Citat:
Ursprungligen postat av
Homogeneous-Evil
Det är sällan friska vuxna människor som tror på sagor av det slag som tas upp i tråden.
De är sjuka från början, man kan ju gissa på vilka då det verkar vara en väldigt central punkt att man är så viktig i världen att någon vill en illa hela tiden.
Men just du har kanske lite bevis? Det tycks ju aldrig saknas bevis mellan dessa tomtar men när det gäller att lägga fram dessa ekar det tomt bland bevisen.
Har man bevis som är byggda på fakta så kommer man också bli trodd, baserar man sina bevis på idéer skapade i ett sjukt sinne så är det självklart att man inte blir trodd.
Det här tramset bygger bara på att deras liv är misslyckat och de har så höga tankar att de inte tror de är orsaken själv. Vill man sen inte fixa detta så får man nog stå kastet att man inte blir trodd och får leva vidare med grova vanföreställningar.
Inte helt ovanligt att de som har lätt för att se mönster i allting just har denna uppfattning. Men att se mönster i allt är ett osunt beteende som man dock kan leva med utan problem om man slutar gräva ner sig i ett kaninhål och det finns många yrken där patern matchning är önskvärt där man till och med kan acceptera att personen är smått galen så länge den utför sitt jobb.
Men i denna tråd handlar det mest om att tycka synd om sig själv, ha för stora tankar om ens egna betydelse i omvärlden.
Har inte haft tid att läsa igenom men jag förstår vad du menar.
Jag är inne på att man ser vilka som är utsatta.
Vad du vad narcissister gör med sina barn?
Sprider dåliga och övertygande rykten om dig bakom din rygg. Hur blir omgivningen mot dig? Kommer du bli betrodd om du upptäcker detta?
Inte en jävel kommer tro på dig. Du kommer bli mer stressad och till slut blir du sjuk.
Berättelser att andra är ute efter att skada en.
Är det rimligt?
Varför skulle de göra det?
Är det sant?
- Det kan man ta reda på.
Men bara för att man har bevis så blir man per automatik inte betrodd. Du kanske uppfattas som labil och då förvärras situationen.
Man måste förstå att det finns människor som är ute efter att skada andra men det måste bero på nånting.
Har du gjort nåt dumt?
Har du hamnat i fel kant med fel person eller företag?
Mitt ex gamla kompis var skapligt paranoid som trodde att Google var ”intresserad” av henne. Jag förklarade hur allt fungerar och det gjorde inte saken bättre. Ja, de sparar din historik och lagrar allt på hårddiskar. Men det är ingen som bryr sig. Möjligen om det uppdagas att man har gjort nåt dåligt.
Är inte införstådd i människors situationer och berättelser i tråden men ska titta senare.
Tror däremot att mina frågeställningar inte beaktas i större grad.
Där har vi sann GS.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Dark_Waters