2024-05-31, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Am*n har uppgett att han var på besök hos S*ga den 27 april, om du räknar framåt 24 timmar så kan det förklara närvaron av DNA:at.

Men hunden Amina, som förövrigt är tränad på att markera på dna som är max 24 h.. markerade på dna i trappan utanför S*gas dörr den 29.. står i fup när *min officiellt lämnade hennes lägenhet sista gången 🤔
Senast redigerad av Dinos..katt 2024-05-31 kl. 12:45.
Citera
2024-05-31, 12:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinos..katt
Men hunden Am*na, som förövrigt är tränad på att markera på dna som är max 24 h.. markerade på dna i trappan utanför S*gas dörr den 29.. så mer än 24 timmar efter *min lämnade henne 🤔

Du litar alltså upp Am*na? Hundar kan aldrig markera fel vad gäller tid?
Citera
2024-05-31, 12:46
Medlem
Citat:
Du litar alltså upp Am*na? Hundar kan aldrig markera fel vad gäller tid?

Ja jag litar på henne betydligt mycket mer än på *min..

Men visst risken att han blir friad är stor.. det är trots allt ett indiciemål.. svårt men får hoppas på det bästa, en livstidsdom!
Senast redigerad av Dinos..katt 2024-05-31 kl. 12:52.
Citera
2024-05-31, 12:47
Medlem
Citat:
Kan inte du då förklara vad han hade för motiv?

Att han inte ville bli förälder är inget motiv.

Det är väl ett starkt motiv, han är inte den första som har mördat flickvännen pga oönskad graviditet.
Citera
2024-05-31, 13:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Det är väl ett starkt motiv, han är inte den första som har mördat flickvännen pga oönskad graviditet.

Kan du hänvisa till några andra fall?

En oönskad graviditet är väl knappast något motiv, däremot kan man tänka sig att det blir en hel del diskussioner, gräl och bråk om den ena parten upplever att han ska bli förälder mot sin vilja?
Citera
2024-05-31, 13:27
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Advokaten är ju också klapprutten, den åklagade kommer åka in, är helt säker, om det inte blir i denna instans så blir det i nästa, han sitter i skiten och han är mördaren i detta fall, tro mig.

Vad baserar du dina åsikter på? Känslor? Förutfattade meningar? Förakt för människor av annan härkomst?

Om du har synpunkter på hur advokaten har skött sitt jobb så ska du ha i minnet att det är hans uppgift att försvara sin klient.
Citera
2024-05-31, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Har läst igenom NAs rapportering av försvarsadvokats plädering. Blir inte riktigt klok på hans strategi.

Han börjar med att yrka på ett mildare straff än livstid, i händelse av fällande dom.
Därefter yrkar han på frikännande.
Han invänder mot hedersmotivet.
Han ifrågasätter styrkan i de tekniska bebisen som förväntat.
Avslutningsvis säger han att det kan finnas alternativa förklaringar. Han går dock inte in på vilka dessa skulle vara.

Det låter som att han försöker helgardera.

Det ligger i en försvarsadvokats agenda att motstrida de motiv som kommit fram.
Att han inte går in på alternativa förklaringar eller GM ser jag positivt på, då även FA inser att han försvarar en GM.

Blir utfallet Livstids fängelse kommer antagligen FA överklaga. Blir det en frikännande kommer åklagare överklaga och då blir repris på andra mordrättegångar i Örebro.
Så nu ska allting bli rätt från början!
Citera
2024-05-31, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4m4nd4
Nu är sista rättegångsdagen över.

I SVT's liverapportering så skriver man att när upplåsningsförsöken på Sagas mobil görs så är 22-åringens mobil på fotbollsplanen.

Om det stämmer så är det väldigt anmärkningsvärt. Någon som är tillräckligt insatt för att kunna ge en bra kommentar på detta? Han kan ju förvisso ha låtit sin kompis ha mobilen för att det ska se ut som han varit där.

Jag tror att han är skyldig. Dels med tanke på följande:
Varför skulle Saga släppa in folk hon inte känner mitt i natten?

Precis som du skriver så har någon annan haft hand om hans mobil , det finns som bekant ett vittne som inte dykt upp.
Tanken om inopererade chips på människor skulle just i det här fallet vara utmärkt...

