2024-05-31, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Du tycker att den falska trumpeten är den som står för demokrati?
Hur korkad kan man bli egentligen?

Skrev inget om det, detta å andra sidan kommer skrivas i böckerna som startskottet till usas förfall
Citera
2024-05-31, 16:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
2016: "Lock her up"
2020: Ber justitiedepartementet att åtala Biden och Obama
2020. Myglar in politiskt utsedda domare i högsta domstolen.

Domen igår: meddelades av en jury som både clownen och åklagaren godkänt och accepterat.

Du har en hel del att fundera över...

Hur står detta i motsättning till det jag skrivit?
Citera
2024-05-31, 16:03
Medlem
ziracorns avatar
Tror många skiter I valet. Stannar hemma den 5 november.

Återstår att se om senila Biden får tillräckligt i swingstates.

Om så, så blir det tragikomedi de nästa 4 åren.

Gubben kan ju knappt röra sig nu, 2024.

Äcklas av tanken på 2027.
Citera
2024-05-31, 16:08
Medlem
ziracorns avatar
Tror många skiter I valet. Stannar hemma den 5 november.

Återstår att se om senila Biden får tillräckligt i swingstates.

Om så, så blir det tragikomedi de nästa 4 åren.

Gubben kan ju knappt röra sig nu, 2024.

Äcklas av tanken på 2027.
Citera
2024-05-31, 16:15
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Svar på det fetade: Ja, döms Trump till fängelse och tillika till omedelbart avtjänande av detsamma så är det bara att gå direkt i fängelse utan att passera gå.

För övrigt håller du för låg nivå. Skriv inte mer till mig slödder.
Men snälla, Trump kommer inte hamna i fängelse. Nu kommer det överklagas hela vägen till valet, då han förmodligen blir president.

Det enda som skadas av detta är republiken. Det är ett vidrigt prejudikat som sätts. Man tillåter politisk förföljelse. Usa är inte längre nått mer än en bananrepublik.
Citera
2024-05-31, 16:21
Medlem
Libertarismuss avatar
Vad är det ens Trump har gjort? Betalat en porrstjärna för att vara tyst? Varför skulle det vara olagligt?
Citera
2024-05-31, 16:21
Medlem
DroidBishops avatar
Mongloidliberaler 2024: haha ni fick vi han(igen)

Mongloidliberaler 2025: neeej Trump är orättvis mot Biden

Garanterat
Citera
2024-05-31, 16:24
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Vad är det ens Trump har gjort? Betalat en porrstjärna för att vara tyst? Varför skulle det vara olagligt?
Det är inte olagligt. Sen är det väl inte han personligen utan hans advokater.

Vidare finns det gamla intervjuver med Daniels där det låter helt annorlunda.

Men trumphatare litar mer på en ljugande, korrupt porrstjärna än sunt förnuft
Citera
2024-05-31, 16:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Detta är vardagssaker för åklagaren och området ekonomi, så där kom du med nonsens.
När, för åtalet, rättsfallet och skyldig, så har valet noll betydelse för just detta.
För just att åtalet osv..., bryr sig inte om några val, utan de är där för upprätta lagen.

Jag frågade vad det du skrev hade med om donalds ska stå över lagen.
Halmgubben att det är betydelselöst för att bli president eller inte, det vet jag inte vad det är ett argument för om donalds ska stå över lagen och därav min fråga för jag hade stora svårigheter se vad det ena hade med det andra och göra.

Toppen, då är av vi samma tanke med lagen då, och att ingen som begår brott ska undantagas lagen.
Det var faktiskt ganska enkelt och se även utan insyn att donalds hade brutit mot lagen, det lustiga är att de finns de som vägrar se detta.

En fråga bara, du vet vad regim betyder?
För nuvarande administrationen är ingen regim, och skulle nog säga att den förra inte heller var, dock om donalds blir vinnaren, så är jag rädd vi får se en regim och pga kulten bakom donalds ser hen som supreme leader.(Men vi är itne där än, kanske det blir annorlunda, men misstänker att det kommer bli en personkult och vars en mans röst är den enda som betyder något och då = regim och först då.)

Ja du är naturligtvis helt hjärntvättad också, men det viktigaste du ska ta med dig ifrån det här är att Trump kommer vinna valet. Som en effekt av hela processen.

Du behöver inte svara hur ”blind” domstolen och lagen är inför olika personer osv. Jag vill vara att du ska veta det och acceptera det.
Citera
2024-05-31, 16:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Men snälla, Trump kommer inte hamna i fängelse. Nu kommer det överklagas hela vägen till valet, då han förmodligen blir president.

Det enda som skadas av detta är republiken. Det är ett vidrigt prejudikat som sätts. Man tillåter politisk förföljelse. Usa är inte längre nått mer än en bananrepublik.

Igen. Det har uppgetts i tråden att dom kan utfärdas om omedelbart avtjänande av fängelsestraff, om det stämmer så kan Trump inte undslippa fängelse. (Jag är inte juridiskt sakkunig och vet inte vad som gäller angående detsamma.)

Stämmer det inte så kommer naturligtvis Trump att ställa upp i valet, och då får vi se hur det går efter den här domen. Jag har tidigare lutat mot att Trump kommer att vinna, men många väljare är tveksamma till att rösta på en dömd kandidat.
Citera
2024-05-31, 16:26
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Det är inte olagligt. Sen är det väl inte han personligen utan hans advokater.

Vidare finns det gamla intervjuver med Daniels där det låter helt annorlunda.

Men trumphatare litar mer på en ljugande, korrupt porrstjärna än sunt förnuft
Om det inte är olagligt så varför döms han då?
Citera
2024-05-31, 16:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Om det inte är olagligt så varför döms han då?

Det är inte bara Stormy Daniels-saken som tagits upp i denna rättegång. Bilda dig innan du uttalar dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in