2024-05-31, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Du påstår ju att människan förändrar jordens klimat, eller hur?
Då är det väl du som får bevisa detta fantastiska, eller hur?
Vad ville du komma med ditt påstående om grönsaker?

Jag kan fortsätta länka bevis i evigheter. Din tur att motbevisa, med trovärdiga källor
Citera
2024-05-31, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aboutblanci
Har ju redan gjort det om du var kapabel till att läsa. Men visst.

https://www.gu.se/nyheter/ger-tyngd-at-slutsatsen-att-manniskan-paverkar-klimatet

https://www.epa.gov/climatechange-science/causes-climate-change

https://www.carbonbrief.org/analysis-why-scientists-think-100-of-global-warming-is-due-to-humans/
I din första länk skriver de bl.annat så här citat:
– "Klimatmodeller är exempel på ett sådant komplext, kaotiskt system, där väldigt små förändringar kan ge otroligt stora effekter. De här fluktuationerna kan verka helt slumpmässiga, men om vi tittar närmare på dem med statistiska metoder kan vi lära oss mycket om mekanismerna som styr, säger han".

De har kommit på någon metod för att då kunna se om människan påverkar klimatet.
Men de visar inte upp några bevis på att det är så.
Det finns minst lika många forskare som menar att människan inte påverkar jordens temperatur och klimat.
Men de får inte lika mycket utrymme i media.
Citera
2024-05-31, 04:54
Medlem
Citat:
I din första länk skriver de bl.annat så här citat:
– "Klimatmodeller är exempel på ett sådant komplext, kaotiskt system, där väldigt små förändringar kan ge otroligt stora effekter. De här fluktuationerna kan verka helt slumpmässiga, men om vi tittar närmare på dem med statistiska metoder kan vi lära oss mycket om mekanismerna som styr, säger han".

De har kommit på någon metod för att då kunna se om människan påverkar klimatet.
Men de visar inte upp några bevis på att det är så.
Det finns minst lika många forskare som menar att människan inte påverkar jordens temperatur och klimat.
Men de får inte lika mycket utrymme i media.

Men skojar du? Hade du läst innehållet hade du sett exakt vad människans påverkan på klimatet är. Källorna jag länkade är extremt trovärdiga och är stora namn inom forskning.

Anledningen till att dina källor inte får utrymme är för att de har fel och har en har en agenda med deras slutsats.
Citera
2024-05-31, 04:59
Medlem
Citat:
Jag kan fortsätta länka bevis i evigheter. Din tur att motbevisa, med trovärdiga källor

Vad har jag att bevisa??
Jag är 100% övertygad om att klimatet fungerar som det är tänkt, och jag jar aldrig märkt, sett eller fått något som helst bevis på att det inte är så.

Men nu påstår DU att det inte är så.
Ok, överbevisa mig om att jag har fel.

Däremot kan jag tycka folk på vissa platser borde sluta skräpa ner, inte minst i sjöar, floder och hav.
I en del städer borde man minska ex.vis avgaser för renare luft.
Men att påstå att vi förändrar jordens klimat i stort tror jag på när jag ser konkreta bevis på det.
Och sluta skriv aggressiva barnsliga meddelande till mig, ok?
Citera
2024-05-31, 05:02
Medlem
Citat:
Men skojar du? Hade du läst innehållet hade du sett exakt vad människans påverkan på klimatet är. Källorna jag länkade är extremt trovärdiga och är stora namn inom forskning.

Anledningen till att dina källor inte får utrymme är för att de har fel och har en har en agenda med deras slutsats.
På vilket sätt är de "extremt trovärdiga" ?
Citera
2024-05-31, 05:06
Medlem
Citat:
Vad har jag att bevisa??
Jag är 100% övertygad om att klimatet fungerar som det är tänkt, och jag jar aldrig märkt, sett eller fått något som helst bevis på att det inte är så.

Men nu påstår DU att det inte är så.
Ok, överbevisa mig om att jag har fel.

Däremot kan jag tycka folk på vissa platser borde sluta skräpa ner, inte minst i sjöar, floder och hav.
I en del städer borde man minska ex.vis avgaser för renare luft.
Men att påstå att vi förändrar jordens klimat i stort tror jag på när jag ser konkreta bevis på det.
Och sluta skriv aggressiva barnsliga meddelande till mig, ok?

Alltså du är ju helt bakom. Jag har länkat hur mycket information, där man ser vetenskaplig fakta på det jag skriver har belägg och är bevisat. Du tror, jag vet då jag har förstånd att ta in informationen som jag läst. Du har fått konkreta bevis gång på gång. Inte en enda gång har du kommit med något som stärker din tes.

