Citat:
Ursprungligen postat av
Iradeorum
Du kan få debattera ekonomi med mig i vilken tråd du vill, Dunning-Kruger mupp.
Inte mycket till debbat, och att förnedra dig i andra forumdelar ger mig inte mer tillfredställelse än att göra det i denna.
Citat:
Jag kommer att sopa banan med dig. Erkänn istället att du inte förstod det jag skrev om importsubsitution.
Ryssland har haft ett utalat mål sedan länge att producera en högre andel eget utsäde, utryckligen 75%+ , (vissa gröder är de extremt beronde av europeiskt utsäde), de har investerat enorma pengar i det, men som vanligt i ryssland, så blev det inte mycket med det.
Citat:
Utsäde är inte raketforskning utan det får man lätt fram genom befintliga odlingar. Skälet till att Ryssland haft en hyfsat hög import av utsäde är främst att man velat ha ut så stora skördar som möjligt för export och slippa sätta undan delar av den.
så du tror på allvar att industiellt lantbruk fungerar som det gjorde för 5000-6000 år sedan?
Lider du måhända av innavel eller den ryska klassikern fetalt alkoholsyndrom? bägge delarn skulle ju förklara varför 2millar i samhällsinvestering på att släpa dig genom skolan inte var värd... ja 2 millar....