2024-05-31, 14:54
Medlem
Om du inte vill få ett nervvrak, så ska den inte lämnas mer än 4-5 timmar/dag. Och du måste aktivera den, och gå på hundkurser för att få den lydig. Jag tror inte att du blir en bra hundägare, du verkar inte veta någonting om hundar.
Citera
2024-05-31, 15:03
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FantomenOchGuran
Vad tror du om en sån där ovcharka?

Tipsa TS vettja. Söta och enkla små rackare de där ryska raserna😂😂

Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det kommer iofs fram jävligt fort om ett pensionat är skit. Hur som helst borde TS skaffa sig en pappegoja istället. Hund kommer han aldrig att fixa.

Sant men är inte fel att besöka det tänka pensionatet först ändå. Finns många udda uppfödare eller valpsäljare som fortfarande lyckas bli av med skräphundar utan papper så risken finns att pensionat kan klara sig också.
Håller med men tycker inte TS ska ha något djur alls då papegojor också är väldigt krävande.
Citera
2024-05-31, 15:08
Bannlyst
Om du ska ha en hund bara för att vakta hemmet så är bättre med larm. Hundar skäller lite grand sedan går dom och lägger sig när inbrott tjuven kommer.
Att ha hundar som vaktar är rätt dåligt ide

Du kanske tror att hundar bara flyger på en inbrott tjuv?
Senast redigerad av decryptedwrath 2024-05-31 kl. 15:11.
Citera
2024-05-31, 15:18
Medlem
Jordgubbes avatar
If gör ju reklam för "vakthunden Jens", han verkar bra (lyckas ej länka, finns ej på youtube).
Citera
2024-05-31, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
If gör ju reklam för "vakthunden Jens", han verkar bra (lyckas ej länka, finns ej på youtube).

Just det. Den som min katt hade övermannat.
Citera
2024-05-31, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Nu ljuger du.
Du är dum i huvudet, och försöker dölja det genom att redigera ditt inlägg.
Du borde få djurförbud.

Jag ändrade inlägget eftersom jag inte stod för det. Inte för att luras.
Nej, jag har än så länge i hela mitt liv inte vanskött ett enda djur. Skulle vi faktiskt kunna mäta hur mycket välmående jag gett de djur jag ägt och jämföra det med dig så skulle du se att det är du som borde få djurförbud. Min katt spinner så fort han ser mig. Lever som en kung.
Det är inte lite text på flashback som visar hur bra handlag man har med djur. Det är hur man faktiskt behandlar djuren. Du kanske sitter här och godhetssignalerar, men i praktiken kanske dina djur lider.
Vilket sjukt jävla uttalande ärligt talat. Tror att de som känner mig skulle intyga att de inte vet någon annan som bryr sig så mycket om djurens välmående som mig.
Jag har bokstavligen aldrig misskött ett djur och du har ingen information alls och ändå spyr du ut en sådan kommentar. Du verkar intelligent...
Senast redigerad av SimpCuck2000 2024-05-31 kl. 15:40.
Citera
2024-05-31, 15:29
Medlem
Avantasias avatar
Katter behöver också daglig tillsyn.

Hur man löser det med sina hundar när man jobbar varierar mellan personer, det finns inte en lösning men det är inte lämpligt att lämna hunden ensam i 10 timmar. Olika sätt är exempelvis att personerna i hushållet jobbar olika tider, man jobbar hemifrån, man kan ta med hunden på jobbet, man har en person som passar hunden, hundgård förutsatt att man har en hund som trivs med det, hunddagis om hunden trivs där.
Citera
2024-05-31, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avantasia
Katter behöver också daglig tillsyn.

Hur man löser det med sina hundar när man jobbar varierar mellan personer, det finns inte en lösning men det är inte lämpligt att lämna hunden ensam i 10 timmar. Olika sätt är exempelvis att personerna i hushållet jobbar olika tider, man jobbar hemifrån, man kan ta med hunden på jobbet, man har en person som passar hunden, hundgård förutsatt att man har en hund som trivs med det, hunddagis om hunden trivs där.

Min katt har daglig tillsyn. Han är i princip aldrig ensam.
Citera
2024-05-31, 15:43
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimpCuck2000
Jag ändrade inlägget eftersom jag inte stod för det. Inte för att luras.
Nej, jag har än så länge i hela mitt liv inte vanskött ett enda djur. Skulle vi faktiskt kunna mäta hur mycket välmående jag gett de djur jag ägt och jämföra det med dig så skulle du se att det är du som borde få djurförbud. Min katt spinner så fort han ser mig. Lever som en kung.
Det är inte lite text på flashback som visar hur bra handlag man har med djur. Det är hur man faktiskt behandlar djuren. Du kanske sitter här och godhetssignalerar, men i praktiken kanske dina djur lider.

Så jag kan inte bedöma att du är dum i huvudet något djävulsk av "lite text på Flashback", men du kan göra detsamma?
Det är uppenbart att du inte borde ha djur alls. Kanske du kan lära dig nog för att klara av det i framtiden, men jag tvivlar.
Citera
2024-05-31, 15:50
Medlem
KingHisss avatar
Engelsk staffordshire är rätt söta kan vara rätt små och väldigt vaksamma

Hade en svart som mätte drygt 35-40 cm utan svans o 25-30 i mankhöjd
Citera
2024-05-31, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Så jag kan inte bedöma att du är dum i huvudet något djävulsk av "lite text på Flashback", men du kan göra detsamma?
Det är uppenbart att du inte borde ha djur alls. Kanske du kan lära dig nog för att klara av det i framtiden, men jag tvivlar.

Ok, jag har aldrig någonsin misskött ett enda djur. Tvärtom jag har skött de djur jag haft extremt bra och ansträngt mig mer än flesta för det.
Men ok...

jävla clown...
Senast redigerad av SimpCuck2000 2024-05-31 kl. 15:56.
Citera
2024-05-31, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimpCuck2000
Finns det någon hund som klarar sig i huset med ordentligt med vatten och mat och någon som kommer förbi och säger hej under en helg om man reser iväg?
Är stor djurvän så vill göra rätt.
Hur fan kan du kalla dig djurvän när du vill kunna lämna din hund ensam under en helg? Jävla idiot du ska vara förbjuden att ha djur. Teckna ett abonnemang på larm istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in