Helt otroligt att jag la ner tiden på detta, när du inte verkar vara helt kognitivt utvecklad
Citera
2024-05-31, 05:10
Medlem
Citat:
Alltså du är ju helt bakom. Jag har länkat hur mycket information, där man ser vetenskaplig fakta på det jag skriver har belägg och är bevisat. Du tror, jag vet då jag har förstånd att ta in informationen som jag läst. Du har fått konkreta bevis gång på gång. Inte en enda gång har du kommit med något som stärker din tes.

Helt otroligt att jag la ner tiden på detta, när du inte verkar vara helt kognitivt utvecklad
Ja men det är väl bra då att du anser dig fått tillräckligt med bevis för att det är på det viset.
Du borde ju vara glad då. eller hur?
Citera
2024-05-31, 05:12
Medlem
Citat:
På vilket sätt är de "extremt trovärdiga" ?

Tex:
”2021 års nobelpris i fysik går till tre forskare som har hjälpt oss att förstå klimatet och andra komplexa system.
– Priset ger energi till klimatforskningen och visar igen att det inte längre finns någon tvekan om att mänskligheten påverkar den globala uppvärmningen, säger Deliang Chen, forskare vid Göteborgs universitet och ledamot i Kungliga Vetenskapsakademien. ”

Sen NASA får väl också ses som säker källa?
Citera
2024-05-31, 05:14
Medlem
Citat:
Tex:
”2021 års nobelpris i fysik går till tre forskare som har hjälpt oss att förstå klimatet och andra komplexa system.
– Priset ger energi till klimatforskningen och visar igen att det inte längre finns någon tvekan om att mänskligheten påverkar den globala uppvärmningen, säger Deliang Chen, forskare vid Göteborgs universitet och ledamot i Kungliga Vetenskapsakademien. ”

Sen NASA får väl också ses som säker källa?
Jo du länkade det där tidigare.
Och då frågar jag än en gång.
Var finns de där "bevisen" som de skriver?
Citera
2024-05-31, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LLFFILLFMD
Jorden har funnits i ca 5 miljarder år, jorden har genomgått flertalet is-tider / värme rekord.

Människan har funnits i ca 50.000 år.

Senaste istiden var för ca 10.000, då låg sverige under havsytan med 2,5 kilometer is ovanför sig. Dvs Sverige fanns inte.

1000 år sedan var vikingatiden, då låg havsnivån ca 5 meter högre än idag.

10.000 - 1000 år sedan har det onekligen hänt väldigt mycket, men knappast om man ser till tidlinjen på 5 miljarder år.

Är det rimligt att tro att människan ens kan påverka om vi vill?

Visst att vi kan påverka nån promille, men i det stora hela tror jag inte det.

Vad tror ni?

Det är bevisat att människan kan påverka klimatet och har gjort det.

Frågan är hur mycket. Men även om det är lite kan det få stora konsekvenser.
Citera
2024-05-31, 05:20
Medlem
Citat:
Jo du länkade det där tidigare.
Och då frågar jag än en gång.
Var finns de där "bevisen" som de skriver?

https://www.nobelprize.org/uploads/2021/10/advanced-physicsprize2021.pdf

Där har du hela avhandling som ledde till nobelpriset. Bara att börja läsa
Citera
2024-05-31, 05:22
Medlem
ReijoHervonens avatar
Nej, det tror jag inte. I alla fall inte medvetet. Klimattramset är mera en form av religion/kontrollmetod för att få dumma människor att låta sig styras. Det fungerar också, det ser man på idioter som skyltar med att dom åker elbil och klimatkompenserar när dom flyger Moderna tidens avlatsbrev.

Ifall vi inte gör som globalisttoppen säger så kommer jorden att drabbas av översvämningar, diverse naturkatastrofer och svält. Lite som det står i bibeln? Jag förstår att dom upplysta som tror på klimatlögnen och "vetenskapen" givetvis inte har läst bibeln då den är en sagobok. Men jag skulle uppmana dom att göra det och se om det finns några likheter med det som dom kallar för vetenskap och klimatforskning.
Sånt som är för stort för enskilda människor att greppa har alltid använts av makteliten för att kontrollera fotfolket.

Dessa imbecilla clowner som styr EU som inte ens kan byta oljan i sin egen bil och knappt knyta sina skosnören kan givetvis kontrollera och styra klimatet för att rädda oss bara vi ger upp allt eget tänkande och all frihet
90% av dessa idioter i Bryssel har aldrig haft ett riktigt jobb, för det klarade dom inte av men dom ska ställa om termostaten för hela världen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in