GM hade motiv till gärningen, han tog sig in i lägenheten och dödade henne!
Någon i tråden anser att gängkriminella , som GM pladdrat om , för övrigt en dröm för honom att umgås med, att de skulle utföra en sån här gärning finns inte , även de är råskinn men det finns grader även i helvetet!
Citera
2024-05-31, 13:41
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ja jag litar på henne betydligt mycket mer än på *min..

Hundar är ofta rätt opålitliga men om du väljer att lita på en hund istället för en människa så varsågod. Man får intrycket att du inte gillar män av utländsk härkomst.

Citat:
Men visst risken att han blir friad är stor.

Risken? Du verkar i princip utgå ifrån att han är skyldig? Om vi tittar på andra fall där män varit misstänkta eller åtalade för mord på flickvännen så har ju vissa tom friats i hovrätten. Ska det inte ställas höga krav på bevisningen innan någon döms?

Citat:
det är trots allt ett indiciemål.. svårt men får hoppas på det bästa, en livstidsdom

Men varför är en livstidsdom det bästa enligt dig? Kan du motivera varför?

Du skriver ju själv att det är ett indiciemål och det skulle väl isåfall vara rätt gräsligt om en oskyldig döms till livstids fängelse?
Citera
2024-05-31, 13:53
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Precis som du skriver så har någon annan haft hand om hans mobil , det finns som bekant ett vittne som inte dykt upp.

Den där teorin brister på flera punkter, inget vittne har heller sett honom i trapphuset den 28 och 29 april.

Citat:
GM hade motiv till gärningen, han tog sig in i lägenheten och dödade henne

Men det verkar ju inte finnas något motiv ? Att någon inte vill bli förälder är inget motiv. I såna fall skulle det vara betydligt fler mord i Sverige varje år.

Citat:
Någon i tråden anser att gängkriminella , som GM pladdrat om , för övrigt en dröm för honom att umgås med, att de skulle utföra en sån här gärning finns inte , även de är råskinn men det finns grader även i helvetet!

Råskinn avrättade en småbarnsmamma mitt på gatan i Malmö för några år sedan. Ditt minne är dåligt.

Am*ns uppgifter om att han förvarade saker åt gängkriminella i hennes bostad måste väl ändå tas på allvar med tanke på de tider vi lever i nu med många sprängningar, skjutningar och våldsdåd inom kriminella grupperingar?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2024-05-31 kl. 14:07. Anledning: Tillägg
Citera
2024-05-31, 14:05
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Nu är sista rättegångsdagen över.

I SVT's liverapportering så skriver man att när upplåsningsförsöken på S*gas mobil görs så är 22-åringens mobil på fotbollsplanen.

Den där omständigheten borde väl vara friande? Han kan knappast ha befunnit sig på båda ställena samtidigt.

Citat:
Om det stämmer så är det väldigt anmärkningsvärt. Någon som är tillräckligt insatt för att kunna ge en bra kommentar på detta? Han kan ju förvisso ha låtit sin kompis ha mobilen för att det ska se ut som han varit där.

Eller så var han där och någon helt annan person eller flera befann sig i S*gas lägenhet?

Citat:
Jag tror att han är skyldig. Dels med tanke på följande:
Varför skulle S*ga släppa in folk hon inte känner mitt i natten?

Dörren kan ha varit olåst, hon kan också ha öppnat dörren i tron att det var Am*n som dök upp?

Eller så dök det upp oväntat besök men hon öppnade iallafall eftersom det var någon hon var bekant med?
Citera
2024-05-31, 14:22
Medlem
Citat:
Kan du hänvisa till några andra fall?

En oönskad graviditet är väl knappast något motiv, däremot kan man tänka sig att det blir en hel del diskussioner, gräl och bråk om den ena parten upplever att han ska bli förälder mot sin vilja?

Här har du ett fall.

Man döms till livstids fängelse för mord på sin gravida sambo
UPPDATERAD 19 JULI 2022PUBLICERAD 1 JUNI 2022
En man i 40-årsåldern döms till livstids fängelse för mord på sin gravida sambo i Åkarp. Domen meddelades vid Malmö tingsrätt på onsdagen.

Finns flera fall både här i Sverige och i USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in