2024-05-30, 20:26
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Varför annekterade då ryssen de fyra områdena? För att trolla med alla andra?

Det skedde först efter att väst lagt sig i och eskalerat till regelrätt krig. Fredsavtalet som låg för påskrift i Istanbul i mars 2022 innehöll inga annekteringar förutom den av Krim 2014.
Citera
2024-05-30, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Det skedde först efter att väst lagt sig i och eskalerat till regelrätt krig. Fredsavtalet som låg för påskrift i Istanbul i mars 2022 innehöll inga annekteringar förutom den av Krim 2014.

Så den innehöll annektering.
Citera
2024-05-30, 20:29
Medlem
Citat:

lol. man förstår ju att scott ritter endå bessiter den inte så smickrande egenskapen att förföra barn, eller vuxna med ett barns naiva, omogona och outvecklade sinne....
Citera
2024-05-30, 20:29
Medlem
Citat:
Få se nu. Den ryska försvarsindustrin står för typ 6% av Rysslands BNP. Så din poäng är…tja?
Få se nu Smartass, det kan du ju tro. Du har inte hört talas om Rysslands krigsekonomi?

Enormt fiffigt att producera saker som går upp i rök varefter dumskallarna ropar att Rysslands BNP ökar. Det är väl ungefär 40% av Rysslands statsbudget som går till anfallskriget, varav mycket försvinner i dumma granater, mutor och vedsäckar som dödserättning till befolkningen.

Hur gick det med Tuckers resereportage och de ”billiga” matkassarna? Var han utanför stadsgränsen?
Frågar eftersom du så varmt rekommenderar hans resereportage, vissa som inte har sett det undrar.
Citera
2024-05-30, 20:30
Medlem
erektidiots avatar
Citat:

Regelrätt krig var det ju redan i Februari.
Citera
2024-05-30, 20:32
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Det var väl knappt något av det jag skrev som du begrep. Hela din posthistorik stinker IQ badboll. Bröla om ryzzzar som anfaller i golfbilar beväpnade med spadar är nog mer din grej. Men känns det ändå inte en smula tung just nu? Jag menar…snart 1 år sen Ukraina inledde sin haussade motoffensiv som blev tidernas praktfiasko. Vad ska du hoppas på nu?
Vi minns ryssens vinteroffensiv vid Vuhledar 😂😂😂 och deras nyligen havererade våroffensiv är en karbonkopia på alla andra fiaskon för den ryska krigsmakten.
Och du har ännu inte svarat på vad det var som fick utvecklarna av era fantastiska missiler att fängslas?
Citera
2024-05-30, 20:32
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ett neutralt och avmilitariserat Ukraina och upprätthållandet av Minskavtalet främst.
Tror synen av ryzzar i kinesiska golfbilar rullande vid fronten får dom flesta att undra vilken sida som är avmilitariserad
Citera
2024-05-30, 20:33
Medlem
Tydliga tecken på att Ukraina förbereder storskaliga attacker mot ryskt territorium.

https://en.defence-ua.com/news/signs_that_ukraine_prepares_to_attack_russias_terr itory_with_long_range_missiles_appeared-10670.html
"The preparatory phase to hit the territory of the russian federation with long-range missiles is taking place now. This is evidenced by the Defense Forces' attacks on radars in russia. If Ukrainian drones are already reaching such a long distance, this indicates that the routes are being studied very seriously. Apparently our drones are scanning the russian federation's territory for the presence of air defense systems during their flights at such a long distance," Riabykh explained.
Efterlängtat!
Citera
2024-05-30, 20:34
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Få se nu Smartass, det kan du ju tro. Du har inte hört talas om Rysslands krigsekonomi?

Enormt fiffigt att producera saker som går upp i rök varefter dumskallarna ropar att Rysslands BNP ökar. Det är väl ungefär 40% av Rysslands statsbudget som går till anfallskriget, varav mycket försvinner i dumma granater, mutor och vedsäckar som dödserättning till befolkningen.

Hur gick det med Tuckers resereportage och de ”billiga” matkassarna? Var han utanför stadsgränsen?
Frågar eftersom du så varmt rekommenderar hans resereportage, vissa som inte har sett det undrar.

Fast nu utgör inte den ryska statsbudgeten mer än typ 16% av BNP vet du. Behöver jag förklara aritmetiken ytterligare för dig och varför mina 6% av BNP stämmer? Ryssland är inget kommunistland som Sverige. 40% ligger förövrigt inte de ryska försvarsutgifterna på utan snarare 30-35%.
Citera
2024-05-30, 20:37
Medlem
erektidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
När man klagar på att det finns i Nazister i Ukraina och man avnazifierar landet så är det ganska bra att veta vad man talar om ja.

Att gnälla på nazister i ukraina utan några bevis för det för att sedan sitta och gråtrunka av glädje när faktiskta nazistiska organisationer på ryska sidan dödar Ukrainare så är det nog inte så smart att börja försöka ändra topic.

Du drog upp hitlerkortet i inlägget jag svarade på.
Har du någon länk till det där påståendet om Boris? Jag tror att du "made that shit up".

Vill bara påpeka att Imodium så sent som 2014 var aktiv förintelseförnekare här på Flashback. Så varför hen tycker att Nazisterna i Kiev är så dåliga faller på eget grepp. Om något borde hen tycka att nazisterna antagligen bara är missförstådda

Ja, om det nu inte är så att Imodium bara är ett konträrt troll då.
Citera
2024-05-30, 20:38
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Vi minns ryssens vinteroffensiv vid Vuhledar 😂😂😂 och deras nyligen havererade våroffensiv är en karbonkopia på alla andra fiaskon för den ryska krigsmakten.
Och du har ännu inte svarat på vad det var som fick utvecklarna av era fantastiska missiler att fängslas?
Vuhledar ja och andra offensiver.. Putin gillar att spela Lemmings..
Citera
2024-05-30, 20:38
Medlem
Citat:
Annars var väl väst allierade längre med Sovjet än vad Tyskland var i WWII om vi nu ska dra historia. Eller hur? Men det är som sagt inte jag som dragit Hitlerkortet utan ni russofober. Personligen hoppas jag iofs att ni har rätt och att Putin i själva verket är Hitler reinkarnerad. Vladolf Putler du vet. Men jag tvivlar en smula på det.

Jo det var du som drog upp det.
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in