Nej, det tror jag inte. I alla fall inte medvetet. Klimattramset är mera en form av religion/kontrollmetod för att få dumma människor att låta sig styras. Det fungerar också, det ser man på idioter som skyltar med att dom åker elbil och klimatkompenserar när dom flyger

Moderna tidens avlatsbrev.
Ifall vi inte gör som globalisttoppen säger så kommer jorden att drabbas av översvämningar, diverse naturkatastrofer och svält. Lite som det står i bibeln? Jag förstår att dom upplysta som tror på klimatlögnen och "vetenskapen" givetvis inte har läst bibeln då den är en sagobok. Men jag skulle uppmana dom att göra det och se om det finns några likheter med det som dom kallar för vetenskap och klimatforskning.
Sånt som är för stort för enskilda människor att greppa har alltid använts av makteliten för att kontrollera fotfolket.
Dessa imbecilla clowner som styr EU som inte ens kan byta oljan i sin egen bil och knappt knyta sina skosnören kan givetvis kontrollera och styra klimatet för att rädda oss bara vi ger upp allt eget tänkande och all frihet
90% av dessa idioter i Bryssel har aldrig haft ett riktigt jobb, för det klarade dom inte av men dom ska ställa om termostaten för hela världen...