2024-05-31, 17:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KingHiss
En dålig dag för Trumpeten en bra dag för resten av världen mennlär väl överklaga….
Det är här en riktigt bra dag för Trump. Vid varje rättslig process går stödet upp enormt för honom. Han kommer bli den första dömda presidenten nu tack vare Stormy Daniels och demokraterna. Det är ett politiskt självmord för liberalerna.
Citera
2024-05-31, 17:13
Medlem
USA:s högsta domstol kommer klivna in och riva upp det kriminella och grundlagsvidriga diktatet från avskummen i den politiska juryn. Outbildade idioter som hatar rättsstaten känner glädje idag men brottet kommer inte förbli ostraffat.
Citera
2024-05-31, 17:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
En del av din mongoloid-anklagelse faller platt när du själv stavar som en.

Men on topic, jag bedömer chansen / risken till fängelsestraff i detta mål till under 25 %. Detta bygger jag på uppgifter om att den vanliga nivån är 10 % för den här typen av brott och så räknar jag upp det med ca 2,5 för att Trump blir fälld för många punkter.

Jag må stava som en kratta, dvs petiga böjelser hit och dit, men så får det vara. Jag ser flashback som ett nöje och spenderar inte all min vakna tid här inne på att skriva perfekta inlägg.
Det kan ni andra mongon sköta så vi övriga får något att skratta åt innan vi går och lägger oss.

I övrigt klockren analys, och du är ju en av få med lite hjärna här inne.
Citera
2024-05-31, 17:16
Medlem
Hur ì hela friden kommer det att bli i USA när det sitter invandrare och dömer ut de vita! Det är väl på detta sätt som invandrarna blir de nya amerikanarna. Tycker att det som händer i USA även liknar det som händer i Sverige. Invandrare finns överallt i samhället och på det sättet sker ett folkutbyte i Sverige. USA och Sverige liknar varandra på många sätt!

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/donald-trump-haller-presskonferens/

https://x.com/FoxNews/status/1644444961956405249
Senast redigerad av Ajabaja555 2024-05-31 kl. 17:27.
Citera
2024-05-31, 17:17
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Nej, man kan inte bli fängslad förrän domen vinner laga kraft. Han kan sitta frihetsberövad dock i häkte, men detta kommer inte att ske. I så fall skulle han suttit i häkte redan nu. Han kommer fortfarande vara en fri man på valdagen.

Jo, det har du väl tyvärr rätt i!
Citera
2024-05-31, 17:18
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Jo, det har du väl tyvärr rätt i!
Ja, men detta spektakel kan ju fortfarande missgynna honom opinionsmässigt. Har inte riktigt koll på hur populär han är nu jämfört med Biden.
Citera
2024-05-31, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Enligt the Presidential Greatness Project så är den falska trumpeten den sämsta presidenten som USA har haft, sämts med stor marginal.

Den näst sämsta fick mer än 60% högre rating än den kriminelle lögnhalsen och den näst näst sämsta fick dubbel så hög rating som den kriminelle lögnhalsen.

trumpen är sämst med stor marginal.

https://presidentialgreatnessproject.com/

trumpen är den sämsta presidenten i världshistorien, och nu är han dessutom en dömd kriminell.
och honom tänker idioterna rösta på

Ja det var rätt roligt när de intervjuade en av hans fans som demonstrerade

”vi har inte följt rättegången så noga och till och med vi är smarta nog för att veta att han är oskyldig”

😁
Citera
2024-05-31, 17:24
Medlem
Jordgubbes avatar
Nog verkar han tilltufsad. Halva hans comb-over ligger i pannan (från live nu).
Citera
2024-05-31, 17:25
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Ja, men detta spektakel kan ju fortfarande missgynna honom opinionsmässigt. Har inte riktigt koll på hur populär han är nu jämfört med Biden.

Vi får väl låta detta lägga sig lite innan man kan lita på några polls igen, skulle jag tro.

Men vad jag förstår så är trumpeten fortfarande begränsad av den "gag order" som domaren gav honom, och om han bryter mot den kan han tydligen bli inspärrad ändå, och just nu står han på en presskonferens och sprider den ena lögnen och invektivet om alla möjliga efter de andra och har väldigt svårt att hålla sig inom ramen för denna gag-order. Så vi får se vad som händer.
Citera
2024-05-31, 17:26
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Ja det var rätt roligt när de intervjuade en av hans fans som demonstrerade

”vi har inte följt rättegången så noga och till och med vi är smarta nog för att veta att han är oskyldig”

😁

Ja, det säger det mesta om hur "smarta" den falska trumpetens anhängare är
Citera
2024-05-31, 17:29
Medlem
flashmaners avatar
den falska trumpetens presskonferens har hållit på en stund nu, han framstår som rätt nedslagen och kraftlös, inte alls den energi som brukar vara i hans framträdanden. Och som vanligt sprider han bara en massa lögner och förtal om andra. Och han har väldigt svårt att hålla sig inom den "gag-order" som han fått. Vi får se om han klarar av det hela vägen.

Nu kallade han, ännu en gång, domaren för en tyrann. Han är så ynklig denna "man".
Citera
2024-05-31, 17:31
Moderator
T-80Us avatar
Detta är ett uppenbart demokratiskt försök att stoppa Trump från deltagande i valet, ingenting annat. Jag är inte ens särskilt förtjust i Trump, men det här är för dumt för att kunna tas på allvar som legitim rättsprocess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in