filtrerade bubbla av naivitet, där det bara råkar slumpa sig så att Donald Trump ställs inför rätta och döms i samband med att han leder stort över Joe Biden i presidentvalskampanjen.

Det är lika trovärdigt som att man bara råkade hitta en sinnesslö kommunist och pyroman i riksdagshuset i Berlin när det brann ner, vilket ledde till ett stärkande av makten för Adolf Hitler och hans NSDAP.
Det är ingen slump. Trump är en kriminell fifflare som har en förfärlig moralisk kompass och har misslyckats med att följa lagen. Är du av åsikten att man ska bortse från brottslig verksamhet bara för att en person ställer upp i ett val så är du nog av samma skrot och korn själv.
Citera
2024-05-31, 17:59
Medlem
jhww82s avatar
Citat:

Trump och hans advokater har ju förhalat i över 1 år. Det första hans advokat yppade under denna rättegång till domaren var att den skulle ogiltigförklaras.

Avslag direkt. Sen försökte de förhala och fördröja på alla möjliga vis.
Citera
2024-05-31, 18:03
Medlem
Jag förstår inte denna blinda lojalitet till en pajas som Trump? Inte för att Biden är bra men detta försvar av honom är löjligt.
Citera
2024-05-31, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Han ligger enligt OU 1-5 % före Biden i de flesta Swing-stater.

MAGA drar för stora växlar på sådana här opinionsmätningar, det är lång tid till valet och de flesta undersökningar är inom felmarginalen. Om Trump är så populär som han säger borde han leda med mycket mer. Verkar som om MAGAs strategi är att gödsla med med opinionsmätningar för att skapa en falsk bild av att stödet för Trump är större än vad det faktiskt är. För ett tränat öga och för den som kan sätta dessa mätningar i sitt rätta sammanhang är detta inte speciellt dramatiskt för demokraterna.

I och med att Trump numera är en dömd brottsling är han en mer kontroversiell kandidat än vad han var igår. Han fälldes på samtliga åtalspunkter av en enig jury, som efter vad jag förstår, kunde samla sig och ganska snabbt komma fram till ett beslut. Circus Trump kommer nog tyvärr fortsätta ett tag till men för det amerikanska folkets skull hoppas jag att de snart, senast 5 november, befrias definitivt från den.
Citera
2024-05-31, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Källa?

Google
Citera
2024-05-31, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Du lyssnar nog inte på dina kollegor för de verkar bättre funtade än dig.

Jadu, han litar mer på Putin än USA:s underrättelsetjänst. Han bad Ryssland lägga sig i valet 2016. Han utpressade Zelensky om information som en rysk spion kokat ihop. Han ser upp till världens diktatorer som om de var förebilder.

inget av det du sagt precis stämmer, och sen säger du folk är funtade . herregud. man förstår du är svensk eftersom ni fattar noll när det gäller världspolitiken och hur man pratar om andra världsledare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in