2024-05-30, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
En delvis uppluckring då. Kan det även vara ett tecken på, att ryssarna håller på att bygga något mer där då..?

USA testar nog hur det går. Flyger det ingen Nuke från Rysland lär de öpna upp för resten av gränsområdet och eventuellt militära mål längre in i Ryssland.
Citera
2024-05-30, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det kommer smälla mellan NATO och Ryssland. Förr än senare. Jag är öppen för att nukes kommer flyga. Jag håller på att planera vad jag ska göra om några nukes sänds intercontinental. Det blir att hålla sig borta från potentiella nedslagsplatser. Sedan behöver jag skydd mot radioaktiv stålning i ett par veckor, det är min planering.

Undvik Ryssland. För det området kommer vara en radioaktiv öken om de ger sig på NATO med nukes.
Citera
2024-05-30, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
USA testar nog hur det går. Flyger det ingen Nuke från Rysland lär de öpna upp för resten av gränsområdet och eventuellt militära mål längre in i Ryssland.

Stabilt ändå. Stoppar en tå i vattnet för å se, blir det kärnvapenkrig nu eller inte.
Citera
2024-05-30, 23:32
Medlem
Razamatazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4D4
https://www.youtube.com/watch?v=N4RG3UREFNE&ab_channel=ForbesBreakingNews
Hittade en version där. Lite kortare. Se runt typ 21.30-22.30 i klippet. Han pratar om att USA ska sända sina skattebetalares pengar till ett land som inte håller val...

Ja, i detta klipp säger han uttryckligen det. Oavsett vem som återupprepar detta är det såklart ett märkligt beteende då det är en uppenbar lögn.

Så frågan blir ju såklart, varför återupprepar du denna lögn, trots att du är väl medveten om att det är helt i enlighet med Ukrainas konstitution att inte hålla val i händelse av krig?

Citat:
The Kremlin is currently intensifying information operations alleging that Zelensky is illegitimate following May 20, which would have been the end of Zelensky's first term as president had Russian not launched the full-scale invasion.[87] The Ukrainian law defining martial law, which Ukraine has been under since Russia's full-scale invasion in 2022, clearly states that "conducting elections of the President of Ukraine" is "prohibited in the conditions of martial law."
https://www.iswresearch.org/2024/05/russian-offensive-campaign-assessment_27.html?m=1
Citera
2024-05-30, 23:36
Medlem
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=N4RG3UREFNE&ab_channel=ForbesBreakingNews

Hittade en version där. Lite kortare. Se runt typ 21.30-22.30 i klippet. Han pratar om att USA ska sända sina skattebetalares pengar till ett land som inte håller val...

Någon borde fråga honom om han är villig att låta en annan stat rösta för hans plats i sin stat, eller låta Ryssarna rösta åt amerikanarna. Det är ungefär lika idiotiskt. Han borde dessutom läsa lagarna i Ukraina.
Senast redigerad av Kratatch 2024-05-30 kl. 23:40.
Citera
2024-05-30, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razamataz
Ja, i detta klipp säger han uttryckligen det. Oavsett vem som återupprepar detta är det såklart ett märkligt beteende då det är en uppenbar lögn.

Så frågan blir ju såklart, varför återupprepar du denna lögn, trots att du är väl medveten om att det är helt i enlighet med Ukrainas konstitution att inte hålla val i händelse av krig?

https://www.iswresearch.org/2024/05/russian-offensive-campaign-assessment_27.html?m=1

Är ju ingen lögn att Ukraina inte håller val. Sen hänvisar de till undantagstillstånd och att val inte behöver hållas då. Okej. Men finns väl ändå någon gräns, där en demokratisk ledare som sitter och styr ett land baserat på undantagstillstånd förlorar legitimitet? Kan Zelensky sitta i 5 år till utan val, om kriget mot förmodan pågår så länge? Jag har ju svårt att se det. Mycket talar ju för att Trump blir president. Då tror jag kriget ändå kommer avslutas rätt fort.
Citera
2024-05-30, 23:45
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Är ju ingen lögn att Ukraina inte håller val. Sen hänvisar de till undantagstillstånd och att val inte behöver hållas då. Okej. Men finns väl ändå någon gräns, där en demokratisk ledare som sitter och styr ett land baserat på undantagstillstånd förlorar legitimitet? Kan Zelensky sitta i 5 år till utan val, om kriget mot förmodan pågår så länge? Jag har ju svårt att se det. Mycket talar ju för att Trump blir president. Då tror jag kriget ändå kommer avslutas rätt fort.

Gomorron ryzzvatnik
Du vet att samma sak gäller i Sverige va angående val under krig?
Inga konstigheter för oss normal, förstår att det verkar konstigt för er alkoholskadade vatniks.

Min rekommendation till Ryssland är att utbilda kvinnor ordentligt hur man får ut hela fostret med strumpstickan så ingen degenererad avart föds och blir en ryzzorch.

Känns det bra ?
Citera
2024-05-30, 23:54
Medlem
Att USA ger klartecken att det är okej att skjuta in i Ryssland har att göra med situationen runt Kharkiv. Hade inte den ryska ledningen tänkt att det lönar sig att försöka anfalla när Ukraina varit utan stöd ett längre tag, hade inte det behövt bli så.

Faktum är ju fortfarande att ryska folket inte gynnas av detta, men för Putin och den ryska ledningens skull är det bra att det krigas och härjas nu när man felkalkylerat anfallit ett grannland. Annars försvinner de ju från makten.

Tror inte Putin får några rapporter att det skjuts friskt in i Ryssland. Det är lite problemet i det hela.
Citera
2024-05-30, 23:57
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Detta har varit uppenbart i tråden sista veckorna. Inga trovärdiga argument kommer längre från rysshororna, mest bara trams och gamla debunkade lögner. De kanske likt Vlad Solo börja skönja förlust och döden?
Nja, i Ryssland handlar det bara om lyda sin överordnade, sina дедушки, så då gör de det även här på Flashback: Manuset från Kreml måste följas in till sista prick! Skulle de avvika från detta så får man utgå från att de helt enkelt anses ha kritiserat högsta ledningen...
https://www.aljazeera.com/news/2024/1/24/russian-lawmakers-approve-bill-to-seize-property-from-army-critics
Russian lawmakers approve bill to seize property from army critics
Russian lawmakers have approved a bill to confiscate properties, money and valuables of anyone convicted of "spreading criticism" of the Russian army.

Since its full-scale invasion of Ukraine in February 2022, Moscow has banned any criticism of its "special military operation" and detained thousands of Russians opposing the war. The current charge of spreading “false information” about the army carries a jail sentence of up to 15 years. Information about the war in Ukraine that does not come from an official source may be deemed “false”.
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Min främsta undran är varför alla dessa ryssar tar självmord när den "allsmäktiga" ryska armén, enligt rysstrollen, håller på att "vinna" kriget... Varför tar de självmord och missar firandet av tre dagaroperationens slut?
För att de framme vid fronten, och inte i bekvämlighet på trollfarms-kontoret i St. Pettersberg, vet hur det faktiskt ligger till.
https://twitter.com/sumlenny/status/1782124531013841175
Two Russian soldiers are discussing how Russia is "winning". Impressive. *video*
"We can't do anything, we're just fucking cannon fodder."
Citera
2024-05-31, 00:00
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Nu är ryska självmordsstatistiken långt ifrån komplett. Telegram svämmas över av videos där ryssar i Ukraina skjuter skallen av sig själva (exempel på regelrätt självmord i videon nedan) eller spränger sig själva med granat. Dessutom finns mängder av dokumentation på självmordsanfall med golfbilar och motorcyklar för att inte tala om alla självmordsanfall med kolonner anförda av en stridsvagn och efterföljande BMP:s och MTLB:s med ryssar sittande ovanpå IFV:n.

Varning för innehållet i länken
https://x.com/albafella1/status/1795167354134949993

Vad fan var det jag precis såg, WTF? Han verkade ha en splitterskada i benet, på med tourniquet och kalla på hjälp så är problemet löst. En kula löser iofs Ukrainas problem men wtf liksom?
Citera
2024-05-31, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Biden ger grönt ljus. I början endast mot ryska områden som gränsar till Kharkiv och endast mot militära mål

https://wydarzenia.interia.pl/raport-ukraina-rosja/news-ukraina-dostala-zielone-swiatlo-media-potajemna-zgoda-bidena,nId,7544216

Både Tyskland och Italien ger fortfarande rött ljus
Dessa tyskar. Alltid dessa tyskar... Fy fan.
Citera
2024-05-31, 00:06
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Det du och många krigshetsare med dig inte inser är att Ryssland aldrig kommer ge upp östra Ukraina och Krim.
NATO/USA vet givetvis detta och passar på att trycka till Ryssland ordentligt nu när man äntligen fått ett nytt krig på betryggande avstånd och med stora förluster för fienden.

Citat:
Ursprungligen postat av Razamataz
Du återupprepar Putins desinformation att Ukraina aldrig kommer få tillbaka östra Ukraina och Krim och att de som är emot Putins invasion och hans falska prat om förhandlingar är krigshetsare.

Rysslands narrativ om förhandlingar handlar enbart om att få väst att övertyga Ukraina om att släppa just östra Ukraina och Krim. Om detta skulle hända är det absolut ingen garanti att Ryssland inte skulle fortsätta försöka ta fler delar av Ukraina.

På vilket sätt är man en krigshetsare om man tycker att Ryssland ska dra sig tillbaka från Ukraina till ryskt territorium?

https://www.iswresearch.org/2024/05/russian-offensive-campaign-assessment_28.html?m=1

Nej, jag skrev ge upp östra Ukraina och Krim. Inte ge tillbaka.
Ryssland måste drivas bort.
Jag tycker också att Ryssland ska dra sig tillbaka frivilligt men det kommer aldrig ske. Putin skiter fullständigt i vad du och jag tycker.
Man är krigshetsare om man sitter tryggt i Sverige och hejar på och göder ett krig utan tanke på lösning av kriget eller vad fortsatt eskalering kommer leda till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in